Pracovní listy do českého jazyka a literatury

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-36 z 957

Pracovní list: Večerníček: Hrdina

Děti se v pracovním listě seznámí s příběhem Tarzana. Krátké video bude využito k navození tématu hrdinství. Pracovní list obsahuje stručný text o Tarzanovi. V dalším cvičení dává pracovní list prostor pro zamyšlení se nad pojmem hrdina. Pracovní list je určen žákům 1. a 2. ročníků.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Matematika
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: Říkání o víle Amálce - Jak seděla v zelené kleci

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Říkání o víle Amálce - Jak seděla v zelené kleci. Cílem metodického listu je podpora rozvoje klíčové kompetence osobnostní a sociální. Navrhované aktivity se zaměřují na vlastnosti a pocity postav, na pomoc druhým v situaci, kdy to potřebují.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
O vzdělávání
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: O Mikešovi - Mikeš se učí mluvit

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: O Mikešovi - Mikeš se učí mluvit. V rámci učební jednotky se podíváme na jednu z nejznámějších částí příběhu o kocouru Mikešovi. Na základě ilustrací budou žáci diskutovat o změnách krajiny a klimatu. Příběh je propojen s písničkou Jaromíra Nohavici - Ladovská zima.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: O makové panence - O makové panence a lučním světýlku Ferdinandovi

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: O makové panence - O makové panence a lučním světýlku Ferdinandovi. Cílem metodického listu je rozvoj aktivního naslouchání, kompetence osobnostní a sociální a kompetence komunikační. Aktivity jsou určeny pro žáky 2.–3. ročníku ZŠ.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: To si piš, je to myš! - Dárek pro dědu

Cílem pracovního listu je rozvíjet fantazii a zlepšovat u dětí pisatelské dovednosti. Děti budou potřebovat pouze psací potřeby. Na základě obrázku, který děti vidí, mají vymýšlet, o co asi v příběhu půjde. Video je tedy vhodné pustit až později, kdy děti vyčerpají možnosti práce s obrázkem.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v zoo - 3.ročník

Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v zoo - 3.ročník. Cílem metodického listu je ukázat, jak lze pracovat s příběhem Čtyřlístku – jak rozvíjet slovní zásobu, pracovat s významem slov a propojovat vzdělávací obory za pomoci témat. Aktivity jsou určeny žákům 3. ročníku.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Matematika
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v zoo - 2.ročník

Pracovní list je určen žákům 2. ročníku. Jeho cílem je procvičit na známém příběhu Čtyřlístku význam slov, rozšiřovat slovní zásobu, procvičit řazení slov podle abecedy, přivést žáky k zamyšlení se nad přínosem zakládání zoologických zahrad a to vše propojit s úkolem z matematiky.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Matematika
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v zoo - 3.ročník

Pracovní list je určen žákům 3. ročníku. Jeho cílem je procvičit na známém příběhu Čtyřlístku význam slov, přivést žáky k zamyšlení se nad přínosem zakládání zoologických zahrad, naučit je vyhledávat informace na internetu a to vše propojit s úkolem z matematiky. Nejsou potřeba žádné speciální pomůcky, pouze psací náčiní.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Matematika
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v zoo - 2.ročník

Zde metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v ZOO - 2.ročník. Cílem metodického listu je ukázat, jak lze pracovat s příběhem Čtyřlístku – jak rozvíjet slovní zásobu, pracovat s významem slov, řešit slovní úlohy a propojovat vzdělávací obory za pomoci témat.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Matematika
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: Žofka a spol. - Jak Žofka zavedla všeobecné ochranné zbarvení

Pracovní list se věnuje tomu, aby si žáci uvědomili, že jsou věci, které si nemají nechat líbit, a také to, že se dá vše řešit. V evokační části si připomenou, co je někdy nepříjemně překvapilo a jak to řešili. Pak na základě videa posoudí, kterým zvířatům se podle nich ubližuje. Dále popíšou přídavnými jmény, jaký je podle nich pan Hapták. Zde může vzniknout zajímavá diskuse, na základě, čeho tak usuzují, jaké pro to mají ve videu důkazy. Návrhy, jak by situaci žáci řešili, mohou přinést podnětnou debatu.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Večerníček: Kočka Linda a tatínkův zpěv

Pracovní list je inspirován ukázkou Kočka Linda. Úkoly jsou zaměřeny na jazykovou část a jsou určeny žákům prvního stupně. Při plnění úkolů žáci vyhledávají a ověřují potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích. Během mluvené interakce respektují základní potřeby komunikačního partnera.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Časová náročnost:
45 minut

Tipy na přijímačky z češtiny

Tady najdeš 5 osvědčených tipů a triků, které se ti budou hodit při vyplňování JPZ z češtiny.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

ČT edu nejsou pouze videa

1 243

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání