Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra
ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si
žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály.
Pokus podporuje badatelský přístup a pozorovací dovednosti.
Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi. Cílem metodického listu je seznámit žáky s hodnotami soucitu, pomoci a lásky prostřednictvím příběhu inspirovaného biblickými motivy. Cílem je rovněž propojit etickou výchovu, přírodovědu, český jazyk a výtvarnou výchovu.
Pracovní list je určen žákům 2. nebo 3. ročníku. Jeho cílem je, aby si žáci na příběhu Aničky a Huberta procvičili aktivní naslouchání, rozšířili svou slovní zásobu, porovnávání informací a práci s osou souměrnosti i geometrickými tvary.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit, jak se lidské oko
přizpůsobuje změnám světla a tmy. Žáci si na vlastní kůži vyzkoušejí trik, který používali
piráti k lepšímu vidění při přechodu z jasného světla do tmy. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Najdeme ho na obličeji Sazinka, na střechách, komínech i mracích. Připravená omalovánka má svou předlohu. Veďte žáky k tomu, aby si všímali, že není černá jako černá a že v různé hustotě linií vidíme různé stupně šedé.
Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Říkání o víle Amálce - Jak seděla v zelené kleci. Cílem metodického listu je podpora rozvoje klíčové kompetence osobnostní a sociální. Navrhované aktivity se zaměřují na vlastnosti a pocity postav, na pomoc druhým v situaci, kdy to potřebují.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při
průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr.