Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Chápání pojmů a osvojování poznatků

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 78

Abeceda: Písmeno J

04:27

Abeceda: Písmeno J

Pořad hravou formou seznamuje děti s písmenem J. Učí je, jak se toto tiskací písmeno píše, a uvádí slova začínající tímto písmenem.

Jak se vyrábí čokoláda?

09:13

Jak se vyrábí čokoláda?

Zažili jste ten pocit, když jste pro své dítě neměli po ruce odpověď? Ukážeme vám svět dětskýma očima a odpovíme na otázku: Jak se vyrábí čokoláda?

Jak můžou letadla létat?

09:43

Jak můžou letadla létat?

Zažili jste ten pocit, když jste pro své dítě neměli po ruce odpověď? Ukážeme vám svět dětskýma očima a odpovíme na otázku: Jak můžou letadla létat?

Jak se domů dostane elektřina?

12:39

Jak se domů dostane elektřina?

Zažili jste ten pocit, když jste pro své dítě neměli po ruce odpověď? Ukážeme vám svět dětskýma očima a odpovíme na otázku: Jak se domů dostane elektřina?

Proč nějaká zvířata mají kopyta?

11:47

Proč nějaká zvířata mají kopyta?

Zažili jste ten pocit, když jste pro své dítě neměli po ruce odpověď? Ukážeme vám svět dětskýma očima a odpovíme na otázku: Proč nějaká zvířata mají kopyta?

Je meloun ovoce, nebo zelenina?

11:39

Je meloun ovoce, nebo zelenina?

Zažili jste ten pocit, když jste pro své dítě neměli po ruce odpověď? Ukážeme vám svět dětskýma očima a odpovíme: Je meloun ovoce, nebo zelenina?

Jak si vyrobit: Hra s geometrickými tvary

05:42

Jak si vyrobit: Hra s geometrickými tvary

Vyrobit si něco vlastníma rukama je opravdová zábava. Podívejte se, jak si i vy doma můžete vyrobit hru s geometrickými tvary. Budeme potřebovat: karton, barevné pěnové papíry, nůžky, černý fix, suchý zip a geometrické tvary.

Písmeno R

09:49

Písmeno R

Pořad ukazuje, co se stane, když se nesprávně vyslovuje písmeno R. Na začátku se děti rozcvičí, následuje vysvětlení významů slov při špatné výslovnosti tohoto písmena. Součástí ukázky je i nácvik správné výslovnosti.

Písmeno Č

09:20

Písmeno Č

Pořad ukazuje, co se stane, když se nesprávně vyslovuje písmeno Č. Na začátku se děti rozcvičí, následuje vysvětlení významů slov při špatné výslovnosti tohoto písmena. Součástí ukázky je i nácvik správné výslovnosti.

Písmeno L

09:35

Písmeno L

Pořad ukazuje, co se stane, když se nesprávně vyslovuje písmeno L. Na začátku se děti rozcvičí, následuje vysvětlení významů slov při špatné výslovnosti tohoto písmena. Součástí ukázky je i nácvik správné výslovnosti.

Písmeno Ř

09:40

Písmeno Ř

Pořad ukazuje, co se stane, když se nesprávně vyslovuje písmeno Ř. Na začátku se děti rozcvičí, následuje vysvětlení významů slov při špatné výslovnosti tohoto písmena. Součástí ukázky je i nácvik správné výslovnosti.

Výslovnost písmena Š

09:35

Výslovnost písmena Š

Pořad ukazuje, co se stane, když se nesprávně vyslovuje písmeno Š. Na začátku se děti rozcvičí, následuje vysvětlení významů slov při špatné výslovnosti tohoto písmena. Součástí ukázky je i nácvik správné výslovnosti.

Písmeno Z

09:33

Písmeno Z

Pořad ukazuje, co se stane, když se špatně vyslovuje písmenko Z. Na začátku se děti rozcvičí pomocí hudebně pohybových aktivit, dechového cvičení a dramatizace. Následně jsou vysvětleny rozdíly ve významech slov při správné a špatné výslovnosti tohoto písmenka (např. zub/sup).

Písmeno S

09:28

Písmeno S

Pořad ukazuje, co se stane, když se špatně vyslovuje písmeno S. Na začátku se pomocí hudebně pohybových aktivit a dramatizace děti rozcvičí. Následně jsou vysvětleny rozdíly ve významech slov při správné a špatné výslovnosti tohoto písmenka (např. suk/fuk).

Záměna písmen Č, Ž, Š

09:36

Záměna písmen Č, Ž, Š

Pořad ukazuje, co se stane, když zaměníme písmena Š, Č, Ž. Na začátku se pomocí hudebně pohybových aktivit a dramatizace děti rozcvičí. Následně jsou vysvětleny rozdíly ve významech slov při špatné výslovnosti těchto písmen (např. šít/sít).

Výslovnost písmen Ď, Ť, Ň

09:35

Výslovnost písmen Ď, Ť, Ň

Ukázka seznamuje děti s písmenky Ď, Ť, Ň a poukazuje na problémy, které může přinést jejich záměna či špatná výslovnost (např. banka/baňka). Děti se také seznámí s písní „Medvědi“.

Záměna písmen Š, Č, Ž

09:42

Záměna písmen Š, Č, Ž

Ukázka seznamuje děti s písmenky Š, Ž, Č. Pomocí hudebně pohybových her a dramatizace dětem vysvětluje významy slov při správné a naopak nesprávné výslovnosti těchto písmen.

Písmeno C

09:38

Písmeno C

Pořad seznamuje děti se správnou výslovností písmene C za pomoci dramatizace a hudebně pohybových her. Po úvodní rozcvičce se v ukázce děti dozvědí, jak se může změnit význam slov, když písmenko C není vysloveno správně (např. pes/pec).

Záměna písmen C, S, Z

09:15

Záměna písmen C, S, Z

Pořad seznamuje děti se správnou výslovností písmen C, Z, S za pomoci dramatizace a hudebně pohybových her. Děti v úvodu absolvují krátkou rozcvičku a následně se dozvědí, proč je potřeba tato písmena správě vyslovovat a dávat pozor, aby nedošlo k jejich záměně. Děti se také seznámí s písní „Kosáci“.

Písmeno V

09:33

Písmeno V

Pořad dětem ukazuje, jak je důležité vyslovovat všechna písmena správně. V tomto dílu hlavní hrdina přestal vyslovovat písmeno „V“. Začíná se „zaječí“ rozcvičkou, po které následuje vysvětlení, jak špatné vyslovování ovlivní význam slov (rána/vrána, lak/vlak, loupat/vloupat).

Písmeno Ž

09:16

Písmeno Ž

Pořad vysvětluje, co by se stalo, kdyby najednou ve slově vypadlo písmenko „Ž“ (lezte/ležte, zebra/žebra…). Následuje „pusomrštná“ rozcvička, procvičení motoriky mluvidel s pohybem. Děti se také seznámí s písní „Žvaní žabák u louže“ a pokusí se ji zdramatizovat.

Písmeno F

09:19

Písmeno F

Pořad seznamuje děti s výslovností písmena „F“ za pomoci hudebně pohybových her a dramatizace. Hlavní hrdina dětem ukáže, jaký je rozdíl ve slovech s písmenem „F“ a bez něj (rak/frak). Do těchto činností děti zapojí celé tělo a na konci pořadu se seznámí s písní „Fenek“.

Písmeno K

09:16

Písmeno K

Pořad seznamuje děti s písmenem „K“ pomocí dramatizace a hudebně pohybových her. Ukazuje, co se stane, když se písmeno „K“ vysloví špatně a slova tak získají úplně jiný význam. Nakonec se děti seznámí s písní „Kakadu“.

Knihy

08:55

Knihy

Pořad vysvětluje, jaké mohou být knihy (např. encyklopedie, slabikář) a k čemu je používáme. Dále popisuje, co všechno je potřeba k výrobě knížky a jak se jmenují lidé, kteří knihy píšou nebo ilustrují. Děti se naučí, jak se s knížkami správně zachází a kam se ukládají. Dozvědí se také, co je to knihovna a jaký má význam.

Načíst další videa
Probíhá načítání