Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.
Podíváme se na knihu jako na médium. Prozkoumáme její historii, jak se měnila a co se dnes v knihách objevuje. Zjistíme také, jak kniha vzniká a co všechno musí knižní designér navrhnout.
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
Dnešní telefony už dávno nemusí být na kabelu, takže autoři předpověděli nástup mobilů. Umělá inteligence, které řeknete přání, vám ho vyplní v podobě textu, obrázku nebo videa. V současné době klademe důraz na etiku práce s umělou inteligencí. V tomto pracovním listu veďme žáky k etičnosti jejich přání.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
Podívejte se s žáky na legendární večerníček O skřítku Racochejlovi a následně zpracujte úkol do výtvarné výchovy podle instrukcí v pracovním listě. Žáci mají nakreslit průzor skrze kouzelný les a křoví podle výtvarníka večerníčků Zdeňka Smetany. Aktivita je určena pro žáky 1. stupně ZŠ.
Najdeme ho na obličeji Sazinka, na střechách, komínech i mracích. Připravená omalovánka má svou předlohu. Veďte žáky k tomu, aby si všímali, že není černá jako černá a že v různé hustotě linií vidíme různé stupně šedé.