Na české straně Šumavy se nachází pět ledovcových jezer. Podaří se nám nalézt nějaká „jednoduchá“ geometrická tělesa, jejichž objem (při využití známých údajů) se bude nejvíce blížit uváděnému objemu?
Pokud vám dělají problémy objemy a povrchy těles, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky II. si procvičíte počítání objemů a povrchů těles a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Pokud vám dělají problémy obsah rovinného útvaru, pusťte se s námi do procvičování. V tomto pracovním listu k pořadu Nebojte se matematiky II. si procvičíte obsah rovinného útvaru a ve videu se můžete podívat, jak na to, pokud si něčím nebudete jistí.
Pracovní list slouží především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, využít jej však mohou i žáci 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem kapitoly je objasnit žákům pojmy osová souměrnost, osa souměrnosti, útvary osově souměrné, vzor a obraz, seznámit s postupem konstrukce útvarů osově souměrných.
Pro starověké řecké filosofy a matematiky byla čísla podstatou všech věcí. Některým číslům přikládali přímo mystický
význam. Jedním z takových bylo i číslo pět, které bylo základem pro mysteriózní útvar zvaný
pentagram.