03:47
Násobilka není vůbec jednoduchá. Ze začátku nám může dát pořádnou práci se ji naučit. Musíme zapojit paměť. Jak si můžeme pomoci udělat si z násobení zábavnou hru? To vám ukáže Kája.
21:41
Když děti učí telka! Naučme se se žáky 4. ročníku měřit čas. Zopakujme si časové údaje a jednotky času. Podívejme se do historie, čím se dříve měřil čas. Dozvíme se zajímavosti o některých živočiších naší planety a v čem bychom je mohli porovnat podle času. Na závěr si vyrobíme sluneční hodiny.
20:49
Když děti učí telka! Pojďte si společně se staršími žáky zopakovat, jaké znáte základní geometrická tělesa a jaké jsou jejich vlastnosti. Zjistěte, z jakých geometrických těles mohou být postaveny rozhledny, a vytvořte si jejich zmenšený model.
17:31
Když děti učí telka! Dají se kostky použít i v matematice? Jistě, a jak! Pojďme společně s mladšími žáky zjistit, co znamená v matematice krychlová stavba, a zkoumejme její vlastnosti. Jak postavit nejvyšší věž? Kolik podlaží stavba má? Podívejme se společně do Krychlíkova a přibližme si 3D prostor pomocí dětských kostek.
00:00
Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky zopakovat názvy členů rodiny. Budeme společně počítat a porovnávat věk jednotlivých členů rodiny. Vyřešíme slovní úlohu.
20:30
Když děti učí telka! Pojďte se společně se staršími žáky vydat na výlet do Kutné Hory. Co potřebujeme vědět, abychom mohli naplánovat výlet? Na kolik nás vyjde cesta vlakem? Porovnáme ji s cestou autobusem a spočítáme si vstupné do kutnohorských památek. Na kolik korun vyjde výlet celou rodinu nebo naši třídu?
24:52
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak správně číst, modelovat a zapisovat desetinná čísla. Nejprve si převedeme zlomky na číselnou osu. Procvičíme jejich čtení a zápis. Pak si vyzkoušíme, k čemu nám slouží v praxi. Budeme přelévat kapalinu do odměrných válců, počítat s eury a stále u toho převádět na desetinná čísla. Jako číslená osa nám poslouží pravítko.
21:55
Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 4. ročníku, jak se orientovat v jízdních řádech. Aby nám to šlo lépe, nejprve si zopakujeme základní jednotku času, převody jednotek a počítání s časem. Poté si na pražské tramvajové lince číslo 17 ukážeme, jak se v jízdním řádu správně orientovat.
20:41
Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 3. ročníku správně zaokrouhlovat na stovky. Nejdříve si připomeneme základní principy zaokrouhlování na číselné ose. Následně si procvičíme dovednost zaokrouhlování na skutečných situacích ze života kolem nás.
23:53
Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 2. ročníku, jak se násobí třemi. Nejprve si vyvodíme zápis násobení pomocí jablíček a opakovaného sčítání. Následně si pomocí těstovin a luštěnin vytvoříme skupinky po třech. Pak si vše procvičíme na matematických hrách s kartičkami a s míčem.
26:25
Když děti učí telka! Naučme se se žáky 1. ročníku, jak číst a psát čísla do 20. Nejprve si společně vytvoříme číselnou řadu a čísla si přečteme. Následně si pověsíme trička na prádelní šňůru podle správného pořadí. Zahrajeme si hru Myslím si číslo a v závěru si poskládáme a spočítáme žetonky.
25:52
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku rozpoznávat pravidelné rovinné obrazce podle jejich vlastností. Nejprve se je pokusíme určit a zároveň vymodelovat. Pak si zahrajeme hru „Kdo jsem?“ Určitě vás bude bavit.