Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
V roce 1923 začal jako druhý na světě šířit své vysílání Československý rozhlas. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s klíčovými mezníky a událostmi, které jsou spjaty s rozhlasovým vysíláním.
Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si vývoje televizních zpravodajských relací z hlediska obsahu, formy zpracování či vlivu politického uspořádání státu. Žáci při plnění úkolů objevují dílčí souvislosti a vyjadřují svůj názor.
Cílem pracovního listu je motivovat žáky k přemýšlení o hranicích svobody slova v mediálním světě. Úkoly vedou žáky k analyzování konkrétních mediálních obsahů i k obecnějším úvahám o svobodě médií a zpravodajství.