Pracovní listy do výchovy ke zdraví

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-120 z 193

Metodické doporučení: Bezpečné chování na horách - pro 3. ročník ZŠ

Jak máme být vybaveni na výlet do hor v zimě? Video a metodické doporučení mohou žáky naučit, jak se zachovat v případě zranění spolužáka v horském terénu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem (1. stupeň ZŠ)

Cílem pracovního listu je seznámení žáků s výjimečnými sportovci a porozumění vlastnostem, které je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem

Metodické doporučení má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Co dělá dobrého sportovce?

Metodické doporučení je určené pro práci se žáky 1. stupně ZŠ a přináší inspiraci na téma co dělá dobrého sportovce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Techniky pro zmírnění stresu

Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Hasiči

Pracovní list žákům s pomocí video ukázky přibližuje povolání hasiče. Jednotlivé úkoly poukazují na různé krizové situace. Cílem je, aby si žáci prohloubili znalosti a v krizových situacích si byli jisti, jak se zachovat. PL je určen žákům 1. stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pyrotechnická služba

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili bezpečné chování při nálezu nevybuchlé munice nebo pyrotechniky.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Záchranná brigáda kynologická

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili bezpečné chování v lese a jak se mají správně zachovat při ztrátě kamaráda.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Umět pomoct – záchranná služba

Děti se ve videu a následně v pracovním listu seznámí se situacemi, které vyžadují volat tísňovou linku záchranářů. Pomocí videa a pracovního listu si ujasní, jak se zachovat a postupovat co nejlépe v krizové situaci. Pracovní list je určen pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Umět pomoct – linka 112

Děti se ve videu a následně v pracovním listu seznámí se situacemi, které vyžadují volat linku 112. Pomocí videa a pracovního listu si ujasní, jak se zachovat a postupovat co nejlépe v krizové situaci. Pracovní list je určen pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – báňská záchranná služba

Dalším superhrdinským povoláním je báňský záchranář. Zkusíme společně prozkoumat, čím se liší od zdravotnického záchranáře, kde báňské záchranáře najdeme i jak mluví. Nejprve se podívej na video a poté vypracuj pracovní list.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – Český červený kříž

Křižáci. Tak se říká zástupcům velmi užitečné organizace – Českého červeného kříže. S čím vším nám pomáhá? Nejprve se podívej na video a poté vypracuj pracovní list, který je členěný podle jednotlivých oblastí, jimž se Český červený kříž věnuje.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Superhrdinské povolání – zdravotnická záchranná služba

Zdravotnický záchranář je rozhodně superhrdinské povolání. Podíváme se společně na jeho práci důkladněji. Nejprve se podívej na video a poté vyplň pracovní list.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Policie

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Policie pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Pyrotechnická služba

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Pyrotechnická služba pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Záchranné brigády kynologů

Zde najdete metodický list, který může sloužit jako inspirace pro práci na téma Záchranné brigády kynologů pro 1. stupeň ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Haló, tady dispečink horské služby

Zde najdete metodické doporučení na téma Haló, tady dispečink horské služby pro 5. ročník ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Horolezci, horolezkyně, horolezčata

Zde najdete metodické doporučení pro 3. ročník ZŠ na téma horolezectví.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Hasiči

Metodický list využívá čtyř videoukázek. Metodická doporučení směřují spíše do vyšších ročníků 1. stupně ZŠ, lze je ale využít i u starších žáků. Jedno cvičení odkazuje na PL, který je součástí této kolekce. Žáci poznávají práci hasičů a prostředí, ve kterém pracují.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Povídáme si o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Povídáme si o emoci: Zklamání

Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Strach

Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metoda pětilístek: Zdravé zuby

V tomto pracovním listě a prostřednictvím videa se děti budou věnovat problematice zubů. První cvičení obsažené v PL je zaměřené na slova příbuzná se společným kořenem. Poslední cvičení je věnováno metodě „pětilístku“. Pracovní list je vhodný pro 3.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Správná zubní prevence

Na tento pracovní list budou děti potřebovat lepidlo a nůžky. Odkazuje na to, jak si správně čistit zuby. Vhodné je, aby si děti vystřihly oranžový kartáček s pastou a předvedly na obrázku ostatním, jak si správně podle videa čistit zuby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se připravit na návštěvu u zubaře

Cílem pracovního listu je zbavit žáky obav z návštěvy u zubního lékaře a uvědomit si zásady slušného chování v čekárně i ordinaci.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

MD: Peče celá země - Odkud se berou suroviny?

Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Výchova ke zdraví
Výtvarná výchova

Pracovní list: Emoce soucit

Co znamená soucit? A proč je dobré ho mít? Nechte žáky vyplnit pracovní list a poté přejděte k diskuzi.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Soucit

Cílem aktivit zaměřených na emoci soucit je seznámit žáky s prožíváním soucitu s druhým a jeho důležitostí. Žáci budou vzájemně sdílet své myšlenky a zkušenosti týkající se soucitu. Během aktivit se učí vzájemnému respektování, ale i naslouchání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce osamocení

Pracovní list o pocitu osamocení pro žáky 1. stupně.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Osamocení

Cílem aktivit zaměřených na emoci osamocení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Smutek

Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Úvodní metodika ke školnímu wellbeingu

V úvodní metodice si vysvětlíme, jak s celým okruhem školního wellbeingu pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Můj plán do nepohody

Jak postupovat v náročných životních situacích? Jak si pomoct sám a kde hledat pomoc, když si nevím rady?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete metodický list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete pracovní list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si dobře rozvrhnout čas

Zde najdete metodický list na téma jak si dobře rozvrhnout čas.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak si dobře rozvrhnout čas

Zde najdete pracovní list na téma jak si dobře rozvrhnout čas.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se vypořádat se stresem

Zde najdete pracovní list na téma jak se vypořádat se stresem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak se vypořádat se stresem

Zde najdete metodický list na téma jak se vypořádat se stresem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak se adaptovat na změny

Zde najdete metodický list na téma jak se adaptovat na změny.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se adaptovat na změny

Zde najdete pracovní list na téma jak se adaptovat na změny.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete metodický list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak říct NE prokrastinaci

Zde najdete pracovní list na téma jak říct ne prokrastinaci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak poznat své silné stránky

Zde najdete metodický list na téma jak poznat své silné stránky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak poznat své silné stránky

Zde najdete pracovní list na téma jak poznat své silné stránky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak porozumět svým emocím

Zde najdete metodický list na téma jak porozumět svým emocím.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak porozumět svým emocím

Zde najdete pracovní list na téma jak porozumět svým emocím.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak pomoci svému duševnímu zdraví

Zde najdete metodický list na téma jak pomoci svému duševnímu zdraví.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak pomoci svému duševnímu zdraví

Zde najdete pracovní list na téma jak pomoci svému duševnímu zdraví.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak na osobnostní rozvoj

Zde najdete pracovní list na téma osobnostní rozvoj žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak na osobnostní rozvoj

Zde najdete metodický list na téma osobnostní rozvoj žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak zvládnout studijní zátěž

Pomocí metodického listu poradíte žákům, jak zvládnout studijní zátěž, jak předcházet studijnímu neúspěchu a jakou zvolit efektivní metodu pro podporu učení.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak zvládnout studijní zátěž

Co ve škole může způsobovat stres? A jak se mu dá čelit? Žáci pomocí pracovního listu zjistí, že každý vnímáme stres jinak a také nám ho můžou způsobovat odlišné situace. V cvičeních se zaměříme na metody, které pomohou žákům zvládat stresové situace lépe.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Pěšky do školy (pro žáky 2. stupně)

Výuková hodina zaměřená na dopravní výchovu, ekologii a zdravý životní styl.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Pěšky do školy (pro žáky 1. stupně)

Výuková hodina zaměřená na dopravní výchovu, ekologii a zdravý životní styl.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Doprava a klima

Pracovní list pro žáky 1. stupně zaměřený na vliv dopravy na klima. Jak bychom mohli vliv dopravy omezit a pomoci změny klimatu zpomalit?
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Bezpečnostní opatření (pro žáky 2. stupně)

Výuková hodina zaměřená na riziková dopravní místa a bezpečnostní opatření.
2. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Bezpečnost (pro žáky 2. stupně)

Výuková hodina zaměřená na zopakování zásad bezpečného pohybu v silničním provozu a možnosti předcházení úrazů a nehod.
2. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Výuková hodina: Bezpečnost (pro žáky 1. stupně)

Výuková hodina zaměřená na bezpečnost na silnicích.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dopravní výchova a bezpečí
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 2

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 1

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 2

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 1

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Nakazím se virálem?

Co způsobí, že se nějaké video stane virálním? Co znamená „deep fake“? Na tyto otázky si po zhlédnutí videa odpovíme prostřednictvím úkolů v pracovním listu. Žáci budou potřebovat digitální technologie a přístup na internet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Přátelé na sociálních sítích

Pracovní list je určen pro žáky 5. tříd a pojednává o tématu sdílení informací na sociálních sítích. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně přístup na internet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Nebezpečí online her

Tento pracovní list navazuje na video o nebezpečí závislosti na online hrách. Prostřednictvím několika úkolů se žáci zamyslí nad příznaky závislosti na počítačových hrách a také nad klady a zápory hraní počítačových her.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou

Cílem pracovního listu je ujasnit si informace o šikaně a kyberšikaně.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Výchova ke zdraví

