Pracovní listy do prvouky

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-192 z 471

Pracovní list: Slavíme čarodějnice

Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Metodické doporučení: Aprílové počasí

Inspirace na seznamovací aktivity s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Slunce

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s tím, co je Slunce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Roční doby

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání ročních dob. Žáci se také seznámí s pranostikami.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mrzne, až praští

Mráz je veliká zima. Víš, že k mrazu se váže mnoho pranostik? A mráz dokáže také kouzlit. Nevěříš? Tak si to vyzkoušej.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Když padá sníh

S pracovním listem a videem se vaši žáci dozvědí, jak vzniká sněhová vločka, kdo je to Eskymák a co vše lze ve sněhu objevit.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Kdo seje vítr

Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Jak se měří počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o měření počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Duha

Pracovní list seznámí žáky s tím, co je to duha.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Roční doby

Inspirace pro práci s tématem roční doby.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Metodické doporučení: Počasí

Inspirace pro práci s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Tajemná mlha

Opar, mlha, smog… Jaká tajemství skrývá vzduch? Jak vyrobit mlhu v láhvi? Proč využívat obnovitelné zdroje? Připrav si pero, láhev a lak na vlasy a jdeme na to.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Teplota

Pracovní list na téma měření teploty.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Z tohohle mraku (ne)zaprší?

Proč máme na nebi mraky? Kde se tam berou? A jak to zblízka vypadá, když zaprší nebo začne sněžit?
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Velikonoce pro 2. třídu

Děti si připomenou velikonoční tradice formou několika úkolů a připomenou si symboly Velikonoc. Pracovní list je určen pro 2. třídu.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Velikonoční zvyky

Pracovní list je určen žákům 1.–2. ročníku. Děti se dozvědí zajímavosti o tom, jak se slaví Velikonoce jinde ve světě. Aktivity směřují k pisatelské gramotnosti a k rozvoji digitální kompetence (práce s informacemi z videa).
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Metodické doporučení: Méně známé velikonoční zvyky

Inspirace pro práci s tématem Velikonoce je určena pro žáky 1.–2. ročníku.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Velikonoce pro 1. třídu

Děti si připomenou velikonoční koledu a symboly Velikonoc, jako je pomlázka, velikonoční vajíčka, velikonoční jidáše. Také si zopakují názvy ptáků žijících v ČR. Pracovní list je určen pro 1. třídu.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Metodické doporučení: Velikonoce pro 1. a 2. třídu

Inspirace pro 1.–2. třídu. Přiložené video seznámí děti s velikonočními tradicemi. Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s původem Velikonoc, s křesťanskými a pohanskými zvyky a tradicemi, které doprovázejí české Velikonoce.
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Pracovní list: Měření času v průběhu historie pro 2. - 3. ročník ZŠ

Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Měření času v průběhu historie - pro 2. - 3. ročník ZŠ

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Měření času v průběhu historie - pro 5. ročník ZŠ

Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Měření času v průběhu historie - pro 5. ročník ZŠ

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Řemeslo s dlouhou tradicí - Práce se dřevem

Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd a zabývá se tématem dřevozpracujících řemesel. Žáci k vypracování pracovního listu potřebují psací potřeby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Tržiště řemesel

Přes tematiku tržiště se žáci dostanou ke třem staročeským řemeslům. Budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Tržiště řemesel

Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Řemeslo sklářství

Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Řemeslo s dlouhou tradicí

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Povídáme si o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Povídáme si o emoci: Zklamání

Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Strach

Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodické doporučení: Mléčná dráha

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti se základními pojmy souvisejícími s vesmírem a rozvinout jejich představu o vesmíru. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků, a to i v oblasti digitální.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výtvarná výchova

Pracovní list: Cestování po světě

Děti se seznámí s cestovatelem Jiřím Hanzelkou a se safari v Tanzanii. Pracovní list je vhodný pro 5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Mexiko: Od Cortéze po rituály

Co všechno mohl prozkoumávat mořeplavec Ernando Cortéz, když připlul do Mexika? Zkusíme se po jeho vzoru také pustit do objevování této země.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Kým, čím? Obyvatelem Keni!

