Už víme, že kostka cukru vznikla v roce 1841 v Dačicích a že zde má dokonce svůj památník.
I v tomto pracovním listu nám kostky poslouží k modelování různých staveb. Budeme zkoumat,
kolik kostek je potřebných k jejich sestavení.
Cukrová kostka vznikla v roce 1841 v Dačicích. Většinou se používá k oslazení čaje nebo kávy.
My si z kostek budeme stavět „rostoucí“ stavby a budeme sledovat, kolik kostek jsme v jednotlivých
stavbách použili. Podívejte se na video a vypracujte úlohy v pracovním listu.
Z videa víme, že v troposféře klesá teplota s rostoucí nadmořskou výškou. Naopak, jdeme-li
pod zemský povrch, teplota stoupá s rostoucí hloubkou. Právě tohoto jevu využívají tepelná
čerpadla. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na tento pracovní list.
Alpinisté dobře vědí, že ve vysokých horách budou vystaveni velmi nízkým teplotám. Také cestující
dopravních letadel se během letu mohou dozvědět, že okolní teplota vzduchu je nižší než - 50 °C.
Jak je to možné, když je letadlo blíže ke Slunci než na Zemi? Zjistěte ve videu a pracovním listu.
Pracovní list vede žáky k zamyšlení se nad situací ve vlastní obci, a to v kontextu aktuálních a relevantních témat pro komunální politiku. / Робочий лист пропонує учням поміркувати про ситуацію у їхньому населеному пункті в контексті актуальних й поточних політичних питань на місцевому рівні.
Chladicí věž je zařízení, které je typické pro jaderné elektrárny. Jakou
výšku mají chladicí věže v Temelíně, se dozvíte ve videu, další rozměry si budete moci vypočítat
v pracovním listu. Podívejte se na video a vyřešte úlohy uvedené v tomto pracovním listu.