Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák se seznámí s podobou jednoduchého formuláře, naučí se vyplnit údaje do formuláře, uvědomí si, že si má chránit své osobní údaje.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. tříd prvního stupně základních škol. Rozšiřuje povědomí žáků o tradici pálení čarodějnic a procvičuje práci s informacemi. Робочий лист підходить учням четвертого і п’ятого класу першого ступеня загальноосвітньої школи. Розширює усвідомлення учнів традиції спа