Žák vyrobí zápich z drátku podle instrukcí a prostřednictvím vlastní činnosti si ověří správnost popisu pracovního postupu. Napíše vlastní popis pracovního postupu.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
I hledání práce je umění a člověk se mu musí učit. Nenechte se odradit neúspěchy, tak to prostě někdy je. Zkuste změnit vaše postupy nebo postoje – jděte na to jinak! Materiály poskytl Národní pedagogický institut.
Neexistuje univerzální návod, jak napsat životopis. Ještě než začnete psát životopis, se proto zamyslete: Za jakým účelem ho píšete? Co by mělo být nejdůležitější? Materiály poskytl Institut ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
Formou několika hravých úkolů v pracovním listu si děti ujasní, jaký je rozdíl mezi obyčeji americkými a českými při chystání štědrovečerního stolu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd. Dětem postačí připravit si pastelky, nůžky a lepidlo.
V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
Cílem tohoto metodického doporučení je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
Cílem následujících aktivit je, aby si žáci definovali vlastní kritéria pro správnou prezentaci projektového záměru. Také si svůj projektový záměr obhájí před spolužáky, mohou získat zpětnou vazbu a doporučení, která mohou následně zapracovat.