Pracovní listy pro učitele a učitelky

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-12 z 35

Metodický list: 10 principů formativního hodnocení

Dokument představí sedm situací, se kterými se můžete potkat ve "formativní" třídě. Dále přiblíží, co je a co naopak není formativní hodnocení. Materiál vznikl ve spolupráci organizací EDUin a Učitel naživo.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Pro pedagogy
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emocích a prožitcích

Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Kartička první pomoci

Zde najdete kartičku se všemi důležitými kontakty, které vám pomohou při řešení domácího násilí.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Rozvrh hodin

Zde naleznete šablonu rozvrhu hodin s motivem ČT edu.
1. stupeň ZŠ
Pro pedagogy

Pracovní list: Jak rozpoznat násilí

Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Jak vypadá násilí a jaké může mít podoby? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 1. stupně.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak mluvit s dětmi o násilí

Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce zlost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat zlost.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Pro pedagogy
O vzdělávání

Zápis do 1. třídy: Děti a hravá matematika

Minimetodiky stručně představují hlavní zásady, které se vztahují k rozvoji čtenářské, matematické, přírodovědné a digitální gramotnosti i informatického myšlení. Autor: Hana Splavcová a kol., NPI.
Předškolní
Myšlenkové operace
Pro pedagogy

Organizace školního roku 2023/2024

Organizace školního roku 2023/2024 s praktickými tipy do výuky.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Pro pedagogy
O vzdělávání
Časová náročnost:
5 minut

Týdenní školní plánovač

Zde najdete týdenní školní plánovač s motivem ČT edu ke stažení.
1. stupeň ZŠ
Pro pedagogy
Časová náročnost:
20 minut

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Smutek

Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Láska

Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

ČT edu nejsou pouze videa

1 251

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání