Pracovní list pro žáky 2. - 4. třídy navazuje na přiložené video, může být použit pro samostatné vyhledávání a práci s informacemi, stejně tak může sloužit k zopakování informací o Francii. Žáci budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
Umíte si představit léto bez zmrzliny? My ne. Ta přece k letním radovánkám zcela jistě patří. Nechte děti si zahrát na cukráře a dle zadání přichystat různé objednávky zmrzlin.
Prázdniny a nuda k sobě rozhodně nepatří. Jaké aktivity je možné podniknout s předškoláky? Zajděte na koupaliště, vyrobte domácí zmrzlinu, vyrazte na výlet, nebo plujte na lodi. Spoustu dalších tipů najdete v tomto listě.
Jak se s dětmi připravit na Velikonoce ve školce? Připomeňte si staré zvyky a tradice. Na Zelený čtvrtek se jedly zelené pokrmy, aby byli lidé zdraví po celý rok. Poznají děti všechny druhy zeleniny?
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Tradiční vánoční pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tradičními vánočními pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Vánoce. Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím Vánoc.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím Vánoc. Během práce si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí slovesa v perfektu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Narozeninový dort. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí psaní narozeninového přání v němčině.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s historií pečení narozeninových dortů. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí psaní narozeninového přání v něm
Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Vánoční zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s vánočními zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Nový rok. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá přivlastňovací zájmena.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s oslavou Nového roku. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá přivlastňovací zájmena.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Eintopf. Žáci budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co vše si můžeme představit pod pojmem Eintopf. Zároveň si procvičí skloňování přídavných jmen po členu určitém.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co vše si můžeme představit pod pojmem Eintopf. Žáci si zároveň procvičí skloňování přídavných jmen po členu určitém.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Advent. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Žák si osvojí základní informace o Londýnu, s využitím internetu přiřadí k fotografiím názvy staveb a míst, ověří správnost dat a samostatně vyhledá zajímavou informaci.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3. – 5. ročníku a zaměřuje se na pestrou stravu. / Учні мають ознайомитись з тим, які продукти вони включають до свого раціонy, обговорити та перевірити інформацію з рекомендованого джерела.
Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je podle obrázkové osnovy popsat cestu kakaa z Ameriky do Evropy a vymyslet podle vzoru Mayů platidlo.
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? / Як раніше зустрічали Сильвестр (Новий рік)? Які продукти ми їмо на Новий рік? А на честь кого названо останній день року?
Cílem pracovního listu je poskytnout informace o Tříkrálové sbírce. / Мета робочого листа – надати інформацію про благодійний збір на свято Трьох королів.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? Po zhlédnutí videí doplňte informace do pracovního listu.
Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině. / Робочий лист дозволить учням порівняти звичаї і традиції у Чехії та на Україні.
V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
Formou několika úkolů v pracovním listu si děti upevní své poznatky z videa o původu bramborového salátu a připomenou si i geografickou polohu ČR v Evropě. Pracovní list je určen především žákům 3. a 4. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a pero na psaní, případně i mapu Evropy.
Pro mnoho dětí, které k nám přicestovaly z Ukrajiny, budou letos vánoční svátky emocionálně náročné. Ve spolupráci s Centrem LOCIKA proto přinášíme rady od psycholožky pro práci s dětmi, které zůstaly na Vánoce samy. Jak s nimi o Vánocích komunikovat, abychom je ještě více nerozesmutněli?
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět více o některých českých vánočních zvycích a jejich původu. / Це завдання призначено для всіх, хто хоче дізнатися про походження різдвяних звичаїв.
Vánoční čas je časem kouzelných okamžiků. Zažijme i ve třídách veselé a neopakovatelné chvíle. Pokud máte ve svém třídním kolektivu žáky s nedostatečnou znalostí češtiny či z jiného kulturního prostředí, můžou být tyto aktivity inspirací právě pro vás.
Tento pracovní list vede k lepšímu porozumění toho, jaké postavy se ve Vánočním příběhu vyskytují i k pochopení, jak jdou jednotlivé sváteční dny za sebou a co se v nich událo.
Najdi na obrázcích oblíbené postavičky z knih Josefa Lady. Vyber si jednu postavu z obrázku, vymysli a napiš o ní vánoční příběh. / 1. Знайдіть своїх улюблених героїв з книжок Йозефа Лади та пронумеруйте малюнки. Виберіть одного персонажа з малюнків. Вигадайте та напишіть про нього різдвяну історію
Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku. / Робочий лист призначений для всіх першокласників, які хочуть дізнатися про традицію різдвяної ялинки.
Vybarvěte si vánoční větvičku podle daných barev, spočítejte ozdoby a porovnejte jejich množství nebo si vybarvěte vánoční stromeček podle vlastní fantazie.
Pracovní list je určen starším žákům prvního stupně. Při plnění úkolů se žáci seznámí s metodou kritického myšlení zvanou pětilístek. Cílem PL je upevnění a shrnutí znalostí o svátcích, které každoročně oslavujeme na přelomu měsíce října a listopadu.
Cílem PL je upevnění a shrnutí znalostí o svátcích, které každoročně oslavujeme na přelomu měsíce října a listopadu. / Мета робочого аркушу – закріпити та узагальнити знання про свята, які ми відзначаємо щороку на межі жовтня та листопада.
Cílem pracovního listu je zopakovat si s žáky základní informace o Itálii. Тема робочого листа – європейська країна Італія. Під час роботи учні повторять основну інформацію про Італію.
Podobně, jako si ve videích holky hrají se slovy, budeme si také hrát a hledat, co je za slovy schované. Nejprve si videa pusťte a poté vás v pracovním listu čekají hravé úkoly.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 5. ročníků. Budou potřebovat psací potřeby, vlastivědnou mapu Evropy a tablet nebo PC s připojením na internet.
Pracovní list se ve své první části zaměřuje na informace o Bulharsku, které mohou děti ve videu zjistit. V druhé části děti rozvíjí svou kreativitu a vytvoří podle obrázků vlastní příběh. Aktivity jsou vhodné pro děti prvního stupně na rozvoj pisatelských strategií.
Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. / Робочий аркуш створений для формування у дітей усвідомлення здорового харчування та здорового способу життя.
Pracovní list je určen pro žáky 5. Ročníků. Směřuje k rozvíjení čtenářské a matematické gramotnosti a při využití online zdrojů i ke gramotnosti digitální. / Робочий лист призначений для учнів 5 класу. Спрямований на розвиток читацької, математичної та цифрової грамотності.
Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. Děti se naučí vyrobit si zmrzlinu, připravit si zdravou svačinku a vzít si vše na piknik.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na posuzování informací z různých zdrojů, jejich propojování, zjišťování a zaznamenávání. Pracovní list je možné využít pro skupinovou i individuální práci.
Pracovní list Pardubický kraj je součástí kolekce Kraje ČR. Věnuje se přírodním dominantám kraje i jeho historii. Je koncipován jako orientační závod, ve kterém žáci propojí orientaci na mapě Pardubického kraje se svými znalostmi.
Pracovní list Pardubický kraj II je součástí kolekce Kraje ČR. Věnuje se přírodním dominantám kraje i jeho historii. Je koncipován jako orientační závod, ve kterém žáci propojí orientaci na mapě Pardubického kraje se svými znalostmi.
Pracovní list Pardubický kraj je součástí kolekce Kraje ČR. Věnuje se přírodním dominantám kraje i jeho historii. Je koncipován jako orientační závod, ve kterém žáci propojí orientaci na mapě Pardubického kraje se svými znalostmi.
Pracovní list Pardubický kraj je součástí kolekce Kraje ČR. Věnuje se přírodním dominantám kraje i jeho historii. Je koncipován jako orientační závod, ve kterém žáci propojí orientaci na mapě Pardubického kraje se svými znalostmi.
V pranostikách se často objevuje krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a k počasí. Zkuste do pranostik doplnit názvy živočichů: skřivan, moucha, vlk, krtek a kočka.
Jů a Hele se pokoušeli ve videu vymýšlet únorové pranostiky. Nakonec se shodli, že nejlepší bude, když jeden začne a druhý pranostiku dokončí. Vyzkoušejte si to na pranostikách, v nichž se vyskytují jména některých našich světců.
Pranostika je krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a počasí. Doplňte správně do pranostik názvy měsíců: září, říjen, listopad a slovo podzim (slova můžete použít i vícekrát).
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět o některých vánočních zvycích a jejich původu. Žák aplikuje informace, které nalézá ve videoukázce, pracuje s textem, čte s porozuměním, vyhledává na internetu a ve slovníku.
Cílem pracovního listu je umět zpracovat informace na základě poslechu a zhlédnutí videoukázek. Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku.
Pracovní list je určen žákům 2. ročníku. Žák bude potřebovat pouze psací potřeby. Pomůcky na výrobu dýně z toaletního papíru jsou k nalezení ve video odkazu.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základních škol. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se zeleninou, kterou mohou vypěstovat na zahradě. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky s rajským jablkem. Pracovní list je součástí námětu Není jablko jako jablko z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky s jablkem. Pracovní list je součástí námětu Není jablko jako jablko z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky se sklizní ovoce. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s ovocem, které se sklízí na podzim a vysvětlit jim rozdíl mezi peckovinami a jádrovinami. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o jedlých plodech, procvičí názvy lesních plodů a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o bramborách a fazolích, zopakuje, co se dá z těchto plodin uvařit a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o zemědělských plodinách, procvičí názvy rostlin a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. třídy 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o poli, procvičí názvy polních rostlin a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o cukrové řepě a o tom, jak získáváme cukr. Procvičí názvy různých druhů cukru a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o chřestu - plodině, která roste na poli a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají českou čokoládu Orion. Dozvíte se například, kdy byla tato společnost založena a jak je to s ní nyní.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o o životě ve 14. století. Víte, co se za doby Karla IV. nejčastěji jedlo? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o Karlu IV. Víte, jaké stavby nechal postavit? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o životě jednoho z našich největších vladařů. Víte, jak se jmenují rodiče Karla IV.? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí o zemědělství. Dozvíte se, kdy bylo období zemědělců, jaký je rozdíl mezi žitem a pšenicí a mnoho dalšího. (www.nzm.cz)
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o zvířecích rekordmanech. Víte, který živočich je nejrychlejší na světě? Nebo který živočich se dožívá nejvyššího věku?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ (2. třídy), který ověří vaše znalosti o Velikonocích. Zároveň si procvičíte češtinu a vybarvíte si velikonoční vajíčka.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, který ověří, jak dobře znáte velikonoční tradici barvení vajec. Jaké znáte techniky zdobení velikonočních vajíček? Pokud by se vám nechtělo barvit vajíčka, můžete si vyrobit velikonoční hlavolam.