Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Pravopis

Rozšiřující materiály:

Délka videa:

Stupeň vzdělání:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Témata:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 44
Velká písmena v názvech osob
00:51

Velká písmena v názvech osob

Pasáž uvádí pravidla a příklady psaní velkých písmen ve jménech osob, etnik a příslušníků různých skupin.

Psaní S a Z v předložkách
01:07

Psaní S a Z v předložkách

Pasáž ukazuje na různých příkladech pravidla psaní S a Z v předložkách.

UčíTelka (5. tř.): Základní skladební dvojice
31:31

UčíTelka (5. tř.): Základní skladební dvojice

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku, co je podmět a přísudek, a osvojme si pravidla psaní přísudku ve shodě s podmětem. Poznejme základní skladební dvojici. Naučme se správnému psaní koncovek v jednotném a množném čísle času minulého. Na závěr si zacvičíme s olympionikem a zahřejeme celé tělo.

Shoda přísudku s podmětem
01:20

Shoda přísudku s podmětem

Pasáž pomocí příkladových vět vysvětluje pravidla shody přísudku s podmětem.

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací
25:00

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozlišovat přídavná jména přivlastňovací. V úvodu si zopakujeme dělení přídavných jmen na tvrdá a měkká. U přídavných jmen přivlastňovacích se zaměříme na správné určování vzorů i jejich pravopis.

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména
23:54

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku třídit přídavná jména. Zopakujme si, jaké známe jmenné rody. Budeme vymýšlet vhodná přídavná jména. Naučíme se rozlišovat přídavná jména tvrdá a měkká. Objevíme vzory přídavných jmen a doplníme podle nich správné koncovky. Společně si také zacvičíme!

UčíTelka (5. tř.): Shoda přísudku s podmětem
25:33

UčíTelka (5. tř.): Shoda přísudku s podmětem

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku, jak na shodu přísudku s podmětem. Budeme vyhledávat i několikanásobné podměty a řekneme si, jakou koncovku napíšeme v přísudku. Zahrajeme si na spisovatele a výtvarníky. Kdo vymyslí zajímavější příběh? Čí příběh bude bez pravopisné chyby?

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme předpony s-, z-, vz-
26:57

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme předpony s-, z-, vz-

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku správně psát předpony s-, z-, vz-. Některá slova nám znějí velmi podobně. Pomůckou nám budou různé směry (dolů, dohromady, nahoru, pryč) a také změna stavu. Někdy ovšem předpona s- nebo z- změní význam slova (smazat x zmazat).

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme mě/mně, bě/bje, vě/vje
26:09

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme mě/mně, bě/bje, vě/vje

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, kde se píše mně a kde mě. Paní učitelka Markéta se tentokrát v roli pilotky a cestovatelky s dětmi vydává na planety „mě/mně“, „bě/bje“ a „vě/vje“. V doplňovacích cvičeních si děti mohou procvičit, zda pochopily dnešní nelehkou látku.

UčíTelka (5. tř.): Zájmeno já
23:59

UčíTelka (5. tř.): Zájmeno já

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 5. ročníku správně skloňovat zájmeno já. Ukážeme si dvě různé pomůcky k tomu, abychom se určitě nespletli. Kde napsat mně a kam patří mě? Určitě to zvládneme.

UčíTelka (5. tř.): Vlastní jména
26:06

UčíTelka (5. tř.): Vlastní jména

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak psát vlastní jména. Řekněme si, jak jména dělíme a kdy je píšeme na začátku s velkým a kdy s malým písmenem. Zkusme společně správně sestavit text o rodině, která bydlí v Praze. Co se o ní dozvíme? Kolik má členů a žije s nimi nějaký domácí mazlíček?

Osobní zájmena
01:04

Osobní zájmena

Pasáž uvádí krátké opakování skloňování osobních zájmen a psaní velkého písmene u zájmen „Vás“ a „Ty“ například v dopisech.

UčíTelka (3. tř.): Předpony vy-, vý-
21:38

UčíTelka (3. tř.): Předpony vy-, vý-

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 3. ročníku používat předpony vy- a vý-. Na začátku vyluštěme rébusy. Objevme hrad ze 14. století. Pohrajme si s předponami a příponami a vymýšlejme různá slova. V tajuplném příběhu si zopakujme vyjmenovaná slova po V. Víte, co je to vyza a kavyl?

Co je to „vyžle“?
01:09

Co je to „vyžle“?

Pasáž vysvětluje původ a význam slova „vyžle“.

UčíTelka (2. tř.): Tvrdé a měkké slabiky
28:54

UčíTelka (2. tř.): Tvrdé a měkké slabiky

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku, jak se rozdělují hlásky. Proč se některým souhláskám říká tvrdé, měkké a obojetné? To se dozvíme v básničkách, při kterých se i lehce protáhneme. Nebude chybět ani abeceda. Na konci pořadu si zacvičíme s olympionikem Davidem Svobodou.

UčíTelka (4. tř.) Vzory podstatných jmen rodu mužského
22:21

UčíTelka (4. tř.) Vzory podstatných jmen rodu mužského

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku vzory podstatných jmen rodu mužského. Nejprve si zopakujme tvrdé vzory. Řekněme si, které vzory jsou měkké. Přiřaďme vzory k jednotlivým podstatným jménům. Ukažme si, jak správně určit vzor. A zahrajme si na artisty.

UčíTelka (4. tř.): Vzory podstatných jmen rodu mužského
23:34

UčíTelka (4. tř.): Vzory podstatných jmen rodu mužského

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku používat vzory podstatných jmen rodu mužského. Budeme řešit různé hádanky, hledat předměty rodu mužského, u kterých určíme vzory, a vyřešíme spoustu dalších úkolů.

UčíTelka (3. tř.): Vyjmenovaná slova po P
25:05

UčíTelka (3. tř.): Vyjmenovaná slova po P

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 3. ročníku vyjmenovaná slova po P. V této lekci se naučíme za pomoci obrázků porozumět významům jednotlivých vyjmenovaných slov po P. Zahrajeme si hru, při které si procvičíme jejich pořadí.

Čarodějný diktát
01:18

Čarodějný diktát

Ukázka krátkého češtinářského diktátu a vysvětlení pravopisně správné varianty.

UčíTelka (4. tř.): Vyjmenovaná slova po B, L, M
24:58

UčíTelka (4. tř.): Vyjmenovaná slova po B, L, M

Když děti učí telka! Zopakujeme si vyjmenovaná slova po B, L, M. Zazpíváme si písničku a připomeneme si celé řady vyjmenovaných slov. Vysvětlíme si významy některých vyjmenovaných slov a podíváme se i na slova příbuzná.

UčíTelka (2. tř.): Spodoba znělosti
22:56

UčíTelka (2. tř.): Spodoba znělosti

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku, která souhláska se píše uvnitř a která na konci slova. Zopakujme si tvrdé a měkké slabiky. Jakou máme paměť? Kolik věcí si zapamatujeme, než je paní učitelka skryje? A dokážeme je všechny správně napsat?

Velká písmena v názvech svátků
00:58

Velká písmena v názvech svátků

Pasáž se zabývá psaním velkých písmen v názvech svátků a přídavných jmen od nich odvozených.

UčíTelka (4. tř.): Časování sloves v přítomném čase
20:13

UčíTelka (4. tř.): Časování sloves v přítomném čase

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku časovat slovesa v přítomném čase. Budeme odpovídat na otázku „Co děláš?“ A vyrobíme si kouzelnou kytičku.

UčíTelka (4. tř.): Slovesa a slovesný způsob
22:37

UčíTelka (4. tř.): Slovesa a slovesný způsob

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku rozlišovat slovesné způsoby a zopakujme si i pravopis a mluvnické kategorie sloves.

Probíhá načítání