Pracovní listy pro 2. stupeň ZŠ

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-180 z 2280

Řešení pracovního listu: Satelity ve vesmíru 2

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Satelity ve vesmíru 2. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Věda a technika

Řešení pracovního listu: Udržitelné zdroje energie - vodní

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Udržitelné zdroje energie -vodní. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie
Fyzika

Řešení pracovního listu: Elektrické výboje v plynech

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Elektrické výboje v plynech. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Obnovitelné zdroje energie - geotermální

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listy Obnovitelné zdroje energie - geotermální. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Obnovitelné zdroje energie - solární

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Obnovitelné zdroje energie - solární

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - solární. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Brožura: Vše potřebné k přijímačkám na střední školy

V této brožuře najdete vše, co potřebujete vědět k přijímacím zkouškám. Připravili jsme přehled důležitých termínů pro rok 2025, abyste na nic nezapomněli. Poradíme vám, jak pomoci s učením, na co nezapomenout týden ani den před zkouškami, a také co dělat, pokud se zkoušky nevydaří podle očekávání.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Pracovní list: Obnovitelné zdroje energie - geotermální

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu schopni popsat oblasti, kde se nacházejí geotermální zdroje energie, vyjmenovat výhody geotermální energie a popsat, k čemu ji lze v daných oblastech využít.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Elektrické výboje v plynech

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu charakterizují hrom a blesky a popíší princip vzniku elektrického výboje. Dále se seznámí s možnostmi využití elektrických výbojů a charakterizují koronu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Pracovní list: Udržitelné zdroje energie

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování vodní elektrárny. Budou schopni vyjmenovat největší vodní elektrárny na území ČR a popsat jejich výhody i nevýhody.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie
Fyzika

Pracovní list: Satelity ve vesmíru 2

Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu budou analyzovat satelitní snímek, popisovat jeho obsah a identifikovat data, která lze z takového snímku obecně získat. Dále se seznámí s nevýhodami spojenými s výskytem satelitů na oběžné dráze a budou schopni charakterizovat problematiku vesmírného smetí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Věda a technika

Tipy na přijímačky z češtiny

Tady najdeš 5 osvědčených tipů a triků, které se ti budou hodit při vyplňování JPZ z češtiny.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Tipy na přijímačky z matematiky

Tady najdeš 7 osvědčených tipů a triků, které se ti budou hodit při vyplňování JPZ z matematiky. Nechybí ani strategie, kterou se můžeš inspirovat.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Pracovní list: Sebereflexe v učitelství

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří začínají se sebereflexí. Pomůže zjistit postoj k jednotlivým aspektům učitelství a ukáže oblasti, ve kterých je potřeba se prioritně rozvíjet.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list: Vizualita samizdatu

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Vizualita samizdatu

Seznámíme se s pojmem samizdat a zjistíme, co vedlo tvůrce odejít do undergroundu. Podíváme se na to, jaké způsoby vyjadřování a média používali a jak cenzura a technické možnosti ovlivnily předávání informací
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Loga, značky a každodennost

Proč je vizuální identita důležitá? Jak vznikají loga, obalový design a další komunikační prvky značky? Nad čím musí designéři přemýšlet? Podíváme se také na vizuální identitu měst.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Státní symboly

V pracovním listu se budeme věnovat vizuální komunikaci Československého a Českého státu, se zaměřením na klíčové státní symboly, jako jsou vlajka a lev. Seznámíme se také s výtvarníky a designéry, kteří v období první republiky hráli důležitou roli při utváření národní vizuální identity.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Umění a kultura
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Grafický design a média

Podíváme se na média od tištěných až po ty digitální: plakáty, časopisy a nově se rozvíjející oblast motion designu. Zamyslíme se také nad tím, jaká je budoucnost vizuální komunikace.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Informatika
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost
Štítek Digitální kompetence

Metodický list: Písmo a typografie

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Písmo a typografie

Podíváme se na význam písma a typografie v grafickém designu a seznámíme se s hlavními pravidly a zásadami práce s ním.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Začni s grafickým designem

Zajímá vás grafický design? Prostřednictvím tvůrčích úkolů a otázek se ve stručnosti seznámíte s vizuálním jazykem, který grafičtí designéři ovládají.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Jak se dělá kniha

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Jak se dělá kniha

Podíváme se na knihu jako na médium. Prozkoumáme její historii, jak se měnila a co se dnes v knihách objevuje. Zjistíme také, jak kniha vzniká a co všechno musí knižní designér navrhnout.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Čeští designéři ve světě

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Umění a kultura
Výtvarná výchova

Pracovní list: Čeští designéři ve světě

Mnoho českých grafických designérů bylo v minulosti činných také ve světě. Představíme si nejdůležitější osobnosti, které v zahraničí uspěly, a zaměříme se také na současné vazby se zahraničním děním v grafickém designu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Loga, značky a každodennost

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Grafický design a média

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Informatika
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost
Štítek Digitální kompetence

Metodický list: Vizualita propagandy a revoluce

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Vizualita propagandy a revoluce

V pracovním listu se zaměříme na vizuální postupy používané komunistickou a nacistickou propagandou a prozkoumáme, jak vypadala vizuální komunikace během sametové revoluce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Státní symboly

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost
Umění a kultura
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

Objevte veřejný prostor skrze vizuální komunikaci. Seznámíte se s klíčovými pojmy, osobnostmi a oblastmi grafického designu – od orientačních systémů a symbolů po piktogramy, reklamu a vizuální smog.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Začni s grafickým designem

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Korejská válka

Cílem pracovního listu je seznámení se s příčinami, a zejména dopady korejské války. Pracovní list je primárně určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Kromě samotného videa je základní pomůckou článek z webu České televize, popřípadě další internetové zdroje.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Studená válka - 80. léta

Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Cílem je seznámit žáky s politickým napětím na počátku 80. let a osobnostmi vládnoucími oběma supervelmocem. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Studená válka - 70. léta

Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovými světovými událostmi konce 70. let. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Studená válka - 50. léta

Cílem pracovního listu je seznámení s hlavními událostmi roku 1956 ve východním bloku. Pracovní list je primárně určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Kromě samotných videí je možné využít internet.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Biomy - Savany

Pracovní list na téma africké savany. K vypracování budou žáci potřebovat zhlédnout videa.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list s řešením: Biomy - Savany

Pracovní list pro učitele s řešením.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list s řešením: Biomy - Pouště a polopouště

Pracovní list pro učitele s řešením.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Biomy - Pouště a polopouště

Pracovní list na téma pouště a polopouště. K vypracování úkolů budou žáci potřebovat atlas a videa.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Biomy - Tropické deštné lesy

Pracovní list na téma tropické deštné pralesy. K vypracování úkolů budou žáci potřebovat atlas a videa.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list s řešením: Biomy - Tropické deštné lesy

Pracovní list pro učitele s řešením.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Přijímačky 2025: Přihlášky, administrativa a vše okolo

Kdy se hlásit na střední školy a jak? Jaké jsou náhradní termíny přijímaček? Jak podat přihlášku v systému DIPSY? Nejen na všechny tyto otázky týkající se přijímaček v roce 2025 najdete odpověď zde.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Přijímačky z matematiky 2024 - Vypracovaný test s postupem

Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Přijímačky z češtiny 2024 - Vypracovaný test s postupem

Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Řešení k pracovnímu listu: Singularity v počasí

Řešení k pracovnímu listu Singularity v počasí
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Singularity v počasí

Co jsou singularity v počasí? Kdy chodí Ledoví muži? Procvičte s žáky meteorologické jevy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list pro učitele: Zvládání emocí

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří se chtějí naučit pracovat se svými emocemi, rozeznávat je a poznat jejich spouštěče. Vede také k technikám reflexe a journalingu.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list: Osobní rozpočet, příjmy a výdaje

Jak si sestavit osobní rozpočet a co vše počítat do výdajů? S tím vám pomůže pracovní list od České národní banky. Své nově nabyté znalosti si následně otestujte.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Sametový týden

Cílem tohoto pracovního listu je seznámit žáky s událostmi a příběhy, které doprovázely sametovou revoluci – se svatořečením Anežky Přemyslovny v předvečer revoluce, s reakcí komunisty ovládané československé televize na potlačení demonstrace 17. listopadu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Co bylo před listopadem 1989

Cílem tohoto pracovního listu je seznámit žáky s událostmi roku 1989, které předcházely sametové revoluci – s Palachovým týdnem, peticí Několik vět či pokusem občanů NDR o emigraci přes západoněmeckou ambasádu v Praze. Základní pomůckou je kromě videí také internet.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Havel prezidentem

Cílem tohoto pracovního listu je zasadit do historického kontextu čtyři úspěšné prezidentské volby Václava Havla. Základní pomůckou je kromě videa internet.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Železná opona

Hranici mezi západním a východním blokem mezi lety 1948 a 1989 tvořila přísně střežená fyzická hranice. Tento pracovní list pracuje s tématem železná opona.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Řešení k pracovnímu listu: Poloha Česka

Řešení k pracovnímu listu Poloha Česka.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Poloha Česka

Pracovní list na téma Poloha Česka. V pracovním listě se pracuje se souřadnicemi ve slepé mapě, s atlasem a mapou.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Řešení pracovního listu: US elections

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu US electinons. Ten list má žákům představit volební systém USA v angličtině. Zároveň je seznámí se základními frázemi, které se pojí s volbami. Je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Anglický jazyk

Pracovní list: US elections

Tento pracovní list má žákům představit volební systém USA v angličtině. Zároveň je seznámí se základními frázemi, které se pojí s volbami. Je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Anglický jazyk

Článek: Američané volí unikátně

Volby prezidenta USA se konají jednou za čtyři roky, vždy první úterý po prvním pondělí v listopadu. Voliči ale v tento den nevybírají přímo budoucí hlavu státu. Přečtěte si s žáky, kdo to jsou takzvaní electors neboli volitelé a co znamenají swing states či klíčové státy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Americká volba prezidenta

Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Bedřich Smetana - Co slyšíme v symfonické básni Vltava?

V pracovním listě mají žáci za úkol sami interpretovat, co slyší v symfonické básni Vltava od Bedřicha Smetany. Jaké mají při poslechu emoce?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Bez sluchu

Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Hudební výchova

Pracovní list: Jak se píše libreto?

Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Libretistka a spisovatelka Eliška Krásnohorská

Pracovní list slouží pro seznámení s českou spisovatelkou, libretistkou a literární kritičkou Eliškou Krásnohorskou. Součástí pracovního listu je práce s ukázkou z filmu Smetana o vzájemné spolupráci Elišky Krásnohorské a Bedřicha Smetany.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Bedřich Smetana a jeho skladatelský přínos pro českou národní hudbu

Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Hudební výchova

Pracovní list: Seznamte se s Bedřichem Smetanou

Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Eliška Krásnohorská - Libreto k opeře Hubička

Přečtěte si úryvek z opery Hubička a odpovězte na otázky z dialogu Lukáše a Vendulky. Závěrem vytvořte vlastní verzi úryvku Hubičky z 21. století.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Čtení s porozuměním: Karel Poláček - Bylo nás pět (pro žáky ZŠ)

Pracovní list se zaměřuje na čtení s porozuměním a je určený žákům základních škol. Úkolem je pracovat s ukázkou z knihy Bylo nás pět od Karla Poláčka.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Poláčkem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Poláčkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Jaromírem Erbenem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Jaromíru Erbenovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Havlíčkem Borovským (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Čapkem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Čapkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Řešení pracovního listu: Zdroje energie v ČR

Zde najdete řešení pracovního listu Zdroje energie v ČR. Ten je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Pracovní list: Zdroje energie v ČR

Tento pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Předpřítomný čas prostý

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Předpřítomný čas prostý. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ nebo SŠ. Odpovídá úrovni A2, ale je možné využít jej i k opakování předpřítomného času. Úkoly je vhodné rozdělit do několika hodin.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Anglický jazyk

Pracovní list: Present perfect simple

Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ nebo SŠ a procvičuje předpřítomný čas prostý. Odpovídá úrovni A2, ale je možné využít jej i k opakování předpřítomného času. Úkoly je vhodné rozdělit do několika hodin.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Anglický jazyk

Pracovní list: Skupinová práce – vybraná témata první republiky

Pracovní list je určen pro žáky ZŠ či SŠ (s ideálním počtem kolem 20 žáků ve třídě) a je zaměřen na vybraná témata první republiky (politický systém, území a národnostní složení, hospodářství a extremistická hnutí – celkem tedy 4 témata). Žáci pracují ve skupinách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Kultura první republiky – film, hudba, divadlo, výtvarné umění

Tento pracovní je určen pro žáky 9. třídy ZŠ. Mezi jeho hlavní cíle patří, aby žák vybral podstatné informace z výchozího zdroje (z videí) a aby popsal, jak a proč na něj působí vybraná umělecká díla.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Pracovní list: Kultura první republiky – architektura

Tento pracovní list se zaměřuje se na téma prvorepublikové architektury, největší pozornost je věnována stylu funkcionalismu. Je určen pro žáky ZŠ i SŠ a k jeho vypracování stačí 1 vyučovací hodina. Žák na základě vlastního úsudku porovná stavby a z tohoto porovnání vyvodí typické rysy stylu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: Národnostní složení za první republiky

V říjnu 1918 vzniklo samostatné Československo, které přineslo různorodé národnostní složení. Pracovní list je určen pro žáky ZŠ. Jeho cílem je zejména pomoci žákům vyselektovat podstatné informace z videa a na základě mapy popsat tehdejší národnostní situaci.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Pracovní list: Změna životního stylu za první republiky

Vyhlášení Československé republiky v roce 1918 s sebou přineslo změny, které razantně ovlivnily životní styl lidí. V PL žák na základě informací ve videu odpoví na otázky související se změnou životního stylu za první republiky a popíše, v čem se shoduje životní styl první republiky s tím dnešním.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Jak (si) vybrat střední školu: Čím chci být (1)

Pokud deváťák nemá představu, co chce v životě dělat a kam po devítce, bude si muset nejdřív určit své směřování. Zahrajte si s ním na kariérové poradenství doma. Tento materiál se zabývá hledáním směru a slouží jako pracovní list k 1. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Řešení pracovního listu: Škola 2 (rozšíření slovní zásoby)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Škola 2. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, jak se připravit na návrat do školy po prázdninách.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Pracovní list: Škola 2 (rozšíření slovní zásoby)

Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, jak se připravit na návrat do školy po prázdninách. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Seznamte se s Franzem Kafkou (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky 2. stupně ZŠ. Seznamuje hravou formou s osobností Franze Kafky a dává prostor žákům k vyobrazení jeho záhadné osobnosti jejich vlastními očima.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Jak (si) vybrat střední školu: Studium v zahraničí (6)

Zajímá vašeho teenagera studium v zahraničí, ale nevíte, kde začít? V tomto materiálu, který navazuje na 6. epizodu seriálu Jak (si) vybrat střední školu, shrnujeme několik rad a tipů.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak (si) vybrat střední školu: Finální rozhodnutí (5)

Stojíte před finálním rozhodnutím, jaké školy napsat do přihlášky na SŠ. Jak a kde začít? To se dozvíte v tomto materiálu, který slouží jako pracovní list k 5. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak (si) vybrat střední školu: Hodnocení vybraných škol (4)

Jak se dozvědět, jestli vybraná škola opravdu splňuje to, co od ní s deváťákem očekáváte? Tohle se nejlépe zjišťuje na dnech otevřených dveří. To, jak tam získat co nejvíc informací, se dozvíte v tomto materiálu, který slouží jako pracovní list ke 4. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak (si) vybrat střední školu: Moje silné a slabé stránky (2)

Při výběru směru a střední školy je důležité zvážit, co deváťáka baví a jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Tento materiál se zabývá úvahou nad těmito vlastnostmi a schopnostmi a slouží jako pracovní list k 2. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Jak (si) vybrat střední školu: Výběr konkrétní školy (3)

Pokud máte s deváťákem jasno v tom, jakým směrem by se chtěl v životě vydat, je čas podívat se na konkrétní školy. I tomu by měla předcházet příprava. Tento materiál slouží jako pracovní list ke 3. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
2. stupeň ZŠ
O vzdělávání

Pracovní list pro učitele: Time-management v učitelství

Tento pracovní list je určen všem učitelům, kteří chtějí systematicky zkvalitnit svůj time-management. Pedagogům může pomoci naučit se organizovat si efektivně čas pomocí tisknutelných materiálů k vyplnění.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodický list k tématu Tělo v mé hlavě: Stop bodyshamingu

V tomto metodickém listu najdete pokyny k tomu, jak používat ve třídě pracovní listy k tematice bodyshamingu. Ty jsou určeny pro 2. stupeň základní školy a pro žáky středních škol.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Bodyshaming v rodině

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Rodina je podle studií nejčastějším prostředím, kde k bodyshamingu dochází. Komiksový příběh žáky zavede na vánoční setkání v rodině Olívie.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Slovo může zranit, ale také pomoct

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Tématem pracovního listu je síla slova, které má velkou moc. V komentování vzhledu můžeme slovem někoho hodně zranit, ale také mu poskytnout pomoc a podporu, že na složitou situaci nemusí být sám/sama.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Základní principy respektujícího soužití

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. V jednotlivých úkolech žáky provede základními principy respektujícího soužití pomocí komiksu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Co to jsou povodně

Co to jsou povodně a jakou roli při nich hraje půda? Na základě informací z videa vypracujte pracovní list.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Jak mohou rodiče pomoci svým dětem vyrovnat se s následky mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak komunikovat s dětmi před povodněmi

Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Desatero proti strachu, panice a úzkostem

Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Reakce dětí na katastrofickou událost

Děti zažívají různé emoční stavy jako důsledek katastrofy, které byly svědky. Máme pro vás přehled možných reakcí, které připravilo Centrum LOCIKA.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Jak mluvit s dětmi o mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak komunikovat s dětmi, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

Řešení pracovního listu: Piknik (tvoření vět)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Piknik. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s historií a pravidly pikniku. Během práce si procvičí správné tvoření vět v němčině.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Pracovní list: Piknik (tvoření vět)

Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s historií a pravidly pikniku. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí správné tvoření vět.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Řešení pracovního listu: Ovoce (slovní zásoba)

Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Ovoce. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s různými druhy ovoce. Během práce si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Pracovní list: Ovoce (slovní zásoba)

Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A2, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s různými druhy ovoce. Během práce si rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Německý jazyk

Pracovní list pro učitele: Work-life balance v učitelství

Tento pracovní list je určen pro všechny učitele, kteří pociťují dysbalanci mezi učitelským a osobním životem. Cílem tohoto pracovního listu je navést k zamyšlení se nad vlastní work-life balance a identifikovat, kde by mohlo dojít ke zlepšení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list pro učitele: Priority a kouzelné NE

Tento pracovní list je určen pro všechny učitele, kteří se chtějí víc zaměřit na sebe a svou životní pohodu. První část pracovního listu je určena pro pedagogy, kteří cítí, že více dávají, než dostávají. Druhá část je věnována těm, kteří se chtějí naučit častěji říkat NE.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Pracovní list: Zářijové psaní s/z

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si potřebují procvičit psaní s/z ať už jako součást slov, nebo v roli předložek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní velkých písmen II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní velkých písmen.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní i/y II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní měkkého i a ypsilonu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní čárek II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní čárek ve větě i souvětí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové hledání chyb II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří potřebují procvičit úlohu, jejímž principem je hledání chyb v textu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijová shoda přísudku s podmětem II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit shodu přísudku s podmětem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijová doplňovačka II

Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Řešení pracovního listu: Soustava kožní

Zde najdete řešení pracovního listu Soustava kožní. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ; jednotlivé úlohy mají na sebe logickou návaznost, ale lze je použít i nezávisle na ostatních.
2. stupeň ZŠ
Přírodopis

Pracovní list: Soustava kožní

V pracovním listu si zopakujeme základní informace o anatomii lidské kůže, největší soustavy lidského těla. Detailněji se zaměříme podkožní tukové vazivo, které je spojeno s jednou z nejzávažnějších civilizačních chorob – obezitou. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ.
2. stupeň ZŠ
Přírodopis

Čtení s porozuměním: Čapkova epištola

Karel Čapek neustále sledoval politické dění, ke kterému se také vyjadřoval. V pracovním listu si žáci procvičí práci s textem na jeho článku zveřejněném 18. září 1938 v Lidových novinách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Prezentace: Zásady společenského chování

Prezentace dostupná z RVP.cz která vysvětluje zásady společenského chováí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Mezinárodní jednání Velké trojky (ZŠ)

Pracovní list na téma konferencí Velké trojky. Cíle PL: žák aplikuje své dosavadní znalosti k úvaze o tehdejší situaci ve světě, na mapě označí místa konání konferencí a na základě informací z videí nebo jiných zdrojů odpoví na zadané otázky.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Procvičování na přijímačky: Slovní úlohy o směsích - soustavy lineárních rovnic

Cílem kapitoly je objasnit žákům způsob aplikace soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Slovní úlohy o společné práci - lineární rovnice

Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o společné práci. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Slovní úlohy o směsích - lineární rovnice

Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Krychle

Cílem kapitoly je seznámení se s krychlí jako tělesem a jejími základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch krychle.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Koule

Cílem kapitoly je seznámení se s koulí jako tělesem, jejími základními vlastnostmi a pojmy s koulí souvisejícími. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Celá čísla

Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků. S kapitolou Celá čísla se děti podrobněji setkávají v 7. ročníku.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Desetinná čísla

Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť desetinná čísla v matematice provázejí žáky napříč celým druhým stupněm.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Kosočtverec

Cílem kapitoly je seznámení se s kosočtvercem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Kosodélník

Cílem kapitoly je seznámení se s kosodélníkem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Kužel

Cílem kapitoly je seznámení se s kuželem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Kvádr

Cílem kapitoly je seznámení se s kvádrem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch kvádru.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Lineární rovnice

Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Kruh, kružnice, Thaletova věta a Thaletova kružnice

Pracovní list slouží žákům 8. tříd k domácímu procvičování, může být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd. Cílem kapitoly je seznámit žáka s kruhem a kružnicí jako geometrickými útvary, jejich vlastnostmi a postupem konstrukce.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Hranol

Cílem kapitoly je seznámení se s hranolem jako tělesem, jeho základními vlastnostmi a pojmy s hranolem souvisejícími. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch hranolu. Pracovní list slouží především žákům 8. a 9. tříd k domácímu procvičování.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na příjímačky: Jehlan

Cílem kapitoly je seznámení se s jehlanem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch jehlanu. Pracovní list slouží žákům 9. ročníku k domácímu procvičování.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Přímá a nepřímá úměrnost

S přímou a nepřímou úměrností se žáci setkávají v 7. ročníku. Cílem kapitoly je porozumění pojmu, rozlišení typu úměrnosti a následné řešení. Žák by měl umět vyčíst údaje z tabulky, grafu a rovnice, účelně je využít k řešení a ze zadání sestavit tabulku, graf a rovnici.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Desetinná čísla, mocniny, odmocniny

Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Racionální čísla

Cílem kapitoly je osvojit si matematické operace s racionálními čísly. Učivo navazuje na celá čísla, spojuje v sobě pravidla pro počítání s desetinnými, celými čísly a zlomky.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Válec

Cílem kapitoly je seznámení se s válcem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch válce, osvojené vzorce pro objem a povrch užívá také ve slovních úlohách.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Výrazy ve slovních úlohách

Pracovní list je zaměřený na slovní úlohy, v nichž žák jako matematický aparát volí užití lineárních rovnic o jedné neznámé, součástí čehož je také procvičení úprav výrazů. Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Výrazy

Cílem kapitoly je osvojení si pravidel vedoucích ke zjednodušení výrazu. S číselnými výrazy se žáci setkávají již na prvním stupni, kdy počítají jejich hodnotu, na samotný pojem a jeho význam narazí zpravidla v osmém ročníku.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (grafické řešení)

Pracovní list slouží žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. Pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – grafické řešení navazuje na pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – metoda sčítací a dosazovací.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Rovnice

Cílem kapitoly je osvojení si základních algoritmů k výpočtu kořene rovnice, rovnici úspěšně vyřešit a provést zkoušku. Žák je připraven využívat dané postupy v kapitolách Lineární rovnice ve slovních úlohách, Vyjadřování neznámé ze vzorce či Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Trojúhelník

Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť učivo o trojúhelníku v matematice provází žáky napříč celým druhým stupněm.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (metoda sčítací a dosazovací)

Cílem kapitoly je především osvojení si metod řešení soustav a postupu ověření správnosti řešení. Součástí učiva je také grafické řešení soustav, jež je součástí navazujícího pracovního listu Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení).
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Pravoúhlá soustava souřadnic

Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (slovní úlohy)

