Podíváme se na knihu jako na médium. Prozkoumáme její historii, jak se měnila a co se dnes v knihách objevuje. Zjistíme také, jak kniha vzniká a co všechno musí knižní designér navrhnout.
Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokázali byste charakterizovat činnost divadla během 30. let 20. století? Pokud ne, podívejte se na video a zkuste to znovu.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokážete charakterizovat divadelní činnost v 60. letech 20. století? Pokud ne, pusťte si video a zkuste to znovu s novými informacemi.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdy začal působit činoherní klub? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte spoustu dalších zajímavostí..
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Laternu magiku. Víte, kdy měla Laterna magika první představení? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte nejen to, ale i mnoho dalšího.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte dílo Borise Pasternaka - Doktor Živago. Dokážete na základě videa popsat rozdíl mezi divadelním představení a knižní předlohou?
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte dílo Gustave Flauberta - Paní Bovaryová. Dokážete napsat k divadelnímu zpracování recenzi dle slov divadelní kritičky Marie Reslové?
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte jednu z nejznámějších knih Josefa Škvoreckého - Zbabělci. Dokážete napsat recenzi na divadelní představení, která bude obsahovat názry divadelního kritika Vladimíra Justa?
V pracovním listu se budeme věnovat vizuální komunikaci Československého a Českého státu, se zaměřením na klíčové státní symboly, jako jsou vlajka a lev. Seznámíme se také s výtvarníky a designéry, kteří v období první republiky hráli důležitou roli při utváření národní vizuální identity.
V pracovním listu se zaměříme na vizuální postupy používané komunistickou a nacistickou propagandou a prozkoumáme, jak vypadala vizuální komunikace během sametové revoluce.