Co bychom dělali, kdybychom se probudili v kůži obyvatele Keni? Podíváme se na tuto zemi z úhlu pohledu několika obyvatel a jejich povolání.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Amazonský prales

Byli jste někdy v lese? A co v pralese? Vydejme se společně do amazonského pralesa a poznávejme ho přes zvuky, zvířata nebo plodiny. Své objevy zapíšeme jako pojmy do lexikonu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Původ vánočních zvyků

Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém se pomocí vánočních přesmyček dozví, jak vznikaly vánoční zvyky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chlupatí domácí mazlíčci

V tomto pracovním listě a pomocí videí se děti seznámí s jedním z nejčastěji chovaných hlodavců. Pracovní list je vhodný pro 3. až 5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov ježka bělobřichého

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov šneků

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov geparda jako domácího mazlíčka

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov zvířecích naháčů

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Méně známí domácí mazlíčci

Cílem metodického listu je představit dětem méně známé domácí mazlíčky a vzbudit diskuzi, jak se o ně starat.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Světoví domácí mazlíčci

Pracovní list je určen žákům 4.–5. ročníku. Děti se dozvědí zajímavosti o světových domácích mazlíčcích.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Výchova domácích mazlíčků

Je chov domácího mazlíčka jednoduchý? A co když se objeví problematické momenty?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Jak se připravit na příchod domácího mazlíčka

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s možnostmi péče o domácí mazlíčky a také posílit jejich finanční gramotnost. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Jak chovat domácího mazlíčka

Cílem aktivit v metodickém listu je seznámit děti s možnostmi péče o domácí mazlíčky a také posílit jejich finanční gramotnost.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Emoce osamocení

Pracovní list o pocitu osamocení pro žáky 1. stupně.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Osamocení

Cílem aktivit zaměřených na emoci osamocení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Smutek

Cílem aktivit zaměřených na emoci smutek je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ žáci zjišťují, že u každého se smutek může projevit jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Druhy ryb

Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o rybách, které žijí v našich vodách.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Dušičky

V tomto pracovním listu se věnujeme tématu Dušičky. Pomocí techniky ,,Blackout poetry" si řekneme, jaké jsou symboly tohoto křesťanského svátku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura

Metodické doporučení: Význam zoo

Zde najdete metodické doporučení na téma význam zoo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Význam zoo

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jaký význam mají zoologické zahrady.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Tomáš Garrigue Masaryk

Metodický list pro učitele k pracovnímu listu Tomáš Garrigue Masaryk. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Tomáš Garrigue Masaryk

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Včela medonosná

Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Státní symboly v tematické výuce

V metodickém doporučení se podíváme jak přiblížit žákům státní znak přes tematiku erbů a jejich symboliky. Dále se můžeme zaměřit na jednotlivé části republiky, kterých se políčka znaku týkají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Den české státnosti v tematické výuce

Svátek svatého Václava, oficiálně Den české státnosti, můžeme starším žákům přiblížit přes tematiku patronů. Dále téma rozvíjíme přes život sv. Václava k reakcím v umění a místům kolem nás.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pěší deník

Jaká byla dneska cesta do školy?
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Dopravní výchova a bezpečí

Brožurka: Bacha, du!

Jak na bezpečnou cestu pěšky do školy?
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Dopravní výchova a bezpečí

Desatero pro bezpečné cesty do školy

Chodit do školy pěšky je přirozené, zábavné, zdravé a důležité pro všestranný rozvoj. Přinášíme vám 10 tipů, jak se postarat o to, aby pěší cesty do školy byly bezpečné.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Já, moje tělo, zdraví a bezpečí
Prvouka
Dopravní výchova a bezpečí

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Překvapení

Cílem aktivit zaměřených na emoci překvapení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Pracovní list: Emoce překvapení

Zde najdete pracovní list, ve kterém mají děti zaznamenat, jaké v životě zažily překvapení.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Láska

Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Emoce láska

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená láska.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pracujeme v České televizi

Pracovní list je vhodný pro 4. až 5. třídu. Obsahuje úkoly zaměřující se na tvorbu reportáže, seznámení se se znakovým jazykem a ikonické vyjádření počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura

Pracovní list: Emoce zlost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat zlost.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Televize dříve a dnes

Pracovní list slouží k porovnání života dříve a dnes na příkladu běžného předmětu – televizního přijímače.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Večerníčky

