Kybergrooming označuje nebezpečný jev typický pro sociální sítě. Cílem je navázání důvěrného vztahu s obětí a následné zneužití její důvěry. Nejčastěji se projevuje vydíráním a sexuálním zneužitím. Dvě dívky se nebály o svých zkušenostech promluvit.
Při objevování internetu je třeba být opatrný. Na sociálních sítích lidé často sdílejí veřejně i soukromé věci, videa a fotografie. „Lajkování“ a sledování na Facebooku nebo na Instagramu člověku přijde normální, v reálu by to však vypadalo jinak.
Jaké znáte druhy televizí? Pořad seznamuje s veřejnoprávní a soukromou (komerční) televizí a s jejich charakteristikami. Popisuje, v čem jsou si podobné, v čem se liší a proč existují koncesionářské poplatky.
Pomocí scénky si ukážeme, jak moc jsou seriáloví hrdinové vzdálení od normálního života. Lidé, kteří seriály sledují, si mnohdy ani neuvědomují, že realita je naprosto odlišná.
Média jsou komunikační prostředky, které umožňují přenos informace nejméně mezi dvěma stranami. Pořad vyjmenovává, co všechno můžeme zařadit mezi hromadné sdělovací prostředky.
Pořad se věnuje historii a současnosti reklamy – její počátky sahají až do starověkého Egypta, kdy se týkala otroctví. Vysvětluje, jak dnes vzniká televizní reklama a reklama na internetu.
Pořad se věnuje tomu, jak moc je zpráva o nějaké události závislá na tom, kdo a jak o ní informuje. Popisuje, jaké jsou „fauly“ dnešních novinářů a jak přenos informace ovlivňoval samotnou zprávu v historii komunikace.
Média jsou schopná udělat celebritu téměř z kohokoliv. Pasáž řeší, proč se média zajímají mnohem více o celebrity než o významné osobnosti naší společnosti.
Pořad o tom, že média hrají velkou roli v tom, jak chtějí lidé vypadat a oblékat se, protože udávají tzv. módní trendy.
Pasáž odhaluje, v čem se skrývá nebezpečí reklamy. Může v nás posilovat stereotypy a předsudky vůči ostatním lidem. Reklama často neukazuje skutečný svět, ale jen jeho zjednodušenou kopii.
Cílené šíření falešných zpráv může u veřejnosti vyvolat apatii k politickému dění i pocit ohrožení bezpečnosti. Pořad ukazuje, že velké dezinformační kampaně jsou dokonce schopny ovlivnit politickou situaci.
Dezinformační weby používají ve svých zprávách různé manipulativní techniky, které u čtenářů zajistí vyvolání požadované reakce. Pořad ukazuje, že s manipulativními technikami se však můžeme setkat i u tradičních zpravodajských médií.
13 495
756
4 597
1 301
68
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.