Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Den české státnosti: Kdo byl svatý Václav a proč ho oslavujeme, který je součástí vybrané kapitoly Svatý Václav.
Metodické doporučení je součástí pracovního listu Prevence úrazů na horách a na skalách a je určené žákům 3. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa a naučit se, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu.
Jak máme být vybaveni na výlet do hor v zimě? Video a metodické doporučení mohou žáky naučit, jak se zachovat v případě zranění spolužáka v horském terénu.
Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu Prevence úrazů na horách a skalách - pro pátý ročník ZŠ. Cílem metodického doporučení je seznámit žáky s prací skalního záchranáře a rozvíjet čtenářskou gramotnost.
Pracovní list je určen žákům 5. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa a rozvíjet čtenářskou i matematickou gramotnost. Chtějí se naučit, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu
Pracovní list je určen žákům 3. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa, naučit se, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu. K práci budou potřebovat pracovní listy, propisku a mobilní zařízení s přístupem k internetu.
Pracovní list pro žáky 2. - 4. třídy navazuje na přiložené video, může být použit pro samostatné vyhledávání a práci s informacemi, stejně tak může sloužit k zopakování informací o Francii. Žáci budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
Opar, mlha, smog… Jaká tajemství skrývá vzduch? Jak vyrobit mlhu v láhvi? Proč využívat obnovitelné zdroje? Připrav si pero, láhev a lak na vlasy a jdeme na to.
Pracovní list je určen žákům 1.–2. ročníku. Děti se dozvědí zajímavosti o tom, jak se slaví Velikonoce jinde ve světě. Aktivity směřují k pisatelské gramotnosti a k rozvoji digitální kompetence (práce s informacemi z videa).
Děti si připomenou velikonoční koledu a symboly Velikonoc, jako je pomlázka, velikonoční vajíčka, velikonoční jidáše. Také si zopakují názvy ptáků žijících v ČR.
Pracovní list je určen pro 1. třídu.
Inspirace pro 1.–2. třídu. Přiložené video seznámí děti s velikonočními tradicemi. Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s původem Velikonoc, s křesťanskými a pohanskými zvyky a tradicemi, které doprovázejí české Velikonoce.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.
Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti se základními pojmy souvisejícími s vesmírem a rozvinout jejich představu o vesmíru. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků, a to i v oblasti digitální.
Byli jste někdy v lese? A co v pralese? Vydejme se společně do amazonského pralesa a poznávejme ho přes zvuky, zvířata nebo plodiny. Své objevy zapíšeme jako pojmy do lexikonu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s možnostmi péče o domácí mazlíčky a také posílit jejich finanční gramotnost. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků.
Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Metodický list pro učitele k pracovnímu listu Tomáš Garrigue Masaryk. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
V metodickém doporučení se podíváme jak přiblížit žákům státní znak přes tematiku erbů a jejich symboliky. Dále se můžeme zaměřit na jednotlivé části republiky, kterých se políčka znaku týkají.
Svátek svatého Václava, oficiálně Den české státnosti, můžeme starším žákům přiblížit přes tematiku patronů. Dále téma rozvíjíme přes život sv. Václava k reakcím v umění a místům kolem nás.
Chodit do školy pěšky je přirozené, zábavné, zdravé a důležité pro všestranný rozvoj. Přinášíme vám 10 tipů, jak se postarat o to, aby pěší cesty do školy byly bezpečné.
Cílem aktivit zaměřených na emoci překvapení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Pracovní list je vhodný pro 4. až 5. třídu. Obsahuje úkoly zaměřující se na tvorbu reportáže, seznámení se se znakovým jazykem a ikonické vyjádření počasí.
Pracovní list je určen dětem od 2. do 4. třídy základní školy. Jeho cílem je seznámit žáky s tím, jak v době svých začátků vypadalo dětské televizní vysílání, konkrétně Večerníček.
Cílem aktivit zaměřených na emoci zlost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Pracovní list je určen pro žáky 3. až 5. tříd a jeho účelem je přiblížit organizaci Skaut. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně doplňující materiály jako knihy či internet.
