Cílem kapitoly je osvojení si základních algoritmů k výpočtu kořene rovnice, rovnici úspěšně vyřešit a provést zkoušku. Žák je připraven využívat dané postupy v kapitolách Lineární rovnice ve slovních úlohách, Vyjadřování neznámé ze vzorce či Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Cílem kapitoly je objasnit žákům způsob aplikace soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o společné práci. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Pracovní list slouží žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. Pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – grafické řešení navazuje na pracovní list Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých – metoda sčítací a dosazovací.
Cílem kapitoly je především osvojení si metod řešení soustav a postupu ověření správnosti řešení. Součástí učiva je také grafické řešení soustav, jež je součástí navazujícího pracovního listu Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení).
Cílem kapitoly je žákům ukázat praktické využití soustav lineárních rovnic, které dané učivo nachází především ve slovních úlohách. Pracovní list navazuje na pracovní listy Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (metoda sčítací a dosazovací) a Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení)
Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť učivo o trojúhelníku v matematice provází žáky napříč celým druhým stupněm.
Cílem kapitoly je seznámení se s válcem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch válce, osvojené vzorce pro objem a povrch užívá také ve slovních úlohách.
Cílem kapitoly je osvojení si pravidel vedoucích ke zjednodušení výrazu. S číselnými výrazy se žáci setkávají již na prvním stupni, kdy počítají jejich hodnotu, na samotný pojem a jeho význam narazí zpravidla v osmém ročníku.
Pracovní list je zaměřený na slovní úlohy, v nichž žák jako matematický aparát volí užití lineárních rovnic o jedné neznámé, součástí čehož je také procvičení úprav výrazů. Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.