Tématem pracovního listu je příprava velikonoční dekorace. První část je zaměřena slohově. Žáci si na základě videa procvičí psaní popisu pracovního postupu. V druhé části si vyzkouší vytvořit origami tulipánu a zároveň si zopakují některé pojmy z geometrie. Pracovní list je určen žákům 5. tříd.
Cílem pracovního listu je, aby žáci vyhledali a zaznamenali (i nepřímo vyjádřené) informace z různých zdrojů. Poskytuje příležitost pro návrh a zdůvodnění vlastního řešení. Je určen pro žáky 5. ročníků. Videa je vhodné pouštět postupně podle zadání v pracovním listu několikrát podle potřeb žáků.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je žákům objasnit, proč je důležité chodit do školy. Pracovní list je součástí námětu Proč chodíme do školy.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra
ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si
žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály.
Pokus podporuje badatelský přístup a pozorovací dovednosti.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, jak jsi na tom se spotřebou vody.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, proč jsou stromy a další rostliny tolik důležité.
V tomto pracovním listu si žáci vyzkouší badatelsky
orientovaný pokus s hustotou kapalin. Žáci sledují video, navrhují postup, provádějí
experiment a formulují vlastní závěry. Aktivita podporuje samostatnost, kritické myšlení
a porozumění fyzikálním principům.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
povrchového napětí vody a jeho narušení pomocí saponátu. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip
odstředivé síly. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr. Video ukazuje pokus demonstrující odstředivou sílu.
Žáci sledují, jak voda vytéká skrze otvory v kelímku při jeho rotaci
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.