Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák na základě předchozí zkušenosti práce s textem popíše postavu zvířete, při vlastní tvorbě obrázku a psaní textu využije doporučené aplikace.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák identifikuje matematický problém, který vyplývá z uvedené situace, a zvolí si způsob, jak jej bude řešit. Dohledá potřebné informace v doporučených zdrojích.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Žák si osvojí základní informace o Londýnu, s využitím internetu přiřadí k fotografiím názvy staveb a míst, ověří správnost dat a samostatně vyhledá zajímavou informaci.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým