Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
Zde najdete metodické pokyny a řešení pracovního listu Den otců. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem otců. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem otců. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Přečtěte si krátký článek o českých judistech chystajících se do Paříže a řešte úlohy. Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol rozvíjí čtenářskou gramotnost, jazykové dovednosti i dovednosti související se zpracováním informací.
Jak souvisí luštění s češtinou? Křížovku, doplňovačku a další formy luštění vyřešíme tím snáze, čím širší a bohatší slovní zásobu máme. Vyřešením doplňovaček také zjistíte příjmení čtyř českých olympijských vítězek a vítězů v 21 století.
Cílem pracovního listu je naučit se vytvářet autentický sportovní komentář. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a pro žáky SŠ, kteří si v rámci slohové výchovy vyzkouší práci s mluveným
projevem, u nějž je potřeba pracovat s hlasem tak, aby se k divákovi dostal emotivní zážitek.
Olympijské hry se v minulosti konaly na různých místech. Pracovní list některá z těchto míst připomíná. Je určený pro žáky druhého stupně základních škol i středních škol a rozvíjí dovednosti související s vyhledáváním informací.
Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
Zde najdete řešení pracovního listu Proměnné hvězdy. Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Zde najdete řešení pracovního listu Jevy na obloze. Žák v něm charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Žák charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Černé díry. Žák popíše stavbu černé díry a vysvětlí princip fungování gravitační čočky. Pracovní list je určen pro žáky 8. a 9. třídy na ZŠ a pro středoškoláky.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Den matek. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem matek.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem matek. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí dovednost psaní.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný cerven. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Úkolem žáků je se vžít do Franze Kafky a doplnit věty tak, aby vypovídaly o životě a pocitech samotného Kafky. Vznikne báseň, která bude napsaná buď volným nebo vázaným veršem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ i žákům SŠ.
Co to znamená, když použijeme slovní spojení jádro pudla? Na tuto otázku nám pomůže odpovědět video z pořadu Jazykovědma. Podívejte se na video a na jeho základě řešte úlohy v pracovním listu.
Pracovní list pro žáky vyšších ročníků základních škol a středních škol je součástí kolekce Franz Kafka, jejímž smyslem je připomenout osobnost spisovatele, který se dnes řadí k nejvíce inspirujícím autorům světové literatury. Připomeňme si základní údaje o tomto autorovi.
Pracovní list pro žáky vyšších ročníků základních škol je součástí kolekce Franz Kafka, jejímž smyslem je připomenout osobnost spisovatele, který je neodmyslitelně spjatý s Prahou počátku minulého století a který se dnes řadí k nejvíce inspirujícím autorům světové literatury.
Pracovní list k námětu do výuky Dějiny olympiády, který je součástí vybrané kapitoly Olympijské hry. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Zde najdete řešení pracovního listu Výroba papíru a polysacharidy. Ten je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Zde najdete řešení pracovního listu Vlastnosti mědi. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi mědi a procvičit anorganické názvosloví jejích sloučenin.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi mědi a procvičit anorganické názvosloví jejích sloučenin.
Zde najdete řešení pracovního listu Vápník a jeho soli. Ten je určen pro žáky středních škol, částečně může být použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si osvojí princip tuhnutí malty, zopakují si základní chemické reakce a některé sloučeniny vápníku.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, částečně může být použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si osvojí princip tuhnutí malty, zopakují si základní chemické reakce a některé sloučeniny vápníku.
Zde najdete řešení pracovního listu Sodík a plamenové zkoušky. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Tématem pracovního listu je fenomén „sportovního vlastenectví“. Úkoly vedou žáky k zamyšlení se nad propojením vlastenectví, sportovního světa a velkých sportovních událostí, dále pak k reflektování vlastního vztahu k oběma skutečnostem. List je určen žákům 2. stupně ZŠ.
Tématem pracovního listu je vzájemné propojení sportu a společnosti, konkrétně se pracovní list zaměřuje na fair play chování, společenské problémy a reklamu. List je určen žákům 2. stupně ZŠ. K práci jsou potřeba psací potřeby a internet.
Zde najdete řešení pracovního listu pH vitamínu C. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je se stupnicí pH a vitamínem C.
Zde najdete řešení pracovního listu pH slin. Ten je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu žáci získají znalosti o složení a vlastnostech slin a zopakují si základní znalosti o enzymech.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu žáci získají znalosti o složení a vlastnostech slin a zopakují si základní znalosti o enzymech.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Měď. Ten je určen pro žáky středních škol. V omezené míře jej lze použít i pro žáky 2. stupně ZŠ. Jeho zpracováním si žáci zopakují vlastnosti mědi, její použití i reaktivitu.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. V omezené míře jej lze použít i pro žáky 2. stupně ZŠ. Jeho zpracováním si žáci zopakují vlastnosti mědi, její použití i reaktivitu.