Návod: Vyrob si hakisak

Podle videonávodu si vyrobíme vlastní footbag neboli „hakisak“. Hakisak může mít libovolný design, není nutné dodržet ptačí předlohu, fantazii se meze nekladou.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Bublina

Cílem pracovního listu je poskytnout dětem možnost vyrobit si vlastní bublifuk.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Metodický list: Kimova hra v přírodě

Zde najdete inspiraci pro realizaci Kimovy hry v přírodě.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Vybavení pro bezpečnou jízdu na kole

V tomto pracovním listě se děti zamyslí nad důležitostí správného nošení a používání cyklistické helmy. Pracovní list je vhodný pro 3.–4. třídu.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Bezpečná jízda na kole

V pracovním listu si děti připomenou, co je nutné, aby mělo jejich kolo před tím, než vyjedou na silnici.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Na vodu

Jízda na kánoích nebo raftech je oblíbenou letní zábavou. Než vyrazíme na vodu, s pomocí videa a internetu si zkusíme zabalit věci, naučit se vodácké výrazy i řešit krizové situace.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Kyberšikana

Pracovní list je určen žákům 4.–5. tříd a zaměřuje se na základy digitální gramotnosti v souvislosti s ochranou proti kyberšikaně. Pokud budou žáci vyhledávat v online slovníku, budou potřebovat vhodné technologie a připojení na internet.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Nebezpečná komunikace na mobilu a internetu

Cílem pracovního listu je zopakovat si, jak se správně zachovat při kyberšikaně.
1. stupeň ZŠ
Informatika
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Překvapení

Cílem aktivit zaměřených na emoci překvapení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Pracovní list: Emoce překvapení

Zde najdete pracovní list, ve kterém mají děti zaznamenat, jaké v životě zažily překvapení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Láska

Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce láska

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená láska.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Zlost

Cílem aktivit zaměřených na emoci zlost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Radost

Cílem aktivit zaměřených na emoci radost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Smutek

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat smutek.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: Zuby na draka

Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky / Шкідливі та корисні харчові звички

Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce radost / Робочий аркуш Емоції Радість

Zde je pracovní list o emoci radost v ukrajinštině.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Kde se vzala zelenina / Звідки беруться овочі

Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pestrá strava / Різноманітний раціон харчування

Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3. – 5. ročníku a zaměřuje se na pestrou stravu. / Учні мають ознайомитись з тим, які продукти вони включають до свого раціонy, обговорити та перевірити інформацію з рекомендованого джерела.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Cesta potravin / Шлях продуктів харчування

Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Soutěž Plodina roku –⁠ oves nebo fazole?

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Ti v něm budou pracovat s informacemi o ovsu a fazolích, které se dozví ve videích.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Quinoa – strava nejen pro meziplanetární lety

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se superpotravinou zvanou quinoa.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Pestrá strava

Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3.–5. ročníku. Směřuje je k uvědomění, jaké potraviny zařazují do svého jídelníčku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Na zdraví!

Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Kde se vzala zelenina

Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Ti se v něm dozví důležité informace o zelenině a její historii.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Kakao –⁠ ten správný bob

Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je podle obrázkové osnovy popsat cestu kakaa z Ameriky do Evropy a vymyslet podle vzoru Mayů platidlo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Cesta potravin

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní listy: Jíme zdravě

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Jíme zdravě – salát

Tento pracovní list je vhodný pro žáky 2. ročníku. Děti si v něm připomenou některé názvy zeleniny a doplní postup přípravy salátu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jíme zdravě – cuketa

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Děti si v něm ověří, co si zapamatovaly z videa o cuketě, a zkusí vymyslet svůj vlastní recept.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce radost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená radost.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emocích a prožitcích

Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Zdravý životní styl a pohyb

Metodický list pro práci v hodině s tématem zdravý životní styl a pohyb.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Metodický list: Zdravý životní styl a zdravé stravování

Metodický list pro práci s tématem zdravý životní styl a zdravé stravování.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
90 minut

Metodický list: Zdravý životní styl a spánek

Metodický list k práci s tématem spánek a spánková hygiena.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Metodický list: Nabídka relaxačních technik

V tomto dokumentu najdete devatero první pomoci ve stresu.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Zdravý životní styl a sport

V pracovním listu se zaměříme na pohyb jako důležitou součást zdravého životního stylu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Zdravý životní styl a zdravá strava

V pracovním listu se zaměříme na zdravou stravu a zdravý způsob stravování jako důležité součásti zdravého životního stylu. Pracovní list poskytuje prostor pro reflexi a sebereflexi.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Zdravý životní styl a spánek

Kvalitní spánek a dobrá spánková hygiena je základem duševního i fyzického zdraví. Následující test vám pomůže zjistit, které ze zásad spánkové hygieny dodržujete, a zároveň vám ukáže, co můžete pro zlepšení spánku udělat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 219

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání