04:35
Při objevování internetu je třeba být opatrný. Na sociálních sítích lidé často sdílejí veřejně i soukromé věci, videa a fotografie. „Lajkování“ a sledování na Facebooku nebo na Instagramu člověku přijde normální, v reálu by to však vypadalo jinak.
05:27
Jaké znáte druhy televizí? Pořad seznamuje s veřejnoprávní a soukromou (komerční) televizí a s jejich charakteristikami. Popisuje, v čem jsou si podobné a v čem se liší.
05:50
Jak moc jsou seriáloví hrdinové vzdálení od normálního života? Lidé, kteří seriály sledují, si mnohdy ani neuvědomují, že realita je naprosto odlišná.
05:52
Média jsou komunikační prostředky, které umožňují přenos informace nejméně mezi dvěma stranami. Pořad vyjmenovává, co všechno můžeme zařadit mezi hromadné sdělovací prostředky.
08:59
Víte, co je to reportáž? A v čem spočívá vyvážené zpravodajství? Piráti vám to názorně ukážou.
10:46
Pořad se věnuje historii a současnosti reklamy – její počátky sahají až do starověkého Egypta, kdy se týkala otroctví. Vysvětluje, jak dnes vzniká televizní reklama a reklama na internetu.
10:15
Pořad se věnuje tomu, jak moc je zpráva o nějaké události závislá na tom, kdo a jak o ní informuje. Popisuje, jaké jsou „fauly“ dnešních novinářů a jak přenos informace ovlivňoval samotnou zprávu v historii komunikace.
09:48
Média jsou schopná udělat celebritu téměř z kohokoliv. Pasáž řeší, proč se média zajímají mnohem více o celebrity než o významné osobnosti naší společnosti.
10:22
Pořad o tom, že média hrají velkou roli v tom, jak chtějí lidé vypadat a oblékat se, protože udávají tzv. módní trendy.
12:23
Pasáž hledá odpověď na otázku, jak člověk pozná, že je závislý na počítačových hrách. Takový případ nastává v momentě, kdy se pro něj virtuální svět her stane důležitější než svět reálný.
09:31
Pasáž odhaluje, v čem se skrývá nebezpečí reklamy. Může v nás posilovat stereotypy a předsudky vůči ostatním lidem. Reklama často neukazuje skutečný svět, ale jen jeho zjednodušenou kopii.