Tématem pracovního listu jsou emoce a jeho cílem je vést žáky k pochopení, že cítit a prožívat nemusejí všichni lidé stejně. Úkoly čerpají z reálných situací každodenního života.
Jan Ámos Komenský je dodnes považován za jednoho z největších českých myslitelů a pedagogů. Ne nadarmo se mu říká „učitel národů“. / Ян Амос Коменський досі вважається одним із найвидатніших чеських мислителів і просвітників. Недарма його називають «вчителем народів».
Cílem pracovního listu je dovést žáky k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvinout jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. Poslední úkol je vhodné plnit přímo na internetové stránce, čímž se zvyšuje možnost rozvoje kreativity, angličtiny a digitální kompetence.
Pracovní list pro žáky vyšších ročníků druhého stupně základních škol a žáky středních škol je součástí kolekce Národní obrození 2. fáze, jejímž cílem je přispět k lepšímu poznání období, kdy se formoval novodobý český národ.
Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Následující pracovní list se zaměřuje na téma virové nákazy. Žáci si pomocí jednotlivých úkolů dokážou lépe představit, jak virus vypadá, na jakém principu funguje a jaké jsou hlavní vlastnosti, kterými se odlišuje od buňky. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol.
Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Jak si ulevit? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 2. stupně a středních škol.
Pracovní list pro žáky vyšších ročníků druhého stupně základních škol a středních škol je součástí námětu Jan Amos Komenský: Orbis pictus, jehož cílem je přiblížit jedno ze zásadních děl Komenského, jehož odkaz si každoročně připomínáme 28. března.