Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Pravopis

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 44

Velká písmena v názvech osob

00:51

Velká písmena v názvech osob

Pasáž uvádí pravidla a příklady psaní velkých písmen ve jménech osob, etnik a příslušníků různých skupin.

Psaní S a Z v předložkách

01:07

Psaní S a Z v předložkách

Pasáž ukazuje na různých příkladech pravidla psaní S a Z v předložkách.

UčíTelka (5. tř.): Základní skladební dvojice

31:31

UčíTelka (5. tř.): Základní skladební dvojice

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku, co je podmět a přísudek, a osvojme si pravidla psaní přísudku ve shodě s podmětem. Poznejme základní skladební dvojici. Naučme se správnému psaní koncovek v jednotném a množném čísle času minulého. Na závěr si zacvičíme s olympionikem a zahřejeme celé tělo.

Shoda přísudku s podmětem

01:20

Shoda přísudku s podmětem

Pasáž pomocí příkladových vět vysvětluje pravidla shody přísudku s podmětem.

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací

25:00

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozlišovat přídavná jména přivlastňovací. V úvodu si zopakujeme dělení přídavných jmen na tvrdá a měkká. U přídavných jmen přivlastňovacích se zaměříme na správné určování vzorů i jejich pravopis.

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména

23:54

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku třídit přídavná jména. Zopakujme si, jaké známe jmenné rody. Budeme vymýšlet vhodná přídavná jména. Naučíme se rozlišovat přídavná jména tvrdá a měkká. Objevíme vzory přídavných jmen a doplníme podle nich správné koncovky. Společně si také zacvičíme!

UčíTelka (5. tř.): Shoda přísudku s podmětem

25:33

UčíTelka (5. tř.): Shoda přísudku s podmětem

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku, jak na shodu přísudku s podmětem. Budeme vyhledávat i několikanásobné podměty a řekneme si, jakou koncovku napíšeme v přísudku. Zahrajeme si na spisovatele a výtvarníky. Kdo vymyslí zajímavější příběh? Čí příběh bude bez pravopisné chyby?

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme předpony s-, z-, vz-

26:57

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme předpony s-, z-, vz-

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku správně psát předpony s-, z-, vz-. Některá slova nám znějí velmi podobně. Pomůckou nám budou různé směry (dolů, dohromady, nahoru, pryč) a také změna stavu. Někdy ovšem předpona s- nebo z- změní význam slova (smazat x zmazat).

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme mě/mně, bě/bje, vě/vje

26:09

UčíTelka (5. tř.): Rozlišujeme mě/mně, bě/bje, vě/vje

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, kde se píše mně a kde mě. Paní učitelka Markéta se tentokrát v roli pilotky a cestovatelky s dětmi vydává na planety „mě/mně“, „bě/bje“ a „vě/vje“. V doplňovacích cvičeních si děti mohou procvičit, zda pochopily dnešní nelehkou látku.

UčíTelka (5. tř.): Zájmeno já

23:59

UčíTelka (5. tř.): Zájmeno já

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 5. ročníku správně skloňovat zájmeno já. Ukážeme si dvě různé pomůcky k tomu, abychom se určitě nespletli. Kde napsat mně a kam patří mě? Určitě to zvládneme.

UčíTelka (5. tř.): Vlastní jména

26:06

UčíTelka (5. tř.): Vlastní jména

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak psát vlastní jména. Řekněme si, jak jména dělíme a kdy je píšeme na začátku s velkým a kdy s malým písmenem. Zkusme společně správně sestavit text o rodině, která bydlí v Praze. Co se o ní dozvíme? Kolik má členů a žije s nimi nějaký domácí mazlíček?

Osobní zájmena

01:04

Osobní zájmena

Pasáž uvádí krátké opakování skloňování osobních zájmen a psaní velkého písmene u zájmen „Vás“ a „Ty“ například v dopisech.

Načíst další videa
Probíhá načítání