Pracovní listy pro 1. stupeň ZŠ

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-60 z 1338

Pracovní list pro učitele: Zvládání emocí

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří se chtějí naučit pracovat se svými emocemi, rozeznávat je a poznat jejich spouštěče. Vede také k technikám reflexe a journalingu.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Svatý Martin (aktivity do hodiny)

Metodický list je tematicky zaměřen na oslavu svátku svatého Martina. Zahrnuje několik aktivit, které obsahují metody kritického myšlení. Žáci nejen získávají a prohlubují informace o svatém Martinovi, ale také využívají digitálních technologií pro jejich vyhledávání.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list pro učitele: Time-management v učitelství

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří chtějí systematicky zkvalitnit svůj time-management. Pedagogům může pomoci naučit se organizovat si efektivně čas pomocí tisknutelných materiálů k vyplnění.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Jak mohou rodiče pomoci svým dětem vyrovnat se s následky mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak komunikovat s dětmi před povodněmi

Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Desatero proti strachu, panice a úzkostem

Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Reakce dětí na katastrofickou událost

Děti zažívají různé emoční stavy jako důsledek katastrofy, které byly svědky. Máme pro vás přehled možných reakcí, které připravilo Centrum LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak mluvit s dětmi o mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak komunikovat s dětmi, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Pracovní list pro učitele: Work-life balance v učitelství

Tento pracovní list je určen pro všechny učitele, kteří pociťují dysbalanci mezi učitelským a osobním životem. Cílem tohoto pracovního listu je navést k zamyšlení se nad vlastní work-life balance a identifikovat, kde by mohlo dojít ke zlepšení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list pro učitele: Priority a kouzelné NE

Tento pracovní list je určen pro všechny učitele, kteří se chtějí víc zaměřit na sebe a svou životní pohodu. První část pracovního listu je určena pro pedagogy, kteří cítí, že více dávají, než dostávají. Druhá část je věnována těm, kteří se chtějí naučit častěji říkat NE.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ: Svatý Václav

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Den české státnosti: Kdo byl svatý Václav a proč ho oslavujeme, který je součástí vybrané kapitoly Svatý Václav.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Česká státní hymna - text

Naučte se text české státní hymny a zazpívejte si ji společně s námi.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodický list: Jak na komunikaci s rodiči

Metodický list představuje základní principy efektivní a respektující komunikace, která je předpokladem pro navázání smysluplné spolupráce s rodinami žáků. Slovní doporučení doplňuje sada videí, které představují příležitosti a úskalí, které mezilidská komunikace může přinášet.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodické doporučení: Prevence úrazů na horách a na skalách - pro 3. ročník ZŠ

Metodické doporučení je součástí pracovního listu Prevence úrazů na horách a na skalách a je určené žákům 3. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa a naučit se, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Bezpečné chování na horách - pro 3. ročník ZŠ

Jak máme být vybaveni na výlet do hor v zimě? Video a metodické doporučení mohou žáky naučit, jak se zachovat v případě zranění spolužáka v horském terénu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Prevence úrazů na horách a na skalách - pro 5. ročník ZŠ

Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu Prevence úrazů na horách a skalách - pro pátý ročník ZŠ. Cílem metodického doporučení je seznámit žáky s prací skalního záchranáře a rozvíjet čtenářskou gramotnost.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Prevence úrazů na horách a na skalách - pro 5. ročník ZŠ

Pracovní list je určen žákům 5. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa a rozvíjet čtenářskou i matematickou gramotnost. Chtějí se naučit, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Prevence úrazů na horách a na skalách - pro 3. ročník ZŠ

Pracovní list je určen žákům 3. ročníku, kteří se chtějí dovědět zajímavosti o horách světa, naučit se, jak se zachovat v případě, kdy kamarád přecení své síly ve skalnatém terénu. K práci budou potřebovat pracovní listy, propisku a mobilní zařízení s přístupem k internetu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Poznáváme Francii

