Metodický list pojímá širší téma sportu, ale také míří k naplnění několika cílů. Žáci během vyplňování pracují v komunitním kruhu, vyhledávají informace pomocí digitálních technologií, uvědomují si hodnotu sportu ve svém životě a v neposlední řadě získávají informace o historii a současnosti sportu.
Metodický list je součástí námětu Čteme Václava Havla. Materiál je určen pedagogům a zaměřuje se na hru Audience. Metodický list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Metodický list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen pedagogům a zabývá se obdobím sedmdesátých let. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Metodický list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen pedagogům a zabývá se únorem 1948 a padesátými léty. Pracovní list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Metodický list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen pedagogům a zabývá se dopisy Václava Havla psané jeho ženě Olze. Metodický list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Metodický list nabízí čtyři jednoduché aktivity k seriálu Krysáci. Děti si zkusí všímat skrytých významů ve filmu, porovnat ho s knížkou, poznat lépe své okolí – uvědomit si, jaké zajímavé prvky (jako jsou stavby, příroda nebo památky) se nacházejí v jejich okolí – a vymyslet vlastní příběh.
Metodický list se zaměřuje na filmové „vyprávění“ autorů Macourka, Borna a Doubravy. Ukazuje, jak humor vzniká ve slovech a obrazech. Kde se bere sranda? Kde se berou nápady? Zkusíme si zahrát na scénáristy a také nakreslit sebe sama jako postavu z animovaného filmu.
Metodický list k pořadu No neke! slouží jako návod pro učitele, jak s žáky pracovat na tématu mediální gramotnosti. Zaměřuje se na odhalování manipulací v médiích, například fake news, propagandu, konspirační teorie a městské legendy. Cílem je vést žáky k tomu, aby kriticky přemýšleli o informacích.