Pracovní list je určen dětem od 2. do 4. třídy základní školy. Jeho cílem je seznámit žáky s tím, jak v době svých začátků vypadalo dětské televizní vysílání, konkrétně Večerníček.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výtvarná výchova

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Zlost

Cílem aktivit zaměřených na emoci zlost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Skaut

Pracovní list je určen pro žáky 3. až 5. tříd a jeho účelem je přiblížit organizaci Skaut. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně doplňující materiály jako knihy či internet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mezinárodní den skautů a skautek

Celosvětové hnutí má v kalendáři den, kdy slaví všichni skauti i skautky svátek. Podíváme se blíže na to, co to znamená být skautem.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Radost

Cílem aktivit zaměřených na emoci radost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Smutek

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomují, co jim pomáhá překonat smutek.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Střídání letního a zimního času

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání zimního a letního času. Je určen pro žáky 4.–5. ročníků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Střídání času

Cílem pracovního listu je uvědomit si změny, které s sebou přináší střídání letního a zimního času. Jeho důsledky můžeme pociťovat hlavně sami na sobě. Postřehneme je ale i v přírodě.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Velikonoční košíček / Робочий аркуш: Великодній кошик

Pracovní list pro ukrajinské školáky. Víte, co patří do velikonočního košíčku? Namalujte to! / Намалюй та розмалюй: що є у великодному кошичку?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Pohádka O kulatém Pepíčkovi

Tento pracovní list pracuje s pohádkou O kulatém Pepíčkovi a na příběh hlavního aktéra, Pepíčka, se dívá z úhlu pohledu dalších postav.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
ČJ a literatura

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: Zuby na draka

Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: Jak se chovat při bouřce

Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: Plánujeme výlet – tvoříme pozvánku

Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji čtenářské a digitální kompetence: Sestavujeme rodokmen / Cтворюємо родинне дерево

Zde najdete překlad v ukrajinštině k materiálu: Aktivita k rozvoji čtenářské a digitální gramotnosti: Sestavujeme rodokmen
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura
Informatika
Čeština jako druhý jazyk

Aktivita pro rozvoj digitální kompetence: Tři králové

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Informatika
Matematika
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: Přihláška do kroužku

Žák se seznámí s podobou jednoduchého formuláře, naučí se vyplnit údaje do formuláře, uvědomí si, že si má chránit své osobní údaje. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji digitální kompetence: 17. listopad

Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Aktivita k rozvoji čtenářské a digitální kompetence: Sestavujeme rodokmen

Žák rozliší příbuzenské a mezigenerační vztahy a sestaví správně rodokmen. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura
Informatika
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky / Шкідливі та корисні харчові звички

Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce radost / Робочий аркуш Емоції Радість

Zde je pracovní list o emoci radost v ukrajinštině.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Pracovní list: Kde se vzala zelenina / Звідки беруться овочі

Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Pestrá strava / Різноманітний раціон харчування

Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3. – 5. ročníku a zaměřuje se na pestrou stravu. / Учні мають ознайомитись з тим, які продукти вони включають до свого раціонy, обговорити та перевірити інформацію з рекомендованого джерела.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Cesta potravin / Шлях продуктів харчування

Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Soutěž Plodina roku –⁠ oves nebo fazole?

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Ti v něm budou pracovat s informacemi o ovsu a fazolích, které se dozví ve videích.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Špatné vs. správné stravovací návyky

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Quinoa – strava nejen pro meziplanetární lety

Pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se superpotravinou zvanou quinoa.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Pestrá strava

Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3.–5. ročníku. Směřuje je k uvědomění, jaké potraviny zařazují do svého jídelníčku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Na zdraví!

Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Kde se vzala zelenina

Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Ti se v něm dozví důležité informace o zelenině a její historii.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Kakao –⁠ ten správný bob

Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je podle obrázkové osnovy popsat cestu kakaa z Ameriky do Evropy a vymyslet podle vzoru Mayů platidlo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Cesta potravin

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní listy: Jíme zdravě

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Jíme zdravě – salát

Tento pracovní list je vhodný pro žáky 2. ročníku. Děti si v něm připomenou některé názvy zeleniny a doplní postup přípravy salátu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jíme zdravě – cuketa

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Děti si v něm ověří, co si zapamatovaly z videa o cuketě, a zkusí vymyslet svůj vlastní recept.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Emoce radost