Zde najdete řešení pracovního listu Kyanovodík a kyanidy. PL je vhodný pro žáky středních škol, může být využit i na 2. stupni základních škol. Žáci se seznámí jak s pojmem letální dávka, tak i s vlastnostmi kyanovodíku a kyanidů. Pochopí, v čem spočívá otrava těmito jedy.
Pracovní list je vhodný pro žáky středních škol, může být využit i na 2. stupni základních škol. Žáci se seznámí jak s pojmem letální dávka, tak i s vlastnostmi kyanovodíku a kyanidů. Pochopí, v čem spočívá otrava těmito jedy.
Zde najdete řešení pracovního listu Kalifornské sněhové koule. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol i středních škol. Jeho zpracováním se žáci seznámí se zajímavým pokusem a zopakují si, co to je gel.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol i středních škol. Zpracováním pracovního listu se žáci seznámí se zajímavým pokusem a zopakují si, co to je gel.
Pokud vám dělají problémy objemy nebo povrchy těles, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky II. si procvičíte počítání objemů a povrchů těles a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Příprava na JPZ (jednotná přijímací zkouška), procvičování konkrétních úloh z JPZ na dané téma. /
Підготовка до ЄВІ (єдиного вступного іспиту), відпрацювання конкретних завдань з ЄВІ на задану тему.
Pokud vám dělají problémy logické závislosti číselné řady, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky II. si procvičíte logické závislosti číselné řady a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Město Kroměříž figuruje od roku 1998 na seznamu UNESCO díky Arcibiskupskému zámku a dvojici působivých příkladů historické zahradní architektury. Projdeme se po cestičkách Květné a Podzámecké zahrady a vyřešíme několik geometrických úloh.
Pokud vám dělají konstrukční úlohy problémy, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky si procvičíte jak na řešení konstrukčních úloh a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Pokud vám dělají problémy geometrické výpočty v rovině, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky II. si procvičíte geometrické výpočty v rovině a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Pokud vám dělají problém geometrické výpočty, jako například Pythagorova věta, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky si procvičíte výpočty v geometrii a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Úkolem pracovního listu je spočítat matematické úlohy, které jsme žákům připravili v rámci námětu Pohádková hodina. Ke každému pracovnímu listu se vztahuje jedna videoukázka, kterou žákům můžete pustit před nebo po jeho vyplnění.
Úkolem pracovního listu je spočítat matematické úlohy, které jsme žákům připravili v rámci námětu Pohádková hodina. Žáci si procvičí procenta, zlomky, rovnice a obsah obdélníku. Ke každému pracovnímu listu se vztahuje jedna videoukázka, kterou žákům můžete pustit před nebo po jeho vyplnění.
Spočítejte si další příklady na výpočet obsahu, obvodu, délek hran, stran rovinných útvarů a procvičte si tak probíranou látku z videa. Najdete zde také správné řešení příkladů.
Úkolem pracovního listu je spočítat matematické úlohy, které jsme žákům připravili v rámci námětu Pohádková hodina. Žáci si procvičí převody jednotek, procenta a rovnice. Ke každému pracovnímu listu se vztahuje videoukázka, kterou žákům můžete pustit před nebo po jeho vyplnění.
Pracovní list pro žáky vyšších ročníků základních škol i středních škol je součástí kolekce Zdeněk Svěrák, jejímž smyslem je připomenout tuhle mnohostrannou osobnost české kultury pomocí hravých tajenek a luštění.
Jaké byly začátky Divadla Járy Cimrmana a který pořad předcházel jeho vzniku? Poslechněte si rozhovor se Zdeňkem Svěrákem a zodpovězte otázky v pracovním listu.
Divadlo Járy Cimrmana patří už po několik desetiletí k našim populárním divadelním scénám. Poslechněte si rozhovor se Zdeňkem Svěrákem a zapište, co stojí za úspěchem tohoto legendárního divadla.
Zdeněk Svěrák vytvořil celou řadu filmových rolí. V jedné z nich vystupoval jako František Louka. V tajence zjistíte, ve kterém filmu to bylo. Pracovní list je určen pro žáky vyšších ročníků základních škol.
Najděte ve skrývačkách názvy deseti filmů, k nimž napsal Zdeněk Svěrák scénář buď on sám, nebo ve spolupráci s Ladislavem Smoljakem. Pracovní list je určen pro žáky vyšších ročníků základních škol i středních škol.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Slunce a jeho procesy. Ten je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Cit pro jazyk, nápaditost a zároveň vtip Zdeňku Svěrákovi nechybí. Vysvětlete s žáky rčení, která Zdeněk Svěrák využívá v příběhu pana Holátka. Kolik jich žáci znají a která z nich jsou pro ně naopak úplně nová?
Pracovní list Slunce a jeho procesy je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Cit pro jazyk, nápaditost a zároveň vtip Zdeňku Svěrákovi nechybí. Vysvětlete s žáky rčení, která Zdeněk Svěrák využívá v příběhu pana Holátka. Kolik jich žáci znají a která z nich jsou pro ně naopak úplně nová?
Cit pro jazyk, nápaditost a zároveň vtip Zdeňku Svěrákovi nechybí. Vysvětlete s žáky rčení, která Zdeněk Svěrák využívá v příběhu pana Holátka. Kolik jich žáci znají a která z nich jsou pro ně naopak úplně nová?
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Černobyl. Ten je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Tento pracovní list na téma Černobyl je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Období před rokem 1989 bylo charakteristické řadou podivností, které se nám dnes zdají těžko uvěřitelné. Na jednu poťouchlost doby vzpomíná Zdeněk Svěrák.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s působením Edvarda Beneše v Československu po druhé světové válce, zejména s jeho rolí v únoru 1948. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovou rolí Edvarda Beneše v prvních letech po skončení druhé světové války. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s postoji československého prezidenta Edvarda Beneše v osudovém roce 1938. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a středních škol. Cílem je seznámit žáky s důležitou rolí Edvarda Beneše v meziválečném Československu a jeho postupnou cestou do prezidentského úřadu. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Zelenina. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s různými druhy zeleniny. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s různými druhy zeleniny. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Láska. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co to vlastně znamená láska. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co to vlastně znamená láska. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Počasí. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s počasím. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s počasím. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Pracovní list se věnuje sektám a přibližuje základní informace, které s jejich působením souvisejí. Úkoly seznamují žáky s reálnými sektářskými skupinami působícími i na našem území.
Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
Cílem lekce je naučit děti, jak funguje tok informací na internetu a kam všude se mohou informace dostat. Děti se naučí na jednoduchém schématu internetu zakreslit tok informací.
Tato lekce seznámí žáky s tím, jak se mohou hackeři dostat do našich zařízení. Zopakují si, co je to Wi-Fi router, IP adresa, hackování a kdo je to etický hacker.
Tato lekce seznámí žáky s tím, jaký mají aplikace vliv na výkon zařízení. Zopakují si, co je to procesor, proč je důležité restartovat počítač či co je to operační paměť.
Zde najdete řešení pracovního listu Indikátory pH. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s indikátory pH a stupnicí pH.
Zde najdete řešení pracovního listu Elektrolýza chloridu sodného. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s elektrolýzou chloridu sodného.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Červené zelí jako indikátor pH. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s červeným zelím jako indikátorem pH a slouží i pro zopakování dalších pojmů souvisejících s pH.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s červeným zelím jako indikátorem pH a slouží i pro zopakování dalších pojmů souvisejících s pH.
Cílem aktivity je představit žákům několik praktických tipů, jak snížit produkci odpadu. Doporučené video slouží jako motivace, pracovní list na něj není vázaný.
Aktivita volně navazuje na akci Ukliďme Česko a na doporučená videa, ale není na ně přímo vázaná. Cílem je připravit a vytvořit konkrétní opatření na omezení odpadu nebo jeho cílenější třídění.
Pracovní list pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní velkých písmen. Pracovní list je možné využít také k přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Pracovní list pro žáky, kteří potřebují procvičit psaní s/z ať už jako součást slov, nebo v roli předložek. Pracovní list je tak možné využít při přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Pracovní list pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní měkkého i a ypsilonu – od vyjmenovaných slov přes koncovky při skloňování až po shodu přísudku s podmětem. Pracovní list je možné využít také k přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletýc
Pracovní list pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní čárek ve větě i souvětí. Pracovní list je možné využít také k přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Pracovní list pro žáky, kteří potřebují procvičit úlohu, jejímž principem je hledání chyb v textu. Pracovní list je tak možné využít při přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Pracovní list pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit shodu přísudku s podmětem, je možné využít také k přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Pracovní list pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis. Pracovní list je možné využít také k přípravě na přijímací zkoušky ke studiu na víceletých gymnáziích i čtyřletých oborech středních škol, stejně tak ho mohou využít budoucí maturanti.
Tento pracovní list je určen pro zopakování tématu vylučovací soustavy na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Vylučovací soustava. Ten je určen pro zopakování tématu vylučovací soustava na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Cílem PL je představit studentům původ svátku sv. Patrika a dát do kontextu oslavy, jak je známe dnes. Na konci hodiny budou žáci vědět, kdo je sv. Patrik, dokáží popsat základní body jeho života a budou si vědomi významu tohoto svátku pro Iry. Pracovní list je vhodný pro žáky SŠ nebo 2. stupně ZŠ.
Zde najdete řešení a metodiku k pracovnímu listu Svatý Patrik (Saint Patrick’s Day). Cílem je představit studentům původ svátku sv. Patrika a dát do kontextu oslavy, jak je známe dnes. Pracovní list je vhodný pro žáky SŠ nebo 2. stupně ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Mízní soustava. V něm se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
V tomto pracovním listu se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Zde najdete řešení pracovního listu Vesmír. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakování pojmů souvisejících s vesmírem a Sluneční soustavou.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Venuše. Ten je určen nejen pro žáky základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s planetou Venuší.
Zde najdete řešení pracovního listu Světlo. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je zopakování vlastností světla a elektromagnetického záření.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je zopakování vlastností světla a elektromagnetického záření.
Zde najdete řešení pracovního listu Světlo a fyzikální veličiny. Ten je určen pro žáky středních škol, ale i žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi světla a fotometrickými veličinami.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, ale i žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi světla a fotometrickými veličinami.
Zde najdete řešení pracovního listu Statická elektřina a elektrostatická síla. Ten je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Sluneční soustava. Ten je určen pro žáky základních škol. Jeho cílem je seznámit se Sluneční soustavou, jejím vznikem a planetami.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Nejpřesnější hodiny na světě. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s atomovými hodinami a jednotkami času.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Složení atomu. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Pracovní list je vhodný do fyziky i do chemie. Jeho cílem je opakování o složení atomu.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Frekvence zvuku. Ten je určen nejen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi zvuku.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Elektřina. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je opakování fyzikálních veličin a zákonů souvisejících s elektřinou.
Zde najdete řešení pracovního listu Atomové jádro a radioaktivní odpad. Ten je určen pro žáky základních škol. Jeho cílem je seznámit se složením atomu a atomového jádra, radioaktivním rozpadem a jadernou energií.
Pracovní list je určen pro žáky základních škol. Jeho cílem je seznámit se složením atomu a atomového jádra, radioaktivním rozpadem a jadernou energií.
Zde najdete řešení pracovního listu Albert Einstein. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s dílem Alberta Einsteina.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Sport. Žáci budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se sportem: anatomií pohybu. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa v němčině.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se sportem: anatomií pohybu. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa v němčině.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Spánek. V něm budou žáci seznámeni se zajímavostmi týkajícími se spánku. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá nepravidelná slovesa.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se zajímavostmi týkajícími se spánku. Během práce si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německá nepravidelná slovesa.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Masopust. V něm budou žáci seznámeni s nehmotným kulturním dědictvím UNESCO v České republice, konkrétně s masopustem. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s nehmotným kulturním dědictvím UNESCO V České republice, konkrétně s masopustem. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Kulturní dědictví UNESCO. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s kulturním dědictvím UNESCO v České republice. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Tradiční vánoční pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tradičními vánočními pokrmy. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jiří Wolker, jejímž cílem je připomenout život a dílo této předčasně zemřelé významné osobnosti české poezie.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Pokud vám dělají algebraické výrazy problémy, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky si procvičíte řešení algebraických výrazů a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Dvořákův skladatelský přínos pro českou hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery a další díla, která napsal v Čechách či v zahraničí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Roční období. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s ročními obdobími. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Narozeninový dort. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí psaní narozeninového přání v němčině.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s historií pečení narozeninových dortů. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí psaní narozeninového přání v něm
Vladimir Iljič Lenin byl už během svého života považován nejen v Rusku za velkou historickou osobnost a po své smrti až nekriticky adorován. Po druhé světové válce a komunistických převratech v zemích východní Evropy se Lenin stal i v nich komunistickým „bohem“, kterému byla vzdávána mnohá pocta.
Vladimir Iljič Lenin byl už během svého života považován nejen v Rusku za velkou historickou osobnost a po své smrti až nekriticky adorován. Dnes jej vnímáme spíše opačně, jako diktátora, který vytvořil systém, po němž zůstaly miliony mrtvých.
Cílem PL na výpočet povrchu těles je osvojit si vzorce pro výpočty objemů a povrchu těles, tyto vzorce účelně využívat v matematických úlohách a praktickém životě.
Cílem PL na výpočet obvodu a obsahu je osvojit si základní znalosti o vlastnostech rovinných geometrických útvarů a vzorce pro výpočet jejich obvodu a obsahu, použít osvojené znalosti v matematických úlohách a praktickém životě.
Cílem PL na poměr a měřítko mapy je porozumění významu pojmu poměr a měřítko, jejich úprava a účelné použití v matematických úlohách a praktickém životě.