Cílem kapitoly je žákům ukázat praktické využití soustav lineárních rovnic, které dané učivo nachází především ve slovních úlohách. Pracovní list navazuje na pracovní listy Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (metoda sčítací a dosazovací) a Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení)
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Zlomky

Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Procvičování na přijímačky: Funkce

Pracovní list slouží žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Metodický list: Jak na komunikaci s rodiči

Metodický list představuje základní principy efektivní a respektující komunikace, která je předpokladem pro navázání smysluplné spolupráce s rodinami žáků. Slovní doporučení doplňuje sada videí, které představují příležitosti a úskalí, které mezilidská komunikace může přinášet.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Zahradníkův rok

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Zahradníkův rok.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Kniha apokryfů

Zde najdete řešení k práci s textem Karel Čapek: Kniha apokryfů
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Italské listy

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Italské listy
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Řešení k čtení s porozuměním: Čapkova epištola

Zde najdete řešení k pracovnímu listu Čapkova epištola.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Řešení k čtení s porozuměním: Karel Čapek - Válka s mloky

Zde najdete řešení k práci s textem: Karel Čapek - Válka s mloky
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: První novoroční projev Miloše Zemana / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: První novoroční projev Václava Klause / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: První novoroční projev Václava Havla / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Zápotockého / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Vánoční projev Edvarda Beneše / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Novoroční projev Ludvíka Svobody / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Novoroční projev Antonína Novotného / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Projev T. G. Masaryka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Novoroční projev Gustáva Husáka / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Vánoční projev Emila Háchy / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Vánoční projev Klementa Gottwalda / Čtení s porozuměním

Pracovní list je součástí kolekce Prezidentské projevy, jejímž cílem je poukázat na charakteristické rysy projevů jednotlivých československých a českých hlav státu. Kolekce zároveň umožňuje posoudit, jak se v průběhu desetiletí vyvíjela čeština v projevech vrcholných státníků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Válka s mloky

Román Karla Čapka z poloviny třicátých let minulého století patří k jeho nejvíce známým dílům. Na ukázce z knihy si žáci procvičí práci s textem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Zahradníkův rok

Zahradníkův rok je soubor Čapkových fejetonů o zahrádkářství, zahradničení a zahrádkářích… Typický je autorův humorný pohled na zahradnické starosti a radosti…Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem i slovní zásobu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Italské listy

Jednou z charakteristických oblastí Čapkova tvůrčího portfolia jsou cestopisy. Karel Čapek v nich zachycoval vlastní dojmy z cest po Evropě. Na ukázce jednoho z nich si žáci procvičí práci s textem, slovní zásobu i samotné pochopení textu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Karel Čapek - Kniha apokryfů

Karel Čapek psal také krátké filozoficky laděné povídky. Na ukázce jedné z nich si žáci procvičí práci s textem i historické souvislosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Milan Kundera - Kniha smíchu a zapomnění

Rozbor díla Kniha smíchu a zapomnění světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost
Časová náročnost:
25 minut

Čtení s porozuměním: Milan Kundera - Žert

Rozbor díla Žert světového autora Milana Kundery.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Základní geometrické pojmy, symboly a zápisy

Pracovní list slouží žákům všech tříd 2. stupně základních škol k domácímu procvičování, může však být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd.
2. stupeň ZŠ
Matematika

Pracovní list: Olympiáda – historie a současnost

V čem se liší a naopak podobají novodobé olympijské hry s těmi starověkými?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Pracovní list: LOH Paříž 2024

Po sto letech se letní olympijské hry vracejí do Francie. Jedinečné jsou v tom, že se poprvé v historii her účastní stejný počet mužů a žen. Pořadatelé chtějí být originální a chystají pro účastníky překvapení v podobě neobvyklého zahajovacího ceremoniálu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy I – letní olympijské hry

Připomeňte si osudy slavných českých sportovců na letních olympijských hrách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské příběhy II – zimní olympijské hry

Olympijské medaile lze získat i v disciplíně, která nemá v rodné zemi sportovce tradici, a mnohdy ani materiální a technické zázemí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Olympijské hnutí v 21. století

Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Řešení pracovního listu: Den otců (slovní zásoba)

Zde najdete metodické pokyny a řešení pracovního listu Den otců. Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni se Dnem otců. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Německý jazyk

ČT edu nejsou pouze videa

1 226

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání