Námět do výuky pro:

Jíme zdravě?

Co to znamená, když se řekne pestrá strava? A co jsou to zdravé stravovací návyky? Přestože se máme o dost lépe než naši předkové, náš jídelníček tomu někdy úplně neodpovídá. Jak je to možné? Jde hlavně o naši možnost volby. To, co je zdravé, je totiž často zdánlivě obyčejné, zatímco marketingově atraktivní a snadno dostupné jídlo nám často více škodí, než prospívá.

Jíme zdravě?

Když byl člověk ještě pračlověkem, učil se, co je pro něj dobré, metodou pokusu a omylu. Různé druhy zeleniny se ale pěstovaly už ve starověku. Máme pro vás malou exkurzi do zeleninových dějin. A jak to, že to, co nám chutná, pro nás nemusí být vždycky nutně dobré? A jaké problémy z toho můžeme mít? Agent v kapse nám vysvětlí, jakým důsledkům se nezdravou stravou vystavujeme.

Videa k námětu

Materiály k námětu

Pracovní list: Cesta potravin

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Cesta potravin / Шлях продуктів харчування

Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Kde se vzala zelenina

Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Ti se v něm dozví důležité informace o zelenině a její historii.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Kde se vzala zelenina / Звідки беруться овочі

Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky / Шкідливі та корисні харчові звички

Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pestrá strava

Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3.–5. ročníku. Směřuje je k uvědomění, jaké potraviny zařazují do svého jídelníčku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Zdravý piknik

Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. Děti se naučí vyrobit si zmrzlinu, připravit si zdravou svačinku a vzít si vše na piknik.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
30 minut

Okruhy

Zdravá strava je důležitá pro náš zdravý život. A abychom se mohli zdravě stravovat, potřebujeme se vyznat v tom, co je pro náš organismus dobré a co nikoliv. Navíc, dějiny potravin jsou plné…

Přírodověda Vlastivěda · Prvouka · Výchova ke zdraví
21 16

ČT edu nejsou pouze videa

1 212

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání