Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Aplikace matematiky

Rozšiřující materiály:

Délka videa:

Stupeň vzdělání:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 44
Rubikova kostka
03:32

Rubikova kostka

Rubikova kostka je známý hlavolam, kterému je věnován díl Wifiny. Dozvíte se, jaké jsou rekordy z rychloskládání, ukážeme vám Rubikovy kostky různých tvarů i barev a představíme si i jejího autora. A víte, že existuje soutěž i ve skládání Rubikovy kostky poslepu?

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly
24:52

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak správně číst, modelovat a zapisovat desetinná čísla. Nejprve si převedeme zlomky na číselnou osu. Procvičíme jejich čtení a zápis. Pak si vyzkoušíme, k čemu nám slouží v praxi. Budeme přelévat kapalinu do odměrných válců, počítat s eury a stále u toho převádět na desetinná čísla. Jako číslená osa nám poslouží pravítko.

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas
21:41

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas

Když děti učí telka! Naučme se se žáky 4. ročníku měřit čas. Zopakujme si časové údaje a jednotky času. Podívejme se do historie, čím se dříve měřil čas. Dozvíme se zajímavosti o některých živočiších naší planety a v čem bychom je mohli porovnat podle času. Na závěr si vyrobíme sluneční hodiny.

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky
20:41

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 3. ročníku správně zaokrouhlovat na stovky. Nejdříve si připomeneme základní principy zaokrouhlování na číselné ose. Následně si procvičíme dovednost zaokrouhlování na skutečných situacích ze života kolem nás.

UčíTelka (1.–2. tř.): Kolik je hodin?
19:06

UčíTelka (1.–2. tř.): Kolik je hodin?

Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky ukázat, jak vypadají ručičkové hodiny a k čemu vlastně ručičky na hodinách slouží. Naučíme se, jak rozpoznáme celou hodinu.

UčíTelka (1. tř.): Měříme a odhadujeme metr
22:11

UčíTelka (1. tř.): Měříme a odhadujeme metr

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku, jak odhadovat a měřit délku. Seznámíme se s různými měřidly a pomocí provázku změříme předměty ve svém okolí. Zkusíme i sčítat a odčítat různé délky a zavedeme jednotku jeden metr.

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi
25:40

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku používat římské číslice. V úvodu lekce se zamyslíme, kde všude se můžeme s římskými číslicemi setkat. Jde například o hodiny, jména panovníků nebo roky vydání knih. Seznámíme se s pravidly zápisu a čtení římských číslic.

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech
21:55

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 4. ročníku, jak se orientovat v jízdních řádech. Aby nám to šlo lépe, nejprve si zopakujeme základní jednotku času, převody jednotek a počítání s časem. Poté si na pražské tramvajové lince číslo 17 ukážeme, jak se v jízdním řádu správně orientovat.

UčíTelka (4. tř.): Převádíme jednotky
21:54

UčíTelka (4. tř.): Převádíme jednotky

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku pracovat s jednotkami různých veličin. Budeme třídit jednotky podle veličin, řadit je podle velikosti i přirovnávat si různé veličiny k úkonům v praktickém životě. Procvičíme si převody jednotek času, hmotnosti i délky a vyzkoušíme svůj odhad.

UčíTelka (3. tř.): Dělení se zbytkem
20:09

UčíTelka (3. tř.): Dělení se zbytkem

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku dělit se zbytkem. Nejprve vyřešíme slovní úlohu. Opravdová jablka budeme dělit mezi různý počet osob. Můžeme se pokaždé spravedlivě rozdělit, abychom měli všichni stejně?

UčíTelka (1. tř.): O kolik více, o kolik méně
23:28

UčíTelka (1. tř.): O kolik více, o kolik méně

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku počítat 20. Do tabulky budeme skládat geometrické tvary, spočítáme je a porovnáme. O kolik více a o kolik méně je prvků?

UčíTelka (5. tř.): Porovnáváme desetinná čísla
23:40

UčíTelka (5. tř.): Porovnáváme desetinná čísla

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku orientovat v řádech desetinných čísel. Budeme taková čísla vyhledávat, porovnávat a zapisovat. A kde se s nimi setkáme? Například při měření výkonu sportovců, v tabulce výsledků...

Nekonečná čokoláda
06:42

Nekonečná čokoláda

Dá se z čokolády udělat nekonečná čokoláda? Taková, kterou budete moci dál a dál rozdělovat mezi kamarády? Nebo je to jen další matematické kouzlo? Podívejte se, jak si můžeme hrát s dělením a rozdělováním. Tentokrát na vás čeká sladká matematika.