Cílem PL je rozvoj logického myšlení a schopnost vyřešit logické slovní úlohy. Řešení jednotlivých typů úkolů podporuje rozvoj fantazie, kreativity a prostorové představivosti.
Systém přijímacího řízení na střední školy se v roce 2024 mění, hlavně co se týče podávání přihlášek a rozřazování žáků na školy. Jak se ve změnách neztratit? A jaké jsou důležité termíny? Odpovědi na všechny podstatné otázky najdete zde.
Co dělat týden a den před přijímačkami? Jak co nejlépe začít den D? Vypsali jsme ti všechny praktické věci, na které nesmíš zapomenout, a ještě něco navíc.
Jak se učit efektivně a s větší lehkostí? Jakkoli jsme každý jedinečný, existují techniky a strategie, které efektivně pomáhají v učení prakticky všem. Tady ti je ukážeme.
Nedostal/a jsem se na školu. Znamená to, že jsem hloupý/hloupá? Vůbec ne! Vysvětlíme ti proč a ukážeme, že to není konec světa. Nakonec ti poradíme, jak ze své situace můžeš vytěžit co nejvíc.
Přijímačky jsou velká a náročná událost, kterou provází často i stres. Jak si zachovat duševní zdraví a zvládnout to celé v pohodě od příprav až po ostrý test? Přesný návod najdeš tady.
Jakou propiskou psát a jak opravit odpověď? Shrnuli jsme pro tebe 6 důležitých pravidel vyplňování záznamových archů u přijímaček, bez kterých se neobejdeš.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný leden. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný leden. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný leden. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný leden. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný leden. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Vánoční zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s vánočními zvyky. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí německé spojky.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Eintopf. Žáci budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co vše si můžeme představit pod pojmem Eintopf. Zároveň si procvičí skloňování přídavných jmen po členu určitém.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, co vše si můžeme představit pod pojmem Eintopf. Žáci si zároveň procvičí skloňování přídavných jmen po členu určitém.
Zde najdete metodické pokyny a řešení k pracovnímu listu Advent. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2–B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s obdobím adventu. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí modální slovesa.
Zde najdete řešení pracovního listu Sacharidy, který je vhodný pro žáky 2. stupně základních škol i střední školy. Vypracováním pracovního listu si osvojí znalosti o sacharidech, jejich složení i jejich vlastnostech.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně základních škol i střední školy. Vypracováním pracovního listu si osvojí znalosti o sacharidech, jejich složení i jejich vlastnostech.
Zde najdete řešení pracovního listu, který je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na 2. stupni základních škol. Na základě zhlédnutého videa žáci pochopí princip rozpouštění chloridu sodného ve vodě, zopakují si také kalorimetrickou rovnici a mohou si sami pokus udělat doma.
Pracovní list je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na 2. stupni základních škol. Na základě zhlédnutého videa žáci pochopí princip rozpouštění chloridu sodného ve vodě, zopakují si také kalorimetrickou rovnici a mohou si sami pokus udělat doma.
Zde najdete řešení pracovního listu Podtlak a přetlak, který je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s podtlakem a přetlakem.
Zde najdete řešení pracovního listu Hydrostatický tlak ve stavu beztíže. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s hydrostatickým tlakem ve stavu beztíže.
Zde najdete metodickou lekci k povídce No more drama od autora Vratislava Maňáka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Povídka No more drama od Vratislava Maňáka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Povídka Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Celá sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Zde najdete metodickou lekci k povídce Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Tématem pracovního listu je šetření a spoření. Práce na úkolech motivuje žáky k zamyšlení se nad šetřením a spořením z různých perspektiv s přihlédnutím k jejich dosavadním znalostem a zkušenostem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ.
V pracovním listu, který navazuje na videa v námětu, si prohlédnete sedm divů světa, připomenete si jejich osud a své znalosti následně poměříte s umělou inteligencí.
Cílem aktivity je popsat důsledky naší materiální spotřeby. Jako odpověď na nadměrnou lidskou spotřebu zdrojů a s ní spojené zatěžování životního prostředí můžeme využít poslední úkol, který vybízí k aktivnímu občanství.
Když se na konci vánočních svátků ohlédneme zpět, zbyde po nás nemalá hromádka odpadu a spousty spotřebované energie. Za dárky poděkovat umíme. Jde nám však také vyjádřit vděčnost našemu životnímu prostředí, ze kterého toho tolik čerpáme?
The aim of the activity is to describe the consequences of our material consumption. As a response to our excessive consumption of resources and the associated burden on the environment, we can use the last task to encourage active citizenship.
The aim of the activity is to describe the consequences of our material consumption. As a response to our excessive consumption of resources and the associated burden on the environment, we can use the last task to encourage active citizenship.
Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu, který provádí projektovou výukou na téma charita a dobrovolnictví v období Vánoc a adventu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a střední školy.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný prosinec. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný prosinec. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný prosinec. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný prosinec. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný prosinec. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Pracovní list a doprovodná videa provází žáky životem hinduistů. Slouží k porozumění dané kultury a hinduistické víry. Žáci mohou pracovat ve skupinách, k práci potřebují internet a papíry navíc na tvorbu pozvánky a plakátu. Některé z úkolů mohou být koncipovány jako domácí příprava.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A2. Diskuze k tématu láska a rozšíření slovní zásoby. Žáci zapojí svou fantazii, naváží na refrén písně Eine Liebe a sepíší vlastní krátký milostný příběh
Zde najdete řešení a metodické doporučení k pracovnímu listu Píseň Eine Liebe. Diskuze k tématu láska a rozšíření slovní zásoby. Žáci zapojí svou fantazii, naváží na refrén písně Eine Liebe a sepíší vlastní krátký milostný příběh.
Tématem pracovního listu je půjčování peněz. Žáci pracují s různými druhy půjček i se samotnou motivací k půjčování peněz. Práce na úkolech vede k uvědomění si toho, co peněžní půjčka obnáší, jak funguje a co jí předchází. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ.
V pracovním listě se žák za pomoci videí seznámí s činností StB proti konkrétním osobám, jak je mohla sledovat, zastrašovat, ničit jejich životy i kariéru.
V pracovním listu se žák za pomoci videí seznámí s akcemi zaměřenými proti vnitřnímu i vnějšímu nepříteli Československa v období komunistické totality.
Počátky české šlechty spadají už do 10. století. V průběhu staletí stáli její představitelé u většiny významných událostí českých dějin. Tento pracovní list se primárně zaměřuje na osudy šlechty po vzniku Československé republiky v roce 1918.
Přestože je stále možné se setkat s tím, že je někdo označován za šlechtice a oslovován jako kníže nebo hrabě, používání šlechtických titulů bylo oficiálně zrušeno už dávno. Přečtěte si s žáky a studenty o zrušení šlechtických titulů v Československu.
Zde najdete řešení pracovního listu Svalová soustava. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Ve městě. PL je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2, kteří se seznámí se vším, co se může dít ve městě. Žáci si zároveň procvičí modální slovesa.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se vším, co se může dít ve městě. Žáci si zároveň procvičí modální slovesa.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky se vznikem karibské krize a dopady případného konfliktu na samotné Československo. Základní pomůckou jsou videa vztahující se ke karibské krizi a internet.
Ovládáte shodu podmětu s přísudkem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Zde najdete řešení pracovního listu Voda a její úprava. Ten je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej využít i na základní škole. Zpracováním pracovního listu si žáci zopakují základní dělení vody, její úpravu a po zhlédnutí videa si ujasní nové metody čištění odpadních vod.
Pracovní list je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej využít i na základní škole. Zpracováním pracovního listu si žáci zopakují základní dělení vody, její úpravu a po zhlédnutí videa si ujasní nové metody čištění odpadních vod.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakovat si skupenské přeměny a seznámit se s experimentem kondenzace kyslíku pomocí kapalného dusíku.
Zde najdete řešení pracovního listu Skupenské přeměny a kondenzace kyslíku. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakovat si skupenské přeměny a seznámit se s experimentem kondenzace kyslíku pomocí kapalného dusíku.
Zde najdete řešení pracovního listu Objemová kontrakce. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i středních škol. Jeho cílem je seznámit se s objemovou kontrakcí.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkany. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakovat si vlastnosti a strukturu nerozvětvených alkanů.
Ze života hmyzu je divadelní hra Karla Čapka z počátku dvacátých let minulého století. Zhlédněte se žáky krátké video, které nás vrací do divadelního světa před sto lety a poté se zabývejte otázkami v pracovním listu.
Zahradníkův rok je soubor Čapkových fejetonů o zahrádkářství, zahradničení a zahrádkářích… Typický je autorův humorný pohled na zahradnické starosti a radosti…Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem i slovní zásobu.
Silvestrovské setkání pátečníků v roce 1926 odstartovalo aféru, která ukazuje, že i před sto lety byl z pohledu některých kruhů pro prosazení vlastních politických zájmů každý prostředek dobrý. V pracovním listu si vysvětlíme, co bylo cílem ,,Silvestrovské aféry".
Jednou z charakteristických oblastí Čapkova tvůrčího portfolia jsou cestopisy. Karel Čapek v nich zachycoval vlastní dojmy z cest po Evropě. Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem, slovní zásobu i samotné pochopení textu.
