Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci Kdo přichází s Mikulášem. Zkraťte dětem čekání na Ježíška obrázkovým adventním kalendářem.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Procvičujte s dětmi řečové schopnosti, smyslově-logické myšlení a vytváření základů pro práci s informacemi.
Zde najdete metodický list k aktivitám Zahradník sklízí zeleninu a ovoce. Cílem tématu je seznámení s různými druhy ovoce a zeleniny, podpora a rozvoj smyslového vnímání – děti budou ovoce a zeleninu poznávat podle vzhledu, chuti a vůně – a zároveň posilování povědomí o zdravém stravování.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou pomáhat zahradníkovi naložit sklizeň do vozíku a roztřídit ji do bedýnek pomocí řady jednotlivých aktivit.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou mít za úkol dělat puntíky na obrys dýně pomocí barev. Tečkovat mohou třeba tyčinkami do uší nebo prsty.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou tvořit dýni dle své fantazie pomocí usušených listů, klacíků nebo třeba kousků barevného papíru.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti se zúčastní akce zvané Bramboriáda, kde se zapojí do množství aktivit a soutěží. Zjistí, co všechno se dá dělat s bramborami.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Dejte dětem za úkol spočítat ovoce a zeleninu na obrázku. Výsledek označí do čtverečků a obrázky si vybarví.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Přečtěte dětem příběh a ukazujte obrázky, děti podle nich budou doplňovat slova do příběhu o zahradníkovi.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Přiřazujte s dětmi kolečka k odpovídajícím druhům ovoce a zeleniny, procvičte s nimi si jejich barvy a detaily.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Vystřihněte si se žáky zahradníky, ovoce i zeleninu a zahrajte si hru s házením kostkou. Procvičí si nejen stříhání a lepení.
Abyste mohli hmyz pozorovat zblízka, můžete ho sbírat do sklenice. Ale pozor! Myslete na to, že naše prsty jsou velice silné. S těmito křehkými tvory se musí zacházet opatrně… Já tady mám také jednu sklenici. Poznáte, která zvířátka se nacházejí ve sklenici?
Občas se vyskytnou situace, se kterými si sami neporadíme. Třeba když nás něco bolí, někdo má nehodu nebo někde hoří. Víte, kdo nám v těchto situacích pomůže? Znáte jejich telefonní čísla? Pojďte se je naučit.
Dospělí lidé chodí do práce, protože jak se říká, bez práce nejsou koláče. A co to znamená? Když nebudete pracovat, nebudete mít peníze, abyste si mohli koupit jídlo, oblečení, dům a podobně. Proto se nyní seznámíme s profesemi dospělých a vy můžete všem povědět, jaké povolání se vám líbí.
K vykonávání profesí jsou potřeba určité předměty. Automechanik by nemohl pracovat bez auta a nářadí. Dokážete říct, které pomůcky potřebují další povolání? Zkuste je přiřazovat.
Profese hasiče je velmi náročná. Hasiči zasahují u dopravních nehod, chrání lidi před nebezpečím a hasí požár. Ve městě propukl požár a je potřeba ho uhasit. Vyzkoušíte si tuto profesi a pomůžete uhasit oheň?
Jaké pokoje má Váš dům? Každá věc v domě má své místo. Například kuchyňská linka patří do kuchyně, postel do ložnice a vana do koupelny. Dokážete tyto věci přiřadit správně do různých pokojů a složit z nich dům?
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice, které se pojí s šedivým úterým. Pomůžete uklidit skříň s hračkami?
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Vypravte se na velikonoční stezku plnou zábavných úkolů. Po celou dobu vás bude zpovzdálí pozorovat zajíček, který pro vás v cíli ukrývá poklad.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice. Aby bylo na Škaredou středu veselo, pojďte si zahrát velikonoční pexeso.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice. Na Velikonoční pondělí je třeba připravit malovaná vajíčka pro koledníky. Roztřiďte je podle barev do krabiček.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice. Na Zelený čtvrtek se jedly zelené pokrmy, aby byli lidé zdraví po celý rok. Poznají děti všechny druhy zeleniny?
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice. Dle pověr by se v na škaredou středu neměl nikdo mračit, aby se nemračil všechny další středy po celý rok. Ukažte si s dětmi různé grimasy.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré tradice a zvyky. Například šedivé úterý. Zvládnou děti obtáhnout všechny linky a nakreslit pavučinu?
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Pojďte si vyrobit velikonoční výzdobu. Kuřátko ve vajíčku si můžete pověsit na nástěnku nebo třeba na okno.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Vydejte se s dětmi na procházku a společně natrhejte pár větviček kočiček nebo vrby. A nebo si je vyrobte společně.
V tomto pracovním listě a prostřednictvím videa se děti budou věnovat problematice zubů. První cvičení obsažené v PL je zaměřené na slova příbuzná se společným kořenem. Poslední cvičení je věnováno metodě „pětilístku“. Pracovní list je vhodný pro 3.–5. třídu.
Na tento pracovní list budou děti potřebovat lepidlo a nůžky. Odkazuje na to, jak si správně čistit zuby. Vhodné je, aby si děti vystřihly oranžový kartáček s pastou a předvedly na obrázku ostatním, jak si správně podle videa čistit zuby.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Tradiční vánoční pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tradičními vánočními pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Vánoce. Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím Vánoc.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím Vánoc. Během práce si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí slovesa v perfektu.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Vánoční zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s vánočními zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Nový rok. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá přivlastňovací zájmena.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s oslavou Nového roku. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá přivlastňovací zájmena.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Advent. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Zvládnou děti správně sestavit obličej Mikuláše, čerta a anděla? Vytiskněte si materiál, vystříhejte a následně nechte děti přiřazovat části obličeje k postavám.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Ve městě. PL je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2, kteří se seznámí se vším, co se může dít ve městě. Žáci si zároveň procvičí modální slovesa.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se vším, co se může dít ve městě. Žáci si zároveň procvičí modální slovesa.
