Cit pro jazyk, nápaditost a zároveň vtip Zdeňku Svěrákovi nechybí. Vysvětlete s žáky rčení, která Zdeněk Svěrák využívá v příběhu pana Holátka. Kolik jich žáci znají a která z nich jsou pro ně naopak úplně nová?
Cit pro jazyk, nápaditost a zároveň vtip Zdeňku Svěrákovi nechybí. Vysvětlete s žáky rčení, která Zdeněk Svěrák využívá v příběhu pana Holátka. Kolik jich žáci znají a která z nich jsou pro ně naopak úplně nová?
Období před rokem 1989 bylo charakteristické řadou podivností, které se nám dnes zdají těžko uvěřitelné. Na jednu poťouchlost doby vzpomíná Zdeněk Svěrák.
Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění, že televizní vysílání v Československu značně ovlivňovala politická situace a dobový kontext. Žáci si při plnění úkolů uvědomují dílčí historické, společenské i politické souvislosti a vyjadřují svůj názor.
Cílem pracovního listu je vést žáky k zamyšlení se nad televizí, která je jedním z nejpopulárnějších masmédií, a nad jejím postavením v běžném životě. V rámci úkolů žáci pracují s asociacemi, emocemi i svými návyky spojenými s televizí a přemýšlejí o obecnější roli televize a televizního vysílání.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut
ČT edu nejsou pouze videa
13 279
videí
747
námětů do výuky
4 556
pracovních listů
1 244
pořadů
69
edukativních her
Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku
Novinky na e-mail
Pošleme vám, co nového se děje ve světě edu. Nová videa, témata, funkce a další.
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.