Zde najdete pracovní list, ve kterém si děti uvědomí, co pro ně znamená radost.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
O vzdělávání

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emocích a prožitcích

Pojmenování vlastních pocitů, prožitků a zvládání emocí je pro žáky mladšího školního věku obtížné. Cílem kolekce zaměřené na emoce a prožitky je, aby se žáci naučili uvědomit si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi i pracovat ve smyslu jejich zvládání.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Zimující hmyz a příroda/ Зимова природа I

Zde najdete pracovní list Zimující hmyz a příroda v ukrajinštině
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chráněné rostliny a vzácní živočichové / Рослини та рідкісні тварини, які охороняються

Zde najdete ukrajinský překlad pracovního listu Chráněné rostliny a vzácní živočichové.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Belgie

Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Belgii. Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ a vede k rozvoji digitální kompetence (vyhledávání informací, posuzování ověřených zdrojů, citování zdrojů)
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Maďarsko

Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce zajímavostí o Maďarsku, které mají doplňovat do textu. Je zde kladen důraz také na samostatné uvažování a vyvozování informací
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Finsko

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníku ZŠ. Vhodná je skupinová práce. Pro vyhledávání informací v doporučených zdrojích budou žáci potřebovat vhodné digitální zařízení se čtečkou QR kódů a s připojením na internet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Kypr

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd. Pracovní list navazuje na video „Státy Evropy: Kypr“ a přibližuje žákům informace o kyperském státu a kultuře.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Lucembursko

Cílem pracovního listu je získané základní informace o Lucembursku porovnat s informacemi o České republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Malta

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd a přibližuje informace o maltském státu a kultuře. Tento pracovní list také slouží k rozvoji digitální kompetence
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Nizozemsko

Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků a pro zpracování v textovém editoru Word. Žáci zhlédnou video jako úvod k tématu, dále pracují samostatně na PC. Účelem pracovního listu je také procvičit si digitální gramotnost.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Portugalsko

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku a slouží k vyhledávání a záznamu informací. V úvodu je použita metoda kritického myšlení (RWCT) V-D-CH (vím, dozvěděl jsem se, chci vědět). Při hledání odpovědi na otázku, kde lze najít ověřené informace je podporován rozvoj digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Slovinsko

V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Slovinsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Španělsko

Cílem pracovního listu je získané základní informace o Španělsku porovnat s informacemi o jiném evropském státu v tomto případě o Slovenské republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list na rozvoj digitální kompetence: Švédsko

V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Švédsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Delegátem cestovní kanceláře v Rumunsku

Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Rumunsko. Hravou formou budeme zpracovávat informace z videa i hledat další zdroje informací na internetu. Žáci jsou vedeni k citování použitých zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence). Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Dánsko

Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce informací o Dánsku. V druhé části je věnovaný prostor pohádkám H. Ch. Andersena, zde lze vybrat pouze některé, které děti znají nebo nechat volbu na dětech. Případně se listy dají nastříhat na samostatné části (kartičky).
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list na rozvoj digitální kompetence: Nizozemsko

Zde najdete metodický list na rozvoj digitální kompetence. Žáci budou k plnění úkolů potřebovat počítač
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: O politice / Про політику

Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků. / Робочий лист присвячений темі політики. Призначений для учнів 4-х та 5-х класів початкової школи.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Šťastný nový rok! / Щасливого Нового року!

Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? / Як раніше зустрічали Сильвестр (Новий рік)? Які продукти ми їмо на Новий рік? А на честь кого названо останній день року?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Tradice Tříkrálové sbírky / Традиція благодійного збору на свято Трьох королів

Cílem pracovního listu je poskytnout informace o Tříkrálové sbírce. / Мета робочого листа – надати інформацію про благодійний збір на свято Трьох королів.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Den obnovy samostatného Českého státu / День відновлення незалежної Чеської держави

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. / Робочий лист призначений для учнів 5-х класів. Учні мають можливість усвідомити важливість 1 січня як національного свята.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
40 minut

Pracovní list: Prezident

Cílem pracovního listu je charakterizování funkce prezidenta v České republice. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Volby

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. V modelovém příkladu voleb ve třídě čtou informace ze sloupcového grafu, doplňují neúplnou informaci, pracují s pojmem „nadpoloviční většina“. Zadání podporují rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Matematika
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Prezidentské volby

Cílem PL je uvědomění si důležitosti události volby prezidenta České republiky. Díky úkolům žáci získávají povědomí nejen o volbě prezidenta, ale i o jeho pravomocích a úkolech. Žáci při vypracovávání úkolů využívají digitálních technologií, ověřují a vyhledávají informace.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: O politice

Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ. Pracovní list má vést k vyhledávání a ověřování informací jako součásti rozvoje digitální kompetence, nikoliv k ověření znalostí žáků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Banka s morálním kreditem

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků ZŠ. Vhodná je práce ve skupinách, kde mají žáci příležitost nad návrhy řešení diskutovat. Po splnění jednotlivých zadání by mělo následovat společné zdůvodnění a reflexe.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Šťastný nový rok!

Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? Po zhlédnutí videí doplňte informace do pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Metodické doporučení: Státní svátek 1. ledna

Pro přiblížení státního svátku Den obnovy samostatného českého státu, 1. ledna, mladším žákům (1.–2. ročník) můžeme využít příměr s oslavou narozenin. V aktivitě je využito video se známou lidovou písní. Dále je vhodné mít k dispozici nástěnnou mapu ČR a obrázky hudebních nástrojů.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Den obnovy samostatného Českého státu

Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. Při samostatné práci nebo práci ve dvojicích si můžou pouštět videa samostatně s využitím QR kódů.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
40 minut

Pracovní list: O hodinách

Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Praktické činnosti
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Staroměstský orloj

Pracovní list je zaměřen na téma měření času v historickém kontextu. Při práci s textem, fotografií a videem se žáci učí porovnávat informace z více zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence).
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
115 minut

Pracovní list: Měříme čas - sluneční hodiny

V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Praktické činnosti
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Štědrý den - zvyky a tradice v Česku a na Ukrajině / Щедрий день – звичаї і традиції

Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině. / Робочий лист дозволить учням порівняти звичаї і традиції у Чехії та на Україні.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Tradiční vánoční pokrmy v Česku a na Ukrajině / Традиційні різдвяні страви у Чехії та на Україні

Jak chutnají české Vánoce a jaká jídla jsou typická pro Vánoce na Ukrajině? / Як смакує чеське Різдво та які страви є типові для Різдва на Україні?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Co patří na štědrovečerní stůl

Formou několika hravých úkolů v pracovním listu si děti ujasní, jaký je rozdíl mezi obyčeji americkými a českými při chystání štědrovečerního stolu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd. Dětem postačí připravit si pastelky, nůžky a lepidlo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Když zavoní medové perníčky

V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Záhada bramborového salátu

Formou několika úkolů v pracovním listu si děti upevní své poznatky z videa o původu bramborového salátu a připomenou si i geografickou polohu ČR v Evropě. Pracovní list je určen především žákům 3. a 4. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a pero na psaní, případně i mapu Evropy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Státní vlajka

Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Štědrý den – zvyky a tradice v Česku a na Ukrajině

Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: České vánoční zvyky / Різдвяні звичаї в Чехії

Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět více o některých českých vánočních zvycích a jejich původu. / Це завдання призначено для всіх, хто хоче дізнатися про походження різдвяних звичаїв.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chobotnice z II. patra - Vánoce

Námětem pro tento pracovní list je videoukázka Chobotnic z II. patra: Vánoce. Cílem je, aby si žáci uvědomili náročnost a složitost organizace určité události. Součástí úkolů je i vánoční tematika. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Chobotnice z II. patra: Zrození chobotnic

Námětem pro tento pracovní list je část dílu Chobotnice z II. patra. Cílem PL je poznat hlavní hrdiny seriálu a zamyslet se i nad jejich vlastnostmi. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura

Pracovní list: Tradiční vánoční pokrmy v Česku a na Ukrajině

Jak chutnají české Vánoce a jaká jídla jsou typická pro Vánoce na Ukrajině?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Co jsou Vánoce?

