Mediální výchova

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 46

Youtuber Zachy

10:58

Youtuber Zachy

Lukáš Zachara alias Zachy patří k našim nejúspěšnějším youtuberům. Všechno se naučil sám, natáčení videí věnuje veškerý volný čas a propagování výrobků za peníze odmítá. Zakouší i odvrácenou stranu popularity s projevy nenávisti.

Internet: Sociální sítě

04:35

Internet: Sociální sítě

Při objevování internetu je třeba být opatrný. Na sociálních sítích lidé často sdílejí veřejně i soukromé věci, videa a fotografie. „Lajkování“ a sledování na Facebooku nebo na Instagramu člověku přijde normální, v reálu by to však vypadalo jinak.

Nebezpečí reklamy

09:31

Nebezpečí reklamy

Pasáž odhaluje, v čem se skrývá nebezpečí reklamy. Může v nás posilovat stereotypy a předsudky vůči ostatním lidem. Reklama často neukazuje skutečný svět, ale jen jeho zjednodušenou kopii.

Dezinformační weby I

01:23

Dezinformační weby I

Pořad ukazuje, že v posledních letech vzniká v Česku velké množství dezinformačních webů a přibližuje jejich cíle.

Youtubeři

04:15

Youtubeři

Youtubeři se dnes stávají stejnými celebritami jako herci nebo zpěváci. Natáčejí videoblogy o všem možném a ti nejúspěšnější mohou díky reklamám vydělat i spoustu peněz.

Dezinformační weby II

03:01

Dezinformační weby II

Mnoho českých dezinformačních webů je označováno jako prokremelské. Pořad vysvětluje, proč a kdo za nimi vlastně stojí, a ptá se, co je jejich cílem.

Média a manipulativní techniky

03:26

Média a manipulativní techniky

Dezinformační weby používají ve svých zprávách různé manipulativní techniky, které u čtenářů zajistí vyvolání požadované reakce. Pořad ukazuje, že s manipulativními technikami se však můžeme setkat i u tradičních zpravodajských médií.

Reklama: Historie a současnost

10:46

Reklama: Historie a současnost

Pořad se věnuje historii a současnosti reklamy – její počátky sahají až do starověkého Egypta, kdy se týkala otroctví. Vysvětluje, jak dnes vzniká televizní reklama a reklama na internetu.

Vliv dezinformací na politickou situaci

02:40

Vliv dezinformací na politickou situaci

Cílené šíření falešných zpráv může u veřejnosti vyvolat apatii k politickému dění i pocit ohrožení bezpečnosti. Pořad ukazuje, že velké dezinformační kampaně jsou dokonce schopny ovlivnit politickou situaci.

Vývoj televizního zpravodajství

06:22

Vývoj televizního zpravodajství

Sledování televizních zpráv se v průběhu let vizuálně i koncepčně změnilo, ale stále je považováno za důležitou součást všeobecného přehledu. Video ukazuje, jaké televizní stanice nalezneme v českém prostředí.

Kybergrooming

14:13

Kybergrooming

Kybergrooming označuje nebezpečný jev typický pro sociální sítě. Cílem je navázání důvěrného vztahu s obětí a následné zneužití její důvěry. Nejčastěji se projevuje vydíráním a sexuálním zneužitím. Dvě dívky se nebály o svých zkušenostech promluvit.

Co jsou média?

05:52

Co jsou média?

Média jsou komunikační prostředky, které umožňují přenos informace nejméně mezi dvěma stranami. Pořad vyjmenovává, co všechno můžeme zařadit mezi hromadné sdělovací prostředky.

Média a móda

10:22

Média a móda

Pořad o tom, že média hrají velkou roli v tom, jak chtějí lidé vypadat a oblékat se, protože udávají tzv. módní trendy.

Seriály

05:50

Seriály

Jak moc jsou seriáloví hrdinové vzdálení od normálního života? Lidé, kteří seriály sledují, si mnohdy ani neuvědomují, že realita je naprosto odlišná.

Šíření informací

10:15

Šíření informací

Pořad se věnuje tomu, jak moc je zpráva o nějaké události závislá na tom, kdo a jak o ní informuje. Popisuje, jaké jsou „fauly“ dnešních novinářů a jak přenos informace ovlivňoval samotnou zprávu v historii komunikace.

Televize

05:27

Televize

Jaké znáte druhy televizí? Pořad seznamuje s veřejnoprávní a soukromou (komerční) televizí a s jejich charakteristikami. Popisuje, v čem jsou si podobné a v čem se liší.

Trollí farmy

02:53

Trollí farmy

Pasáž vysvětluje pojem troll a upozorňuje, že existují i trollí farmy, kde tito narušovatelé a ovlivňovatelé internetových diskuzí působí hromadně.

Dabing od A do Z

02:44

Dabing od A do Z

Jaké jsou fáze dabingu? Originál musí nejprve přeložit překladatel, pak se dá scénář „úpravci“. Ten vytváří finální verzi scénáře, podle které pak samotní herci dabují.

Co je to manipulace?

01:50

Co je to manipulace?

Každý říká: „Nenech sebou manipulovat“. Ale co to vlastně je ta manipulace? Vysvětlení slova manipulace a vysvětlení, že může být manipulace špatná, ale i dobrá.

Co jsou to média?

01:42

Co jsou to média?

Hlavním smyslem médií je předávání informace – sdělují a šíří novinky. Patří sem televize, rozhlas, časopisy, noviny a internet.

Kyberšikana

03:36

Kyberšikana

O kyberšikaně se mluví jako o formě šikany prostřednictvím elektronických médií, jako je mobilní telefon či internet. Pořad radí, jak se proti ní bránit.

Rizika sociálních sítí

03:36

Rizika sociálních sítí

Sociální sítě jsou dobrým pomocníkem i zdrojem zábavy, při jejich využívání by však člověk měl být opatrný. Pořad ukazuje, jaké nepříjemnosti na internetu číhají.

Šokující internetové stránky

03:32

Šokující internetové stránky

Současná digitální generace si svůj život nedokáže představit bez internetu. Internet je zdrojem informací a zábavy, ale někdy stačí pouhé jedno kliknutí a stane se hrozbou.

Časopisy

04:24

Časopisy

Pasáž ukazuje, jakým historickým vývojem prošly časopisy a pro jaké cílové skupiny se vydávají. Ptá se, jestli obstojí v současné době v porovnání s internetem a digitálními médii.

Načíst další videa
Probíhá načítání