Zde metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Čtyřlístek - Poprask v ZOO - 2.ročník.
Cílem metodického listu je ukázat, jak lze pracovat s příběhem Čtyřlístku – jak rozvíjet slovní zásobu, pracovat s významem slov, řešit slovní úlohy a propojovat vzdělávací obory za pomoci témat.
Pracovní list se věnuje tomu, aby si žáci uvědomili, že jsou věci, které si nemají nechat líbit, a také to, že se dá vše řešit. V evokační části si připomenou, co je někdy nepříjemně překvapilo a jak to řešili. Pak na základě videa posoudí, kterým zvířatům se podle nich ubližuje. Dále popíšou přídavnými jmény, jaký je podle nich pan Hapták. Zde může vzniknout zajímavá diskuse, na základě, čeho tak usuzují, jaké pro to mají ve videu důkazy. Návrhy, jak by situaci žáci řešili, mohou přinést podnětnou debatu.
Pracovní list je inspirován ukázkou Kočka Linda. Úkoly jsou zaměřeny na jazykovou část a jsou určeny žákům prvního stupně. Při plnění úkolů žáci vyhledávají a ověřují potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích. Během mluvené interakce respektují základní potřeby komunikačního partnera.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří začínají se sebereflexí. Pomůže zjistit postoj k jednotlivým aspektům učitelství a ukáže oblasti, ve kterých je potřeba se prioritně rozvíjet.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří se chtějí naučit pracovat se svými emocemi, rozeznávat je a poznat jejich spouštěče. Vede také k technikám reflexe a journalingu.
Metodický list je tematicky zaměřen na oslavu svátku svatého Martina. Zahrnuje několik aktivit, které obsahují metody kritického myšlení. Žáci nejen získávají a prohlubují informace o svatém Martinovi, ale také využívají digitálních technologií pro jejich vyhledávání.
Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří chtějí systematicky zkvalitnit svůj time-management. Pedagogům může pomoci naučit se organizovat si efektivně čas pomocí tisknutelných materiálů k vyplnění.
Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.