Tento pracovní list vede k lepšímu porozumění toho, jaké postavy se ve Vánočním příběhu vyskytují i k pochopení, jak jdou jednotlivé sváteční dny za sebou a co se v nich událo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Česká mše vánoční / Чеська різдвяна меса

Najdi na obrázcích oblíbené postavičky z knih Josefa Lady. Vyber si jednu postavu z obrázku, vymysli a napiš o ní vánoční příběh. / 1. Знайдіть своїх улюблених героїв з книжок Йозефа Лади та пронумеруйте малюнки. Виберіть одного персонажа з малюнків. Вигадайте та напишіть про нього різдвяну історію
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
ČJ a literatura

Pracovní list: Tradice vánočního stromečku / Традиція різдвяної ялинки

Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku. / Робочий лист призначений для всіх першокласників, які хочуть дізнатися про традицію різдвяної ялинки.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Vánoční zvyky / Різдвяні традиції

Vybarvěte si vánoční větvičku podle daných barev, spočítejte ozdoby a porovnejte jejich množství nebo si vybarvěte vánoční stromeček podle vlastní fantazie.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výtvarná výchova

Pracovní list: Pan Tau naděluje

Pracovní list umožní žákům provést dotazníkové šetření nejoblíbenějších vánočních tradic. Žák si zde zapíše veselou historku z prožitých vánočních svátků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
25 minut

Česko-ukrajinský slovníček k námětu: Slavíme Mikuláše

Zde najdete česko-ukrajinský slovníček k námětu Slavíme Mikuláše
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Česko-ukrajinský slovníček k námětu: 17. listopad

Zde najdete užitečný Česko-ukrajinský slovníček na téma 17. listopad
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Dějepis
Prvouka

Pracovní list: Na Národní třídu! / На Національний проспект!

Zde najdete překlad pracovního listu Na Národní třídu v ukrajinštině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Jak rozpoznat násilí

Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Jak vypadá násilí a jaké může mít podoby? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 1. stupně.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak mluvit s dětmi o násilí

Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Kartička první pomoci

Zde najdete kartičku se všemi důležitými kontakty, které vám pomohou při řešení domácího násilí.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Prvouka
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Dáváme věcem nový život

Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výtvarná výchova
Praktické činnosti
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Svatý Mikuláš / Святий Миколай

Zde najdete pracovní list o svatém Mikulášovi v ukrajinštině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Den boje za svobodu a demokracii / День боротьби за свободу та демократію

Cílem pracovního listu je seznámit žáky prvního stupně s událostmi pojícími se se státním svátkem 17.listopadu. / Метою робочого листа є знайомство учнів першого ступеня з подіями, пов'язаними з державним святом 17 листопада.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mikulášský průvod / Вертеп святого Миколая

Zde najdete pracovní list Mikulášský průvod v ukrajinštině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mikulášská nadílka / Подарунок святого Миколая

Zde najdete pracovní list Mikulášská nadílka v ukrajinštině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Jak prodloužit život věcem / Як продовжити життя речей

Cílem pracovního listu je zopakovat si základní informace o udržitelném přístupu k životu. / Мета робочого аркуша – повторити базову інформацію про екологічний підхід до життя.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Recyklace a upcyklace

Náplní PL je globální téma recyklace a upcyklace. Cílem je přiblížit žákům toto téma a naučit je přemýšlet o produkci odpadu. Pracovní list může být námětem pro předmět Člověk a svět práce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Jak prodloužit život věcem

Cílem pracovního listu je zopakovat si základní informace o udržitelném přístupu k životu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Den boje za svobodu a demokracii

Cílem pracovního listu je seznámit žáky prvního stupně s událostmi pojícími se se státním svátkem 17. listopadu. Žáci budou potřebovat psací potřeby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Sametová revoluce

Cílem PL je uvědomění si významu listopadového státního svátku. Informace a dovednosti, které si žáci díky pracovnímu listu osvojí naplňují i jednu z oblastí rozvoje digitálních kompetencí v propojení s oborem Matematika a její aplikace 1. stupeň. PL je určen žákům prvního stupně.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Václav Havel

Václav Havel byl významným českým dramatikem, spisovatelem, disidentem a také posledním československým a prvním českým prezidentem. Po zhlédnutí videa se na jeho život podíváme očima tajné policie.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Na Národní třídu!

Pád komunistického režimu v Československu odstartovala událost 17. listopadu 1989 na Národní třídě. Pomocí videa se vydáme společně do období ,,sametové revoluce“ a možná se i přímo na Národní třídě tak trochu ocitneme
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
25 minut

Česko-ukrajinský slovníček k okruhu: Podzim v lese

Zde najdete česko-ukrajinský slovníček k okruhu Podzim v lese
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Podzim v lese / Осінь в лісі

Cílem pracovního listu je, uvědomění rozdílu mezi jednotlivými tvary listů a poznání stromů. / Метою робочого листа є усвідомлення різниці між окремими формами листочків та знання дерев.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Jdeme na houby II. / Йдемо по гриби II.

Cílem pracovního listu je, seznámit žáky s méně známými druhy hub. / Метою робочого листа є ознайомити учнів із менш відомими різновидами грибів.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Ekosystém les / Екосистема лісів

Pracovní list se věnuje ekosystému les. Děti se seznámí s nejznámějšími rostlinami a živočichy. / Робочий лист зосереджений на екосистемі лісів. Діти ознайомляться із найвідомішими рослинами та тваринами.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Ohrožení živočichové

V pracovním listě se děti seznámí s ohroženými živočichy. Pomocí úkolů se zamyslí, jak živočichům můžeme pomoci. Vyzkouší si vytvořit vlastní zákazovou a příkazovou značku. Pracovní list je určen žákům 4. a 5. třídy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Ohrožení živočichové / Зникаючі види тварин у Чехії

V pracovním listě se děti seznámí s ohroženými živočichy. Pomocí úkolů se zamyslí na tím, jak živočichům můžeme pomoci. / У робочому листі діти дізнаються про тварин, які перебувають під загрозою зникнення. За допомогою завдань вони замисляться над тим, як ми можемо допомогти тваринам.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Česko-ukrajinský slovníček k okruhu: Mezinárodní den zvířat

Zde najdete česko-ukrajinský slovníček k okruhu: Mezinárodní den zvířat
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mezinárodní den zvířat / Міжнародний день тварин

Cílem pracovního listu je navrhnout správnou péči o chovaného živočicha. / Мета робочого листа – запропонувати правильний догляд при вирощуванні тварин.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Vymírání živočichů v současné době / Вимирання видів в даний час

Cílem pracovního listu je, nechat žáky porovnat podmínky pro život různých živočichů. / Мета робочого аркуша — дати учням змогу порівняти умови життя різних тварин.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Mezinárodní den zvířat

Cílem pracovního listu je navrhnout správnou péči o chovaného živočicha.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Vymírání živočichů v současné době

Cílem pracovního listu je nechat žáky porovnat podmínky pro život různých živočichů.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Houby jedlé i nejedlé

Zde najdete pracovní list na téma Houby jedlé i nejedlé. Pracovní list je určen pro žáky 3. - 5. ročníků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Ekosystém les

Pracovní list se věnuje ekosystému les. Děti se seznámí s nejznámějšími rostlinami a živočichy. Pojmenují si je a poznají jedovaté rostliny, také zjistí, čím se zvířata živí a do jaké skupiny je tedy řadíme. V závěru budou moci popustit uzdu své fantazii, kdy si vymyslí vlastní pohádku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
90 minut

Pracovní list: Jdeme na houby II.

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s méně známými druhy hub.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Podzim v lese

Cílem pracovního listu je uvědomění si rozdílu mezi jednotlivými tvary listů a poznání stromů.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Podzimní sklizeň ovoce / Робочий лист: Осінній збір фруктів

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s ovocem, které se sklízí na podzim a vysvětlit jim rozdíl mezi peckovinami a jádrovinami. / Мета робочого аркуша — ознайомити учнів із фруктами, які збирають восени, і пояснити їм різницю між кісточковими та зернятковими плодами.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Čeština jako druhý jazyk

Česko-ukrajinský slovníček: Oblečení + drogerie

Česko-ukrajinský slovníček na téma "oblečení a kosmetika". / малий українсько-чеський словник по темі "Одяг + побутова хімія".
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Česko-ukrajinský slovníček: Užitečné fráze

Malý česko-ukrajinský slovníček na téma "užitečné fráze". / малий українсько-чеський словник по темі "Корисні фрази".
1. stupeň ZŠ
Prvouka

Česko-ukrajinský slovníček: Rodina

Malý ukrajinsko-český slovník na téma "čas". / малий українсько-чеський словник по темі "час".
1. stupeň ZŠ
Prvouka

ČT edu nejsou pouze videa

1 137

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání