03:47
Násobilka není vůbec jednoduchá. Ze začátku nám může dát pořádnou práci se ji naučit. Musíme zapojit paměť. Jak si můžeme pomoci udělat si z násobení zábavnou hru? To vám ukáže Kája.
06:49
Znáte nějaké matematické kouzlo? Že ne? V dnešním dílu máte příležitost se dvě nová kouzla naučit. Tedy přesněji řečeno jde o triky, žádná magie. Zkuste to a pamatujte, že za každým kouzlením je schována logika a matematické přemýšlení.
06:42
Dá se z čokolády udělat nekonečná čokoláda? Taková, kterou budete moci dál a dál rozdělovat mezi kamarády? Nebo je to jen další matematické kouzlo? Podívejte se, jak si můžeme hrát s dělením a rozdělováním. Tentokrát na vás čeká sladká matematika.
10:02
Víte, jak to udělat, aby se při minigolfu dostal míček přesně tam, kam potřebujete? Jaký zvolit úhel, abyste se do jamky dostali na co nejméně pokusů? V tomto dílu se dozvíte něco o úhlu odrazu a úhlu dopadu. Ať žije geometrie a hlavně její využití v praxi!
12:56
Už jste někdy slyšeli o magických nebo latinských čtvercích? Jsou to tabulky plné čísel, která v sobě skrývají tajemství. A co sudoku? To vzniklo kombinací magického a latinského čtverce. Další hlavolam, kterým si můžete potrápit mozkové závity. Podívejte se, jak si s matematickými kouzly poradí naši kamarádi.
12:32
Jak zjistíme, které číslo patří mezi prvočísla? A co to vůbec jsou prvočísla? Třeba nám pomůže Erathostenovo síto. Že nevíte, co to je? Podívejte se, jak si s pátráním poradil Kája s Matem, Emou a Tikou.
06:11
Jak spravedlivě rozdělit dort? Co to je entina z celku? Dozvíme se, co je třetina, šestina, polovina i čtvrtina. Pojďte se s námi podívat, jak to je se zlomky. Povede se dětem spravedlivě rozdělit dort?
03:12
Co je to intuice? A můžeme pomoci náhodě? Co nám padne častěji, když hodíme mincí? Panna, nebo orel? Pojďte se podívat, jak je to s náhodou a intuicí v matematice.
21:41
Když děti učí telka! Naučme se se žáky 4. ročníku měřit čas. Zopakujme si časové údaje a jednotky času. Podívejme se do historie, čím se dříve měřil čas. Dozvíme se zajímavosti o některých živočiších naší planety a v čem bychom je mohli porovnat podle času. Na závěr si vyrobíme sluneční hodiny.
20:49
Když děti učí telka! Pojďte si společně se staršími žáky zopakovat, jaké znáte základní geometrická tělesa a jaké jsou jejich vlastnosti. Zjistěte, z jakých geometrických těles mohou být postaveny rozhledny, a vytvořte si jejich zmenšený model.
17:31
Když děti učí telka! Dají se kostky použít i v matematice? Jistě, a jak! Pojďme společně s mladšími žáky zjistit, co znamená v matematice krychlová stavba, a zkoumejme její vlastnosti. Jak postavit nejvyšší věž? Kolik podlaží stavba má? Podívejme se společně do Krychlíkova a přibližme si 3D prostor pomocí dětských kostek.
00:00
Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky zopakovat názvy členů rodiny. Budeme společně počítat a porovnávat věk jednotlivých členů rodiny. Vyřešíme slovní úlohu.