Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Cílem kapitoly je objasnit žákům způsob aplikace soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o společné práci. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Cílem kapitoly je seznámení se s krychlí jako tělesem a jejími základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch krychle.
Cílem kapitoly je seznámení se s koulí jako tělesem, jejími základními vlastnostmi a pojmy s koulí souvisejícími. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků. S kapitolou Celá čísla se děti podrobněji setkávají v 7. ročníku.
Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť desetinná čísla v matematice provázejí žáky napříč celým druhým stupněm.
Cílem kapitoly je seznámení se s kosočtvercem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
Cílem kapitoly je seznámení se s kosodélníkem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
Cílem kapitoly je seznámení se s kuželem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
Cílem kapitoly je seznámení se s kvádrem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch kvádru.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
Pracovní list slouží žákům 8. tříd k domácímu procvičování, může být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd. Cílem kapitoly je seznámit žáka s kruhem a kružnicí jako geometrickými útvary, jejich vlastnostmi a postupem konstrukce.
Cílem kapitoly je seznámení se s hranolem jako tělesem, jeho základními vlastnostmi a pojmy s hranolem souvisejícími. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch hranolu. Pracovní list slouží především žákům 8. a 9. tříd k domácímu procvičování.
Cílem kapitoly je seznámení se s jehlanem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch jehlanu. Pracovní list slouží žákům 9. ročníku k domácímu procvičování.
S přímou a nepřímou úměrností se žáci setkávají v 7. ročníku. Cílem kapitoly je porozumění pojmu, rozlišení typu úměrnosti a následné řešení. Žák by měl umět vyčíst údaje z tabulky, grafu a rovnice, účelně je využít k řešení a ze zadání sestavit tabulku, graf a rovnici.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
Cílem kapitoly je osvojit si matematické operace s racionálními čísly. Učivo navazuje na celá čísla, spojuje v sobě pravidla pro počítání s desetinnými, celými čísly a zlomky.
Cílem kapitoly je seznámení se s válcem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch válce, osvojené vzorce pro objem a povrch užívá také ve slovních úlohách.
Pracovní list je zaměřený na slovní úlohy, v nichž žák jako matematický aparát volí užití lineárních rovnic o jedné neznámé, součástí čehož je také procvičení úprav výrazů. Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy.
Cílem kapitoly je osvojení si pravidel vedoucích ke zjednodušení výrazu. S číselnými výrazy se žáci setkávají již na prvním stupni, kdy počítají jejich hodnotu, na samotný pojem a jeho význam narazí zpravidla v osmém ročníku.
Pracovní list slouží žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. Pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – grafické řešení navazuje na pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – metoda sčítací a dosazovací.
Cílem kapitoly je osvojení si základních algoritmů k výpočtu kořene rovnice, rovnici úspěšně vyřešit a provést zkoušku. Žák je připraven využívat dané postupy v kapitolách Lineární rovnice ve slovních úlohách, Vyjadřování neznámé ze vzorce či Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť učivo o trojúhelníku v matematice provází žáky napříč celým druhým stupněm.
Cílem kapitoly je především osvojení si metod řešení soustav a postupu ověření správnosti řešení. Součástí učiva je také grafické řešení soustav, jež je součástí navazujícího pracovního listu Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení).
Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
Cílem kapitoly je žákům ukázat praktické využití soustav lineárních rovnic, které dané učivo nachází především ve slovních úlohách. Pracovní list navazuje na pracovní listy Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (metoda sčítací a dosazovací) a Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení)
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
Pracovní list slouží žákům všech tříd 2. stupně základních škol k domácímu procvičování, může však být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd.