Cílem PL je vypracování úkolů s dopomocí vyrobených pomůcek z videí. Potřeby pro výrobu matematických pomůcek jsou obsahem videí. / Ціллю робочого листа є розвязок завдань за допомогою вироблених допоміжних засобів з відео. Потреби для вироби математичних допоміжних засобів є змістом відео.
Cílem kapitoly je seznámení se s krychlí jako tělesem a jejími základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch krychle.
Koněpruské jeskyně v CHKO Český kras představují
nejdelší jeskynní systém v Čechách starý desítky milionů let s unikátní krápníkovou výzdobou.
Chcete-li se něco dozvědět o krápnících nebo způsobu, jak se určuje stáří kosterních pozůstatků,
podívejte se na pracovní list.
Kouzlit s čísly není zase tak obtížné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Za efektními triky, které mohou zaujmout nejednoho diváka, se skrývá jen trochu matematiky a důvtipu. Přesvědčte se sami. Podívejte se na video a vyřešte zadané úlohy.
Kromě úspěšného válčení založil Přemysl Otakar II. také mnoho středověkých měst (například České
Budějovice, Vysoké Mýto, Kolín). Ve videu je zachyceno, jak to ve středověkém městě vypadalo. Při řešení následujících úloh si v pracovním listu procvičíme analytickou geometrii.
Poměr mezi velikostí elektrické síly, která drží pohromadě atomy, a silou gravitace, která drží pohromadě celý vesmír, vyjadřuje obrovské číslo. Má takové číslo nějaký krátký název? A jak s čísly, která jsou vyjádřena jako mocniny, počítáme?