Cílem aktivit zaměřených na emoci radost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem pracovního listu je uvědomit si změny, které s sebou přináší střídání letního a zimního času. Jeho důsledky můžeme pociťovat hlavně sami na sobě. Postřehneme je ale i v přírodě.
Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Žák se seznámí s podobou jednoduchého formuláře, naučí se vyplnit údaje do formuláře, uvědomí si, že si má chránit své osobní údaje.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3. – 5. ročníku a zaměřuje se na pestrou stravu. / Учні мають ознайомитись з тим, які продукти вони включають до свого раціонy, обговорити та перевірити інформацію з рекомендованого джерела.
Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je podle obrázkové osnovy popsat cestu kakaa z Ameriky do Evropy a vymyslet podle vzoru Mayů platidlo.
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Belgii. Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ a vede k rozvoji digitální kompetence (vyhledávání informací, posuzování ověřených zdrojů, citování zdrojů)
Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce zajímavostí o Maďarsku, které mají doplňovat do textu. Je zde kladen důraz také na samostatné uvažování a vyvozování informací
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníku ZŠ. Vhodná je skupinová práce. Pro vyhledávání informací v doporučených zdrojích budou žáci potřebovat vhodné digitální zařízení se čtečkou QR kódů a s připojením na internet.
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd. Pracovní list navazuje na video „Státy Evropy: Kypr“ a přibližuje žákům informace o kyperském státu a kultuře.
Cílem pracovního listu je získané základní informace o Lucembursku porovnat s informacemi o České republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd a přibližuje informace o maltském státu a kultuře. Tento pracovní list také slouží k rozvoji digitální kompetence
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků a pro zpracování v textovém editoru Word. Žáci zhlédnou video jako úvod k tématu, dále pracují samostatně na PC. Účelem pracovního listu je také procvičit si digitální gramotnost.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku a slouží k vyhledávání a záznamu informací. V úvodu je použita metoda kritického myšlení (RWCT) V-D-CH (vím, dozvěděl jsem se, chci vědět). Při hledání odpovědi na otázku, kde lze najít ověřené informace je podporován rozvoj digitální kompetence.
V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Slovinsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
Cílem pracovního listu je získané základní informace o Španělsku porovnat s informacemi o jiném evropském státu v tomto případě o Slovenské republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Švédsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Rumunsko. Hravou formou budeme zpracovávat informace z videa i hledat další zdroje informací na internetu. Žáci jsou vedeni k citování použitých zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence). Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ
Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce informací o Dánsku. V druhé části je věnovaný prostor pohádkám H. Ch. Andersena, zde lze vybrat pouze některé, které děti znají nebo nechat volbu na dětech. Případně se listy dají nastříhat na samostatné části (kartičky).
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků. / Робочий лист присвячений темі політики. Призначений для учнів 4-х та 5-х класів початкової школи.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? / Як раніше зустрічали Сильвестр (Новий рік)? Які продукти ми їмо на Новий рік? А на честь кого названо останній день року?
Cílem pracovního listu je poskytnout informace o Tříkrálové sbírce. / Мета робочого листа – надати інформацію про благодійний збір на свято Трьох королів.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. / Робочий лист призначений для учнів 5-х класів. Учні мають можливість усвідомити важливість 1 січня як національного свята.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. V modelovém příkladu voleb ve třídě čtou informace ze sloupcového grafu, doplňují neúplnou informaci, pracují s pojmem „nadpoloviční většina“. Zadání podporují rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti.
Cílem PL je uvědomění si důležitosti události volby prezidenta České republiky. Díky úkolům žáci získávají povědomí nejen o volbě prezidenta, ale i o jeho pravomocích a úkolech. Žáci při vypracovávání úkolů využívají digitálních technologií, ověřují a vyhledávají informace.
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ. Pracovní list má vést k vyhledávání a ověřování informací jako součásti rozvoje digitální kompetence, nikoliv k ověření znalostí žáků.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků ZŠ. Vhodná je práce ve skupinách, kde mají žáci příležitost nad návrhy řešení diskutovat. Po splnění jednotlivých zadání by mělo následovat společné zdůvodnění a reflexe.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? Po zhlédnutí videí doplňte informace do pracovního listu.
