Pracovní listy - o vzdělávání

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-48 z 161

Sebepoškozuji se – co mám dělat?

Materiál je určen pro děti, kteří se sebepoškozují. Nabízí doporučení, jakými způsoby zvládat emoce a kontakty na odbornou pomoc. Materiál vytvořilo centrum Locika.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Příručka pro učitele: Karta k identifikaci ohroženého dítěte

Karta KID je nástroj určený pedagogickým pracovníkům pro rozpoznání možného špatného zacházení s dětmi. Obsahuje přehled fyzických znaků, projevů v chování dítěte i indikátorů rizikového chování ze strany pečujících osob. Součástí karty je také doporučený postup, jak postupovat při pomoci ohroženému dítěti. Karty KID byly vytvořeny organizací Society for All.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický pokyn MŠMT k prevenci a řešení šikany ve školách a školských zařízeních

Metodický pokyn se zaměřuje na řešení šikany ve školním prostředí. Věnuje se především prevenci šikany, nastavení bezpečného klimatu ve škole, právní odpovědnosti školy a ochraně dětí. Zahrnuje také další důležitá témata související s tímto problémem. Metodický pokyn byl vydán Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v roce 2016.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Příručka pro učitele: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ve škole

Příručka nabízí pracovníkům škol přehled o formách násilí na dětech, jejich dopadech a roli pedagogů při rozpoznávání a řešení těchto situací. Věnuje se komunikaci s dítětem, doporučeným postupům při podezření na týrání a spolupráci se sociálně-právní ochranou dětí a Policií ČR. Příručku vydala obecně prospěšná společnost Sirius v roce 2023.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Příručka pro učitele: Škola, místo bezpečí a pomoci

Metodická příručka pro učitele základních škol se zaměřuje na porozumění dětskému traumatu, zejména v souvislosti s domácím násilím. Vysvětluje jeho neurobiologické základy, dopady na chování a učení a nabízí praktické návody, jak rozpoznat varovné signály a jak na ně ve školním prostředí reagovat. Příručku vydalo Centrum LOCIKA v roce 2019.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
O vzdělávání

Příručka pro učitele: Jak vyučovat kontroverzní témata

Příručka je určena učitelům a poskytuje jim pomoc při vedení diskuzí o kontroverzních tématech, která často vyvolávají silné emoce a vyžadují citlivý přístup. Zdůrazňuje také důležitost otevřeného dialogu. Příručka byla vydána Centrem občanského vzdělávání Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v roce 2017.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Mediální výchova

Příručka pro učitele: Na pravdě záleží

Příručka pomáhá učitelům rozvíjet mediální gramotnost žáků pomocí aktivit a materiálů podporujících kritický přístup k informacím. Obsahuje zajímavé ukázky historických událostí s otázkami do výuky. Příručku vydala Univerzita Palackého v Olomouci.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
O vzdělávání
Pro pedagogy
Mediální výchova

Příručka pro učitele: Rizika spojená s generativní umělou inteligencí

Příručka shrnuje hlavní rizika spojená s používáním AI ve škole. Upozorňuje na nebezpečné rady, těžko odhalitelné plagiáty, zneužití při psaní úkolů i tvorbě škodlivého kódu. Věnuje se také stereotypnímu a někdy urážlivému zobrazování světa v AI obrázcích a šíření dezinformací. Příručku vydala Pedagogická fakulta Univerzity Palackého ve spolupráci s CEDMO při Univerzitě Karlově.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Informatika
O vzdělávání
Věda a technika
Mediální výchova

Metodický list: Večerníček: Říkání o víle Amálce - Jak seděla v zelené kleci

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Říkání o víle Amálce - Jak seděla v zelené kleci. Cílem metodického listu je podpora rozvoje klíčové kompetence osobnostní a sociální. Navrhované aktivity se zaměřují na vlastnosti a pocity postav, na pomoc druhým v situaci, kdy to potřebují.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
O vzdělávání
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Sebereflexe v učitelství

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří začínají se sebereflexí. Pomůže zjistit postoj k jednotlivým aspektům učitelství a ukáže oblasti, ve kterých je potřeba se prioritně rozvíjet.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list pro učitele: Zvládání emocí

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří se chtějí naučit pracovat se svými emocemi, rozeznávat je a poznat jejich spouštěče. Vede také k technikám reflexe a journalingu.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Jak (si) vybrat střední školu: Čím chci být (1)

Pokud deváťák nemá představu, co chce v životě dělat a kam po devítce, bude si muset nejdřív určit své směřování. Zahrajte si s ním na kariérové poradenství doma. Tento materiál se zabývá hledáním směru a slouží jako pracovní list k 1. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

ČT edu nejsou pouze videa

1 340 pořadů

1 340

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání