Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Geometrie v rovině

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 31

Škola doma (9. tř.): Konstrukční úlohy

08:43

Škola doma (9. tř.): Konstrukční úlohy

Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů! Tým lektorů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva matematiky. Marie Jaroušková názorně ukazuje, jak postupovat při řešení konstrukčních úloh.

Škola doma (9. tř.): Thaletova věta a tečna z daného bodu ke kružnici

08:51

Škola doma (9. tř.): Thaletova věta a tečna z daného bodu ke kružnici

Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů! Tým lektorů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva matematiky. Marie Jaroušková vysvětluje využití Thaletovy kružnice a opakuje, jak se sestrojí tečna ke kružnici. Teoretické znalosti uplatníme při řešení konkrétního příkladu.

Škola doma (9. tř.): Úlohy na konstrukci trojúhelníků

11:55

Škola doma (9. tř.): Úlohy na konstrukci trojúhelníků

Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů. Tým lektorů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva matematiky. Marie Jaroušková si pro žáky připravila několik konstrukčních úloh s trojúhelníky, během kterých připomene zásady správného rýsování a použití pomůcek.

Škola doma (9. tř.): Trojúhelník

09:53

Škola doma (9. tř.): Trojúhelník

Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů. Tým lektorů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva matematiky. Marie Jaroušková s žáky vyřeší úlohu na poměr velikosti úhlů v trojúhelníku. Následně si připomeneme, jak správně narýsovat výšky, těžnice a kružnici opsanou trojúhelníku.

UčíTelka (5. tř.): Poznáváme pravidelné rovinné obrazce

25:52

UčíTelka (5. tř.): Poznáváme pravidelné rovinné obrazce

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku rozpoznávat pravidelné rovinné obrazce podle jejich vlastností. Nejprve se je pokusíme určit a zároveň vymodelovat. Pak si zahrajeme hru „Kdo jsem?“ Určitě vás bude bavit.

UčíTelka (4. tř.): Útvary souměrné podle osy

20:26

UčíTelka (4. tř.): Útvary souměrné podle osy

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku rozhodovat, zda je rovinný útvar souměrný podle osy. Co musí splňovat? Zkusíme to vyzkoumat. Nejprve se o to pokusíme překládáním papíru, potom využijeme čtvercovou síť a také zjistíme, že jde použít i zcela obyčejné zrcátko.

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do 20

25:46

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do 20

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku sestavovat obrazce z dřívek. Budeme sledovat spotřebu dřívek, zapisovat ji do tabulky a pokusíme se odhalit systém, podle kterého jde spotřeba spočítat. V úlohách s fazolkami se budeme snažit se o ně spravedlivě rozdělit.

UčíTelka (4. tř.): Počítáme se stavebnicí

18:55

UčíTelka (4. tř.): Počítáme se stavebnicí

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku pracovat se stavebnicí trochu jinak. Zopakujeme si osovou souměrnost, zahrajeme si různé „stavitelské“ hry, vyřešíme slovní úlohu a zároveň si u toho krásně pohrajeme. Tak hurá do toho!

UčíTelka (2. tř.): Zjišťujeme obvod

23:07

UčíTelka (2. tř.): Zjišťujeme obvod

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 2. ročníku měřit obvod. Řekněme si, co to obvod je a v čem a jak se měří. Nejprve zkusíme měřit obvod pomocí dřívek. Také se podíváme na rovinné útvary a budeme zjišťovat jejich obvod. Na konci zjistíme i míry potřebné pro zakoupení nové helmy a kalhot.

UčíTelka (5. tř.): Úhel

25:10

UčíTelka (5. tř.): Úhel

Když děti učí telka! Seznámíme se s žáky 5. ročníku s pojmem úhel. Ukážeme si, jak máme rozeznat a modelovat úhel. Vysvětlíme si, jaké jsou rozdíly mezi úhlem pravým, úhlem ostrým a úhlem tupým.

UčíTelka (1. tř.): Osová souměrnost

23:28

UčíTelka (1. tř.): Osová souměrnost

Když děti učí telka! Vysvětlíme si s žáky 1. ročníku osovou souměrnost. Nejprve si zahrajeme hru na zrcadlo, která pomůže žákům porozumět osové souměrnosti a kinetickému vnímání. Při manipulaci se zrcadlem si ukážeme svislou i vodorovnou osu souměrnosti. Žáci budou dokreslovat osově souměrné tvary a v závěru si obtisknou i motýla.

UčíTelka (3. tř.): Geometrické skládanky

21:16

UčíTelka (3. tř.): Geometrické skládanky

Když děti učí telka! Pojďme si společně s žáky 3. ročníku skládat obrázky z geometrických tvarů. Dokážete také složit z jednotlivých dílů čtverec, obdélník nebo obrázek podle vzoru?

Načíst další videa
Probíhá načítání