UčíTelka (3. tř.): Písemné sčítání
20:50

UčíTelka (3. tř.): Písemné sčítání

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku písemně sčítat. Ukážeme si, jak postupovat při výpočtu, a zkontrolujeme si výpočet znázorněním. Naše nově nabyté znalosti si hned vyzkoušíme při hře na obchod.

UčíTelka (2. tř.): Vymýšlíme slovní úlohy
24:20

UčíTelka (2. tř.): Vymýšlíme slovní úlohy

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku hledat matematiku kolem nás. Každý den si potřebujeme něco spočítat, počítáme tedy slovní úlohy. Vyhledáváme souvislosti a informace. S těmi můžeme dále pracovat. Dokonce si můžeme slovní úlohy i vymýšlet podle vlastních nápadů. Někdy je dobré zaznamenat si údaje, tomu říkáme zápis. Pak počítáme a nakonec dospějeme k řešení. Ukážeme si, jak na to.

UčíTelka (3. tř.): Orientujeme se v čase
20:42

UčíTelka (3. tř.): Orientujeme se v čase

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku měřit čas a orientovat se v něm. Zopakujeme si různé jednotky času, budeme řadit i počítat s měsíci v roce a vyzkoušíme také svůj odhad.

Kouzla s čísly
06:49

Kouzla s čísly

Znáte nějaké matematické kouzlo? Že ne? V dnešním dílu máte příležitost se dvě nová kouzla naučit. Tedy přesněji řečeno jde o triky, žádná magie. Zkuste to a pamatujte, že za každým kouzlením je schována logika a matematické přemýšlení.

Spravedlivé dělení
06:11

Spravedlivé dělení

Jak spravedlivě rozdělit dort? Co to je entina z celku? Dozvíme se, co je třetina, šestina, polovina i čtvrtina. Pojďte se s námi podívat, jak to je se zlomky. Povede se dětem spravedlivě rozdělit dort?

UčíTelka (2. tř.): Rozlišujeme sudá a lichá čísla
23:51

UčíTelka (2. tř.): Rozlišujeme sudá a lichá čísla

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 2. ročníku rozlišovat sudá a lichá čísla. V této lekci budeme různě zkoumat vlastnosti sudých a lichých čísel při sčítání i odčítání.

Učitelka (4. tř.): Logické úlohy a rébusy
22:05

Učitelka (4. tř.): Logické úlohy a rébusy

Když děti učí telka! Zahrajte si společně s žáky 4. ročníku bingo, složte ze zápalek dané číslo a podle šifrovací tabulky spočítejte číselnou hodnotu svého jména. Na závěr vás čeká tajuplná slovní úloha.

UčíTelka (1. tř.): Orientujeme se v čase
24:25

UčíTelka (1. tř.): Orientujeme se v čase

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku orientovat v čase. Budeme spolu hledat různé možnosti, jak čas měříme a dělíme. Dozvíme se, jak označujeme různé jednotky času. Dle zadání se zkusíme orientovat ve dnech v týdnu a také si vyzkoušíme rozpoznávat čas na ciferníku.

UčíTelka (1. tř.): Názorné slovní úlohy
23:00

UčíTelka (1. tř.): Názorné slovní úlohy

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku počítat do 20. Přesuňme se společně do parku. Co všechno tam na nás čeká? Dokážeme proměnit osoby a věci v čísla? Počítejme a přiřazujme žetony podle počtu.

UčíTelka (2. tř.): Počítáme s penězi
22:53

UčíTelka (2. tř.): Počítáme s penězi

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku počítat s penězi. Poznejme bezpečně všechny české platební mince. Jakou mají barvu a tvar? Zkusme různé mince rozměnit na drobnější. Přijďme na všechny způsoby rozměňování mince dané hodnoty. Kolik peněz se nám podaří naspořit do prasátka? A co bychom si za ně mohli koupit?

UčíTelka (5. tř.): Zjišťujeme aritmetický průměr
25:57

UčíTelka (5. tř.): Zjišťujeme aritmetický průměr

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku zjišťovat aritmetický průměr. Zahajovací aktivita s bonbony nám ukáže, co reálně znamená dostat průměrně pět bonbonů. Na příkladech si vysvětlíme, jak se v různých oblastech průměr používá. A také se ve dvou praktických úlohách naučíme průměr počítat a dále s ním pracovat.

Probíhá načítání