Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pojem normalizace se pravděpodobně poprvé objevil už v Moskevském protokolu ze srpna 1968, se píše, že českoslovenští představitelé vyjádřili své odhodlání dosáhnout normalizace poměrů v naší zemi. Ne všichni českoslovenští občané přijali změny bez výhrad.
Období mezi lety 1968 a 1989 dostalo označení normalizace. Tento pojem se pravděpodobně poprvé objevil už v Moskevském protokolu ze srpna 1968, se píše, že českoslovenští představitelé vyjádřili své odhodlání dosáhnout normalizace poměrů v naší zemi.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Architektonický styl 19. století, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Československo vzniklo v roce 1918 a do historie se zapsalo svými sedmdesáti čtyřmi roky existence. Po listopadových událostech vzájemné vztahy čelily mnoha zkouškám. V pracovním listu si objasníme důvody, které vedly ke vzniku dvou samostatných národních států.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ k námětu do výuky Oduševnělá renesance, který je součástí vybrané kapitoly Architektonické styly: Po stopách našich architektonických klenotů. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Dvacátého prvního srpna roku 1968 vstoupila do Československa cizí vojska a obsadila ho. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s okolnostmi a popisem okupace roku 1968.