Karel Čapek neustále sledoval politické dění, ke kterému se také vyjadřoval. V pracovním listu si žáci procvičí práci s textem na jeho článku zveřejněném 18. září 1938 v Lidových novinách.
Křišťálová noc v listopadu 1938 byla prvním viditelným útokem na židovské obyvatelstvo a majetek v nacistickém Německu. Poetický název nemá s hrůzami, které se té noci staly, nic společného. Cílem pracovního listu je zasadit tuto událost do historických souvislostí.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Německo. Žáci budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o Německu a jeho městech. Během práce na pracovním listu si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se základními informacemi o Německu a jeho městech. Během práce na pracovním listu si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Pracovní list je zaměřen na nákup na internetu, jedno z témat finanční gramotnosti a zároveň běžnou součást dnešního spotřebitelského chování. Cílem listu je vést žáky ke komplexnímu pohledu na nakupování na internetu, na jeho možnosti i rizika.
Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem listu je spotřebitelské chování a uvědomění si, jak by (ne)měl vztah zákazníka a prodejce vypadat.
Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem pracovního listu je rodinný rozpočet a hospodaření s ním. Žáci vychází ze svých zkušeností, které zasazují do širších souvislostí příjmů a výdajů rodinného rozpočtu.
Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Věnuje se plánování pobytu v zahraničí. Žáci připravují konkrétní pobyt, promýšlejí možná úskalí, využívají své zkušenosti, a to vše se zaměřením na svět peněz.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Zde najdete řešení pracovního listu Zinek a reaktivita kovů. PL je určen pro žáky základních a středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o vlastnostech a použití zinku, zopakují si řadu reaktivity kovů.
Pracovní list je určen pro žáky základních a středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o vlastnostech a použití zinku, zopakují si řadu reaktivity kovů.
Zde najdete řešení pracovního listu Tuky. PL je určen pro žáky středních a základních škol. Žáci se jednak seznámí se základními vlastnostmi tuků, jednak se přesvědčí o velkém množství energie obsažené v tucích.
Pracovní list je určen pro žáky středních a základních škol. Žáci se jednak seznámí se základními vlastnostmi tuků, jednak se přesvědčí o velkém množství energie obsažené v tucích.
Zde najdete řešení pracovního listu Škodlivost aut. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol i středních škol. Žáci se seznámí se složením výfukových plynů a s jejich škodlivosti. Také se seznámí se složením katalyzátorů v automobilu a jeho funkcí.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol i středních škol. Žáci se seznámí se složením výfukových plynů a s jejich škodlivosti. Také se seznámí se složením katalyzátorů v automobilu a jeho funkcí.
Zde najdete řešení pracovního listu Složen atomu a jaderné reakce. PL je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Pracovní list je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Zde najdete řešení pracovního listu Pohyb. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol a středních škol. Jeho cílem je si zopakovat základní pojmy k tématu pohyb.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkaloidy a čokoláda. PL je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Pracovní list je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Zde najdete řešení pracovního listu Vlastnosti plamene. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je s vlastnostmi plamene, barvením plamene různými kationty a s výstražnými symboly.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je s vlastnostmi plamene, barvením plamene různými kationty a s výstražnými symboly.
Zde najdete řešení pracovního listu Sacharidy a med. PL je určen zejména pro žáky střední školy, lze jej využít i na základní škole. Jeho cílem je zopakovat si výskyt sacharidů, jejich dělení, jejich názvosloví a znalosti o medu.
Pracovní list je určen zejména pro žáky střední školy, lze jej využít i na základní škole. Jeho cílem je zopakovat si výskyt sacharidů, jejich dělení, jejich názvosloví a znalosti o medu.
Zde najdete řešení pracovního listu Peroxid vodíku a jeho vlastnosti. PL je určen pro žáky základní a střední školy. Žáci si zopakují základní znalosti o vlastnostech a reaktivitě peroxidu vodíku.
Zde najdete řešení pracovního listu Hořčík a jeho vlastnosti. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol i studenty středních škol. Jeho cílem je se seznámit s vlastnostmi hořčíku a pokusem hoření hořčíku v suchém ledu.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol i studenty středních škol. Jeho cílem je se seznámit s vlastnostmi hořčíku a pokusem hoření hořčíku v suchém ledu.
Zde najdete řešení pracovního listu Demonstrační pokusy z chemie. PL je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na základní škole. Žáci na základě zhlédnutého videa vysvětlí pokusy a popíší je chemickými rovnicemi.
Pracovní list je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na základní škole. Žáci na základě zhlédnutého videa vysvětlí pokusy a popíší je chemickými rovnicemi.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkalické kovy. PL je určen pro žáky základní a střední školy. Žáci si zopakují základní znalosti o vlastnostech alkalických kovů a o jejich přípravě.
Zde najdete řešení pracovního listu Archimédův zákon. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je s Archimédovým zákonem.
Zde najdete řešení a metodické doporučení k pracovnímu listu Píseň Rund um die Uhr. Žáci se seznámí s vybranou slovní zásobou k tématu písně, především však procvičují časová určení.
Cílovou skupinou pracovního listu jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A1+. Žáci se seznámí s vybranou slovní zásobou k tématu písně, především však procvičují časová určení.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Oktoberfest Wortschatz. Žáci si v něm upevní a procvičí znalosti slovní zásoby k tématu Oktoberfest a seznámí se s některými regionálními rozdíly ve vybraných výrazech.
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Naši furianti a jaké zajímavosti o Ladislavu Stroupežnickém udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Maryša a jaké zajímavosti o bratrech Mrštíkových udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Kříž u potoka a jaké zajímavosti o Karolině Světlé udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Kytice a jaké zajímavosti o Karlu Jaromíru Erbenovi udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Tyrolské elegie a jaké zajímavosti o Karlu Havlíčku Borovském udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Povídky malostranské a jaké zajímavosti o Janu Nerudovi udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Noc na Karlštejně a jaké zajímavosti o Jaroslavu Vrchlickém udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Proměna a jaké zajímavosti o Franzi Kafkovi udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Babička a jaké zajímavosti o Boženě Němcové udělají u maturity dojem?
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Máj a jaké zajímavosti o Karlu Hynku Máchovi udělají u maturity dojem?
Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Deutsche Küche. Žáci se seznámí s vybranými tradičními německými pokrmy, rozšíří si slovní zásobu k tématu jídlo a zároveň jsou motivováni k vyhledávání nových informací týkajících se daného tématu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A2. Žáci se seznámí s vybranými tradičními německými pokrmy, rozšíří si slovní zásobu k tématu jídlo a zároveň jsou motivováni k vyhledávání nových informací týkajících se daného tématu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Bádensko. Žáci se v něm seznámí s německými spolkovými zeměmi a orientují se ve slepé mapě. Z videa se dozví zajímavé informace o Bádensku, zároveň si rozšíří slovní zásobu k tomuto tématu.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A2. Žáci se seznámí s německými spolkovými zeměmi a orientují se ve slepé mapě. Z videa se dozví zajímavé informace o Bádensku, zároveň si rozšíří slovní zásobu k tomuto tématu.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Bodamské jezero. Žák si osvojí základní slovní zásobu týkající se geografických pojmů v českém, anglickém i německém jazyce
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A1–A2. Žák si osvojí základní slovní zásobu týkající se geografických pojmů v českém, anglickém i německém jazyce
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A2. Žáci si upevní a procvičí znalosti slovní zásoby k tématu Oktoberfest a seznámí se s některými regionálními rozdíly ve vybraných výrazech.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu, ve kterém se žáci seznámí s pojmem Oktoberfest a rozšíří si vybranou slovní zásobu k tématu. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, jazyková úroveň A2.
Zde najdete řešení pracovního listu a metodické pokyny k pracovnímu listu Berlínské metro. Žáci se seznámí s berlínským metrem, poznají několik nejznámějších památek, což by je mělo motivovat k návštěvě Německa.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ, pracovní list je určen pro jazykovou úroveň A1–A2. Žáci se seznámí s berlínským metrem, poznají několik nejznámějších památek, což by je mělo motivovat k návštěvě Německa.
Že patří téma svatého Václava pouze do dějepisu? Ale kdeže. Dokázali byste si ve středověku správně spočítat cenu svého dobytka, výměnu hřiven za stříbro či rozdělení majetku? A jak byste obstáli na tržišti u Pražského hradu?
Že patří téma svatého Václava pouze do dějepisu? Ale kdeže. Dokázali byste si ve středověku správně spočítat cenu svého dobytka, výměnu hřiven za stříbro či rozdělení majetku? A jak byste obstáli na tržišti u Pražského hradu?
Že patří téma svatého Václava pouze do dějepisu? Ale kdeže. Dokázali byste si ve středověku správně spočítat cenu svého dobytka, výměnu hřiven za stříbro či rozdělení majetku? A jak byste obstáli na tržišti u Pražského hradu?
Hlavní cíle PL jsou následující: žák odpoví na otázky na základě informací z videa a historického pramene (rozvoj čtenářské a historické gramotnosti), aktivně se zapojuje do diskuse a hodnotí důvody Francie a Velké Británie k přijetí dohody.
Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Přečtěte si o dvanácti komunikačních blocích, které jsou překážkou v další komunikaci: zpomalí, naruší či zastaví oboustrannou komunikaci, která je nezbytná k tomu, aby učitel mohl žákovi pomoci. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.