Z videa víme, že v troposféře klesá teplota s rostoucí nadmořskou výškou. Naopak, jdeme-li
pod zemský povrch, teplota stoupá s rostoucí hloubkou. Právě tohoto jevu využívají tepelná
čerpadla. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na tento pracovní list.
Alpinisté dobře vědí, že ve vysokých horách budou vystaveni velmi nízkým teplotám. Také cestující
dopravních letadel se během letu mohou dozvědět, že okolní teplota vzduchu je nižší než - 50 °C.
Jak je to možné, když je letadlo blíže ke Slunci než na Zemi? Zjistěte ve videu a pracovním listu.
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Česko-ukrajinský pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Včela medonosná. Porovnejte si znalosti z našich videí. / Ви все знаєте про бджіл? Приходь спробувати з нами.
Metodický list vysvětluje, jak pracovat s volně dostupnými pexesy. Vysvětluje, jak podpořit osvojování češtiny
u dětí a žáků cizinců. Autorem materiálu je Národní pedagogický institut ČR.