Aktivity na téma Z pohádky do pohádky jsou určeny pro děti ve věku 3–6 let a seznamují je s tradičními pohádkami. Aktivita o třech prasátkách se zaměřuje na dějovou posloupnost, kdy si děti vyzkouší vyprávět příběh a doplnit jej o obrázky s postupem událostí. Tato aktivita rozvíjí řečové a jazykové dovednosti, komunikativní schopnosti, kultivovaný projev a tvořivé myšlení.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci Kdo přichází s Mikulášem. Rozvíjejte s dětmi pohybové schopnosti, jemnou i hrubou motoriku, koordinaci ruky a oka i tvořivost.
Aktivita je určena pro děti ve věku 3–6 let a slouží k seznámení s tradičními pohádkami. Tento pracovní list dětem přibližuje pohádku Perníková chaloupka.
Hlavním cílem je přiřazování barevných předmětů na perníkovou chaloupku podle jejich barvy a počtu. Aktivita zároveň podporuje rozvoj jemné motoriky, matematických dovedností a zrakového vnímání.
Dítě odhaluje souvislosti mezi textem a vlastními zkušenostmi, rozumí významu piktogramů, stanovuje jednotlivé kroky řešení.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Hmyz je v přírodě velmi důležitý, protože opyluje květiny a je potravou pro ptactvo.
Včely létají z květu na květ a sbírají pyl na med. Ten si včely ukládají v plástvi, která se skládá z šestihranných políček. Pomůžete včelám najít jejich místo v plástvi podle písmena?
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci Počasí na draka. Procvičujte s dětmi tvořivost, schopnost sebeovládání, prosociální postoje a znakové systémy.
Aktivity na téma Z pohádky do pohádky jsou určeny pro děti ve věku 3–6 let a seznamují je s tradičními pohádkami. V této konkrétní aktivitě mají děti za úkol pomoci Červené Karkulce najít cestu k babičce.
Tato aktivita rozvíjí grafomotoriku, zrakové vnímání a logické myšlení.
Aktivity na téma Z pohádky do pohádky jsou určeny pro děti ve věku 3–6 let a seznamují je s tradičními pohádkami. V této aktivitě inspirované pohádkou Hrnečku, vař! si děti procvičí rozpoznávání tvarů a barev a zároveň rozvíjejí jemnou motoriku, logické myšlení a zrakové vnímání.
Minimetodiky stručně představují hlavní zásady, které se vztahují k rozvoji čtenářské, matematické, přírodovědné a digitální gramotnosti i informatického myšlení.
Autor: Hana Splavcová a kol., NPI.