Pro přiblížení státního svátku Den obnovy samostatného českého státu, 1. ledna, mladším žákům (1.–2. ročník) můžeme využít příměr s oslavou narozenin. V aktivitě je využito video se známou lidovou písní. Dále je vhodné mít k dispozici nástěnnou mapu ČR a obrázky hudebních nástrojů.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. Při samostatné práci nebo práci ve dvojicích si můžou pouštět videa samostatně s využitím QR kódů.
Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
Pracovní list je zaměřen na téma měření času v historickém kontextu. Při práci s textem, fotografií a videem se žáci učí porovnávat informace z více zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence).
V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině. / Робочий лист дозволить учням порівняти звичаї і традиції у Чехії та на Україні.
Formou několika hravých úkolů v pracovním listu si děti ujasní, jaký je rozdíl mezi obyčeji americkými a českými při chystání štědrovečerního stolu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd. Dětem postačí připravit si pastelky, nůžky a lepidlo.
V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
Formou několika úkolů v pracovním listu si děti upevní své poznatky z videa o původu bramborového salátu a připomenou si i geografickou polohu ČR v Evropě. Pracovní list je určen především žákům 3. a 4. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a pero na psaní, případně i mapu Evropy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět více o některých českých vánočních zvycích a jejich původu. / Це завдання призначено для всіх, хто хоче дізнатися про походження різдвяних звичаїв.
Námětem pro tento pracovní list je videoukázka Chobotnic z II. patra: Vánoce. Cílem je, aby si žáci uvědomili náročnost a složitost organizace určité události. Součástí úkolů je i vánoční tematika. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
Námětem pro tento pracovní list je část dílu Chobotnice z II. patra. Cílem PL je poznat hlavní hrdiny seriálu a zamyslet se i nad jejich vlastnostmi. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
Tento pracovní list vede k lepšímu porozumění toho, jaké postavy se ve Vánočním příběhu vyskytují i k pochopení, jak jdou jednotlivé sváteční dny za sebou a co se v nich událo.
Najdi na obrázcích oblíbené postavičky z knih Josefa Lady. Vyber si jednu postavu z obrázku, vymysli a napiš o ní vánoční příběh. / 1. Знайдіть своїх улюблених героїв з книжок Йозефа Лади та пронумеруйте малюнки. Виберіть одного персонажа з малюнків. Вигадайте та напишіть про нього різдвяну історію
Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku. / Робочий лист призначений для всіх першокласників, які хочуть дізнатися про традицію різдвяної ялинки.
Vybarvěte si vánoční větvičku podle daných barev, spočítejte ozdoby a porovnejte jejich množství nebo si vybarvěte vánoční stromeček podle vlastní fantazie.
Pracovní list umožní žákům provést dotazníkové šetření nejoblíbenějších vánočních tradic. Žák si zde zapíše veselou historku z prožitých vánočních svátků.
Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Jak vypadá násilí a jaké může mít podoby? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 1. stupně.
Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky prvního stupně s událostmi pojícími se se státním svátkem 17.listopadu. / Метою робочого листа є знайомство учнів першого ступеня з подіями, пов'язаними з державним святом 17 листопада.
Cílem pracovního listu je zopakovat si základní informace o udržitelném přístupu k životu. / Мета робочого аркуша – повторити базову інформацію про екологічний підхід до життя.
Náplní PL je globální téma recyklace a upcyklace. Cílem je přiblížit žákům toto téma a naučit je přemýšlet o produkci odpadu. Pracovní list může být námětem pro předmět Člověk a svět práce.
Cílem PL je uvědomění si významu listopadového státního svátku. Informace a dovednosti, které si žáci díky pracovnímu listu osvojí naplňují i jednu z oblastí rozvoje digitálních kompetencí v propojení s oborem Matematika a její aplikace 1. stupeň. PL je určen žákům prvního stupně.
Václav Havel byl významným českým dramatikem, spisovatelem, disidentem a také posledním československým a prvním českým prezidentem. Po zhlédnutí videa se na jeho život podíváme očima tajné policie.
Pád komunistického režimu v Československu odstartovala událost 17. listopadu 1989 na Národní třídě. Pomocí videa se vydáme společně do období ,,sametové revoluce“ a možná se i přímo na Národní třídě tak trochu ocitneme