Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Metodický list slouží k realizaci aktivit ke třetímu dílu seriálu Boja, v němž se
chlapec Elis potýká s obsedantně kompulzivní poruchou (OCD). Připravené aktivity se obecně zabývají úzkostí, tématem vtíravých myšlenek a strachu z nich plynoucího.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k prvnímu dílu seriálu Boja, v němž
se dívka Casi potýká s problémem zvaným emetofobie. Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci s úzkostí, strachem a tematizují oblast fobií.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k druhému dílu seriálu Boja, v němž se
chlapec Samson potýká s posttraumatickou stresovou poruchou (PTSD). Připravené aktivity se obecně zaměřují na práci se stresem, strachem a náročnými pocity.
Metodický list slouží k realizaci aktivit ke čtvrtému dílu seriálu Boja, v němž
se chlapec Jac potýká s úmrtím sourozence. Připravené aktivity se obecně
zabývají tématem truchlení po ztrátě někoho blízkého a pocity, které se mohou po různých ztrátách objevovat.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k pátému dílu seriálu Boja, v němž se dívka
Lola potýká s tělesnou dysmorfickou poruchou. Připravené aktivity se obecně
zabývají tématem zkresleného vnímání vlastního těla a koncepty, jako jsou sebevědomí, sebepřijetí a sebehodnocení.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k sedmému dílu seriálu Boja, v němž
se chlapec Trystan potýká se separačně úzkostnou poruchou. Připravené aktivity se obecně zabývají tématem úzkosti, strachu a odloučení od blízkých osob.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k osmému dílu seriálu Boja, v němž se
dívka Celyn potýká s obsedantně kompulzivní poruchou (OCD). Připravené aktivity se obecně zabývají tématem úzkosti, úzkostných myšlenek a rozdíly v pocitech, které mohou různí lidé ve stejné situaci cítit.
Metodický list slouží k realizaci aktivit k šestému dílu seriálu Boja, v němž se dívka Seren potýká s panickými atakami. Připravené aktivity se obecně zabývají tématem úzkosti, strachu a nácvikem relaxačních metod. Materiál je vhodný pro učitele 3. až 5. třídy prvního stupně základních škol.
Pracovní list ukazuje, jak systém posilování funguje, proč se z běžného používání telefonu stává návyk a jak prostředí, ve kterém zařízení používáme, ovlivňuje naši sebekontrolu. Nejde o slabou vůli, ale o promyšlený design založený na poznatcích z neurovědy a psychologie.
Pracovní list navazuje na pasáž dokumentu Dopamin a rozvíjí téma vlivu sociálních sítí na sebeúctu a duševní zdraví. Žáci prostřednictvím tvorby dvou fiktivních profilů zkoumají, jak různé způsoby sebeprezentace ovlivňují vnímání sebe i druhých.
Pracovní list se zaměřuje na reflexi vlastních digitálních návyků a uvědomění rozdílu mezi aktivním a pasivním používáním chytrých telefonů. Žáci pracují se škálou sebehodnocení, třídí příklady činností a ve skupinách navrhují způsoby, jak telefon využívat více aktivně.
Pracovní list propojuje klasický psychologický experiment B. F. Skinnera s fenoménem digitálních odměn, které známe z her, aplikací a sociálních sítí. Žáci si uvědomí, že lajky, body nebo odznaky fungují na principu posilování chování. Následně přenesou toto poznání do vlastního života.