Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák se seznámí s podobou jednoduchého formuláře, naučí se vyplnit údaje do formuláře, uvědomí si, že si má chránit své osobní údaje.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák identifikuje matematický problém, který vyplývá z uvedené situace, a zvolí si způsob, jak jej bude řešit. Dohledá potřebné informace v doporučených zdrojích.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák na základě předchozí zkušenosti práce s textem popíše postavu zvířete, při vlastní tvorbě obrázku a psaní textu využije doporučené aplikace.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Tato lekce seznámí žáky s tím, jaký mají aplikace vliv na výkon zařízení. Zopakují si, co je to procesor, proč je důležité restartovat počítač či co je to operační paměť.