Jízda na kánoích nebo raftech je oblíbenou letní zábavou. Než vyrazíme na vodu, s pomocí videa a internetu si zkusíme zabalit věci, naučit se vodácké výrazy i řešit krizové situace.
Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině. / Робочий лист дозволить учням порівняти звичаї і традиції у Чехії та на Україні.
Pro mnoho dětí, které k nám přicestovaly z Ukrajiny, budou letos vánoční svátky emocionálně náročné. Ve spolupráci s Centrem LOCIKA proto přinášíme rady od psycholožky pro práci s dětmi, které zůstaly na Vánoce samy. Jak s nimi o Vánocích komunikovat, abychom je ještě více nerozesmutněli?
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět více o některých českých vánočních zvycích a jejich původu. / Це завдання призначено для всіх, хто хоче дізнатися про походження різдвяних звичаїв.
Co pořídit malému vědátorovi, umělkyni, sportovci či cestovatelce pod stromeček? Nechte se inspirovat seznamem dárků se vzdělávacím potenciálem, který vytvořili garanti a spolupracovníci ČT edu.
Vánoční čas je časem kouzelných okamžiků. Zažijme i ve třídách veselé a neopakovatelné chvíle. Pokud máte ve svém třídním kolektivu žáky s nedostatečnou znalostí češtiny či z jiného kulturního prostředí, můžou být tyto aktivity inspirací právě pro vás.
Tento pracovní list vede k lepšímu porozumění toho, jaké postavy se ve Vánočním příběhu vyskytují i k pochopení, jak jdou jednotlivé sváteční dny za sebou a co se v nich událo.
Najdi na obrázcích oblíbené postavičky z knih Josefa Lady. Vyber si jednu postavu z obrázku, vymysli a napiš o ní vánoční příběh. / 1. Знайдіть своїх улюблених героїв з книжок Йозефа Лади та пронумеруйте малюнки. Виберіть одного персонажа з малюнків. Вигадайте та напишіть про нього різдвяну історію
Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku. / Робочий лист призначений для всіх першокласників, які хочуть дізнатися про традицію різдвяної ялинки.
Vybarvěte si vánoční větvičku podle daných barev, spočítejte ozdoby a porovnejte jejich množství nebo si vybarvěte vánoční stromeček podle vlastní fantazie.
Lidé po celém světe mluví různými jazyky a používají různé druhy písma a abecedy. Ve videu se dozvíte více o tom, jak písmo v historii vznikalo a jakou roli v něm hrály obrázky a symboly.
Poté se v pracovním listu zaměříme na to, kde a jak se dnes používá „obrázkové“ písmo.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na sdílení vlastních myšlenek a zkušeností a posuzování informací. Proto je vhodné, aby žáci pracovali ve skupinách. Nejprve zpracují první úkol, teprve poté si pustí video.
Pracovní list k námětu do výuky České objevy, který je součástí stejnojmenné vybrané kapitoly. Vypracováním pracovního listu si žáci základních škol připomenou významné objevy a vynálezy, které ovlivnily vývoj ve společnosti, a uvědomí si, kdy a kde vznikaly.
Pracovní list k námětu do výuky České objevy, který je součástí stejnojmenné vybrané kapitoly. Vypracováním pracovního listu si žáci základních škol připomenou význam tří technických vynálezů. Mohou porovnat, jak vypadaly i k čemu se používaly v době, kdy vznikly.
Cílem pracovního listu je poskytnout návod na jednoduchou výrobu vzdušného děla.
Pomůcky: psací potřeby, na pokus potřebujeme: PET lahev, gumičku, fix, nůžky, řezák, igelit, čajovou svíčku, zapalovač, pravítko.
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět o některých vánočních zvycích a jejich původu. Žák aplikuje informace, které nalézá ve videoukázce, pracuje s textem, čte s porozuměním, vyhledává na internetu a ve slovníku.
Cílem pracovního listu je umět zpracovat informace na základě poslechu a zhlédnutí videoukázek. Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám společně s tímto pracovním listem pomůže vymyslet, jak snížit spotřebu plastů a více recyklovat.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o bramborách a fazolích, zopakuje, co se dá z těchto plodin uvařit a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o zemědělských plodinách, procvičí názvy rostlin a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. třídy 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o poli, procvičí názvy polních rostlin a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o cukrové řepě a o tom, jak získáváme cukr. Procvičí názvy různých druhů cukru a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o chřestu - plodině, která roste na poli a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí o zemědělství. Dozvíte se, kdy bylo období zemědělců, jaký je rozdíl mezi žitem a pšenicí a mnoho dalšího. (www.nzm.cz)
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Umíte popsat jednotlivé části stromu? Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, proč jsou stromy a další rostliny tolik důležité.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o sněhu a jeho vlivu na les. Víte, čím může sníh lesu ublížit?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o sněhu. Víte, z čeho je tvořena sněhová vločka? Nebo to, že nikdy neuvidíte dvě identické sněhové vločky?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o jehličnatých stromech. Víte, který jehličnan je typický tím, že na něm rostou šišky směrem vzhůru?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Dokážete popsat jednotlivé části stromu?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, jakým způsobem můžeme zlepšit kvalitu potravin a celkově zemědělství.