Pracovní list pro žáky 2. - 4. třídy navazuje na přiložené video, může být použit pro samostatné vyhledávání a práci s informacemi, stejně tak může sloužit k zopakování informací o Francii. Žáci budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Slohové vyprávění - Jak bobři objevili badminton

V pracovním listu najdete obrazový materiál i návodné otázky, které dětem pomohou napsat pohádku. Děti se dozví kromě pohádky i zajímavosti z opravdové hry.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Slohové vyprávění - Jak se slon stal mistrem v golfu

V pracovním listu najdete obrazový materiál i návodné otázky, které dětem pomohou napsat pohádku. Děti se dozví kromě pohádky i zajímavosti z opravdové hry.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Metodické doporučení: Stavba vlastní Eiffelovky

Aktivita v metodickém doporučení je určená pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem dětí bude postavit si vlastní Eiffelovku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem (1. stupeň ZŠ)

Cílem pracovního listu je seznámení žáků s výjimečnými sportovci a porozumění vlastnostem, které je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Sportování v příbězích a pohádkách

Metodický list pojímá širší téma sportu, ale také míří k naplnění několika cílů. Žáci během vyplňování pracují v komunitním kruhu, vyhledávají informace pomocí digitálních technologií, uvědomují si hodnotu sportu ve svém životě a v neposlední řadě získávají informace o historii a současnosti sportu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Pracovní list: Sportování v příbězích a pohádkách

Pracovní list je součástí metodického doporučení Sportování v příbězích a pohádkách. Metodické doporučení s pracovním listem jsou určeny žákům prvního stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Metodické doporučení: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem

Metodické doporučení má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Co dělá dobrého sportovce?

Metodické doporučení je určené pro práci se žáky 1. stupně ZŠ a přináší inspiraci na téma co dělá dobrého sportovce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Techniky pro zmírnění stresu

Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Hasiči

Pracovní list žákům s pomocí video ukázky přibližuje povolání hasiče. Jednotlivé úkoly poukazují na různé krizové situace. Cílem je, aby si žáci prohloubili znalosti a v krizových situacích si byli jisti, jak se zachovat. PL je určen žákům 1. stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pyrotechnická služba

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili bezpečné chování při nálezu nevybuchlé munice nebo pyrotechniky.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Záchranná brigáda kynologická

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili bezpečné chování v lese a jak se mají správně zachovat při ztrátě kamaráda.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Umět pomoct – záchranná služba

Děti se ve videu a následně v pracovním listu seznámí se situacemi, které vyžadují volat tísňovou linku záchranářů. Pomocí videa a pracovního listu si ujasní, jak se zachovat a postupovat co nejlépe v krizové situaci. Pracovní list je určen pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Umět pomoct – linka 112

Děti se ve videu a následně v pracovním listu seznámí se situacemi, které vyžadují volat linku 112. Pomocí videa a pracovního listu si ujasní, jak se zachovat a postupovat co nejlépe v krizové situaci. Pracovní list je určen pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – báňská záchranná služba

Dalším superhrdinským povoláním je báňský záchranář. Zkusíme společně prozkoumat, čím se liší od zdravotnického záchranáře, kde báňské záchranáře najdeme i jak mluví. Nejprve se podívej na video a poté vypracuj pracovní list.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – Český červený kříž

Křižáci. Tak se říká zástupcům velmi užitečné organizace – Českého červeného kříže. S čím vším nám pomáhá? Nejprve se podívej na video a poté vypracuj pracovní list, který je členěný podle jednotlivých oblastí, jimž se Český červený kříž věnuje.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – zdravotnická záchranná služba

Zdravotnický záchranář je rozhodně superhrdinské povolání. Podíváme se společně na jeho práci důkladněji. Nejprve se podívej na video a poté vyplň pracovní list.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Policie

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Policie pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Pyrotechnická služba

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Pyrotechnická služba pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Záchranné brigády kynologů

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Záchranné brigády kynologů pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Haló, tady dispečink horské služby

Zde najdete metodické doporučení na téma Haló, tady dispečink horské služby pro 5. ročník ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Horolezci, horolezkyně, horolezčata

Zde najdete metodické doporučení pro 3. ročník ZŠ na téma horolezectví.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Hasiči

Metodický list využívá čtyř videoukázek. Metodická doporučení směřují spíše do vyšších ročníků 1. stupně ZŠ, lze je ale využít i u starších žáků. Jedno cvičení odkazuje na PL, který je součástí této kolekce. Žáci poznávají práci hasičů a prostředí, ve kterém pracují.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Nenastoupili - Příběh Židů za 2. sv. války v PDF

Zde najdete metodické doporučení k filmu Nenastoupili ve formátu PDF.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodické doporučení: Nenastoupili - Příběh Židů za 2. sv. války

Metodické doporučení vychází z animovaného filmu Nenastoupili. Dokument pojednává o statečnosti jedné rodiny během II. světové války. Žáci pracují s filmovou ukázkou, zasazují příběh do historického rámce a vžívají se do modelových situací.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Leporelo k filmu Nenastoupili: Válečný příběh jedné židovské rodiny

Zde najdete zpracovaný scénář ve formě leporela k filmu Nenastoupili. Lze jej využít buď samostatně před nebo po sledování tohoto filmu. Před sledováním by žáci měli mít základní představu o 2. světové válce a o situaci židovského obyvatelstva v období 1939-1942.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Datová Lhota: Co je to počítačový program

Cílem lekce je vysvětlit dětem, co je to počítačový program, aby nahlédly, jak počítače pracují, a že můžeme počítače pomocí programů ovládat.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
80 minut

Datová Lhota: Komunikace po internetu

Cílem lekce je naučit děti, jak funguje tok informací na internetu a kam všude se mohou informace dostat. Děti se naučí na jednoduchém schématu internetu zakreslit tok informací.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Informatika

Datová Lhota: Soukromí v digitálním světě

Tato lekce seznámí žáky s tím, co je digitální stopa.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
40 minut

Datová Lhota: Úvodní informace pro učitele

Tento list je určen učitelům informatiky z 1. stupně základní školy k doprovodnému pořady Datová Lhota.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Informatika

Datová Lhota: Kam se schovají data

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z videí Mazání dat z počítače a Svět v počítači.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
40 minut

Datová Lhota: Já a počítačový svět

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z videa Mazání počítačových dat.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
40 minut

Datová Lhota: Počítačové viry

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z videí Počítačové viry a antiviry a Počítačové viry:co umí a jak škodí.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
40 minut

Datová Lhota: Dodatečné aktivity

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z videa Svět v počítači.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
15 minut

Datová Lhota: K čemu je mi cloud?

Tato lekce seznámí žáky s tím, co jsou cloudová úložiště.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Informatika
Časová náročnost:
40 minut

Datová Lhota: Aplikace a vliv na rychlost počítače

Tato lekce seznámí žáky s tím, jaký mají aplikace vliv na výkon zařízení. Zopakují si, co je to procesor, proč je důležité restartovat počítač či co je to operační paměť.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Informatika

Datová Lhota: Popis druhé série

Pokud vás zajímá, co se děje v jednotlivých dílech druhé série Datové Lhoty z technického hlediska, dozvíte se to v tomto textu. Doporučujeme číst zároveň se sledováním příslušných dílů. Uvádíme i pár didaktických tipů.
1. stupeň ZŠ
Informatika

Pracovní list: Slavíme čarodějnice

Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Metodické doporučení: Aprílové počasí

Inspirace na seznamovací aktivity s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Slunce

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s tím, co je Slunce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Roční doby

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání ročních dob. Žáci se také seznámí s pranostikami.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

ČT edu nejsou pouze videa

1 219

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání