Pracovní list osvětluje význam pojmu kult osobnosti v politickém, kulturním a veřejném prostředí. Žáci se seznámí se zeměmi s přímou zkušeností s kultem osobnosti a v rámci úkolů budou vedeni k vnímání vlivu kultu osobnosti na běžný život tamních obyvatel.
Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
Cílem tohoto metodického doporučení je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
Materiál nabízí žákům a žákyním i jejich vyučujícím různé situace jako odrazový můstek pro praktický nácvik komunikačních dovedností. Vychází z běžných skutečností, s nimiž se mohou žáci a žákyně setkat, a ukazuje na nich, v čem spočívají komunikační výzvy.
Tématem pracovního listu je fenomén „sportovního vlastenectví“. Úkoly vedou žáky k zamyšlení se nad propojením vlastenectví, sportovního světa a velkých sportovních událostí, dále pak k reflektování vlastního vztahu k oběma skutečnostem. List je určen žákům 2. stupně ZŠ.