Zde najdete metodický list k aktivitám Zahradník sklízí zeleninu a ovoce. Cílem tématu je seznámení s různými druhy ovoce a zeleniny, podpora a rozvoj smyslového vnímání – děti budou ovoce a zeleninu poznávat podle vzhledu, chuti a vůně – a zároveň posilování povědomí o zdravém stravování.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Vyhlaste ve školce soutěž. Kdo nasbírá nejvíce zážitků a užije si ten nejkrásnější podzim? V aktivitě nabízíme několik tipů na podzimní dobrodružství.
Housenky se pohybují pomocí nohou. Nohy jim slouží také k tomu, aby se lépe přichytily na povrchu. Při lezení dělají různé kreace. Pokuste se tyto kreace ztvárnit pomocí provázku.
Abyste mohli hmyz pozorovat zblízka, můžete ho sbírat do sklenice. Ale pozor! Myslete na to, že naše prsty jsou velice silné. S těmito křehkými tvory se musí zacházet opatrně… Já tady mám také jednu sklenici. Poznáte, která zvířátka se nacházejí ve sklenici?
Hmyz je v přírodě velmi důležitý, protože opyluje květiny a je potravou pro ptactvo.
Včely létají z květu na květ a sbírají pyl na med. Ten si včely ukládají v plástvi, která se skládá z šestihranných políček. Pomůžete včelám najít jejich místo v plástvi podle písmena?
Minimetodiky stručně představují hlavní zásady, které se vztahují k rozvoji čtenářské, matematické, přírodovědné a digitální gramotnosti i informatického myšlení.
Autor: Hana Splavcová a kol., NPI.
Dítě vytvoří zajímavou kompozici z různých materiálů a vzniklé dílo zachytí pomocí digitálních technologií, na základě domluvených kritérií vybere vhodný snímek, respektuje časový limit stanovený pro práci s digitálními technologiemi.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Dítě využívá základní myšlenkové operace (třídění, porovnávání, uspořádání, přiřazování) při řešení problému, hledá své vlastní strategie.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Dítě použije k získání a vyhledání informací různé zdroje, rozpozná podstatné údaje, dále je zpracuje a propojí se svými zkušenostmi.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s listy, které na podzim opadávají ze stromů. / Мета робочого аркуша — познайомити діточок з листям, яке опадає з дерев восени.
Tento pracovní list je určen žákům mateřské školy. Cílem pracovního listu je procvičit poznávání plodů a listů. Pracovní list je součástí námětu Povídejme si o podzimu z vybrané kapitoly Podzim.
Tento pracovní list je určen žákům mateřské školy. Cílem pracovního listu je procvičit počítání do deseti. Pracovní list je součástí námětu Povídejme si o podzimu z vybrané kapitoly Podzim.
Tento pracovní list je určen žákům mateřské školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s listy, které na podzim opadávají ze stromů. Pracovní list je součástí námětu Povídejme si o podzimu z vybrané kapitoly Podzim.
Průvodce divočinou je určený všem dětem, kteří se nebojí zažít pořádné dobrodružství! Ukáže vám, jak se můžete zabavit v přírodě. Prožijete také chvíle, na které budete ještě dlouho vzpomínat!
Kvarteto z Metodického portálu www.rvp.cz s vámi hravou formou procvičí, jak se jmenují mláďata zvířat. Zahrajte si s rodiči nebo sourozenci a zjistěte, kdo umí nejlépe pojmenovat zvířecí rodinky.
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo pracovní list, ve kterém se dozvíte plno zajímavostí o myslivcích, zvířatech žijících v lese a pytlácích. (www.nzm.cz)