Pracovní listy člověk a svět práce

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-60 z 85

Kreativní aktivity na procvičení znalostí / 1. stupeň

Zde najdete tipy na kreativní aktivity na procvičení znalostí s přesahem do praktického života.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Informatika
Matematika
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova

Metodické doporučení: Velikonoční minizahrádka

Inspirace pro práci s videem: Velikonoční minizahrádka.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova
Praktické činnosti

Metodické doporučení: Přírodní barvení vajíček

Inspirace pro práci s videem Přírodní barvení vajíček.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova

MD: Peče celá země - Odkud se berou suroviny?

Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Výchova ke zdraví
Výtvarná výchova

MD: Peče celá země - Můj pořad o pečení

Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Praktické činnosti

Pracovní list: Šetření a spoření peněz ZŠ

Tématem pracovního listu je šetření a spoření. Práce na úkolech motivuje žáky k zamyšlení se nad šetřením a spořením z různých perspektiv s přihlédnutím k jejich dosavadním znalostem a zkušenostem. Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Nápady na vánoční besídky ve třídě

Hledáte inspiraci na besídku či předvánoční hodinu? Přinášíme vám tipy na klasické aktivity i na netradiční pojetí adventního období ve škole.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Roční období a svátky
Hudební výchova
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Výtvarná výchova

Pracovní list: Nákupy na internetu (ZŠ)

Pracovní list je zaměřen na nákup na internetu, jedno z témat finanční gramotnosti a zároveň běžnou součást dnešního spotřebitelského chování. Cílem listu je vést žáky ke komplexnímu pohledu na nakupování na internetu, na jeho možnosti i rizika.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zákazník chce nakoupit, ne naletět

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem listu je spotřebitelské chování a uvědomění si, jak by (ne)měl vztah zákazníka a prodejce vypadat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Rodinný rozpočet

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Tématem pracovního listu je rodinný rozpočet a hospodaření s ním. Žáci vychází ze svých zkušeností, které zasazují do širších souvislostí příjmů a výdajů rodinného rozpočtu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Jedeme na dovolenou

Pracovní list přispívá k rozvoji finanční gramotnosti žáků. Věnuje se plánování pobytu v zahraničí. Žáci připravují konkrétní pobyt, promýšlejí možná úskalí, využívají své zkušenosti, a to vše se zaměřením na svět peněz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Reflexe projektu

Cílem následujících aktivit je, aby se žáci učili hodnotit projekt již v jeho průběhu. Pokud narazí na problematické oblasti, měli by je zkusili řešit, případně upravit harmonogram a cíle projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Reflexe projektu

Cílem následujících aktivit je, aby se žáci učili hodnotit projekt již v jeho průběhu. Pokud narazí na problematické oblasti, měli by je zkusili řešit, případně upravit harmonogram a cíle projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Základní principy projektového vyučování – výběr tématu projektu

Cílem tohoto pracovního listu je první příprava na projektovou výuku samotnou. V rámci aktivit si žáci vyberou téma svého projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Základní principy projektového vyučování – výběr tématu projektu

Cílem tohoto metodického doporučení je první příprava na projektovou výuku samotnou. Příprava první hodiny, tedy samotného úvodu do projektu, je klíčová.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Potřeba, motivace, záměr

Cílem tohoto pracovního listu je, aby žáci na konkrétních příkladech zvládli vysvětlit pojmy potřeba, motivace a projektový záměr.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Prezentace výsledků projektu

Tento pracovní list představuje žákům techniku prezentace ve výtahu. Ta nachází své uplatnění nejen v projektovém řízení, ale v komunikaci obecně, například v managementu, reklamě apod. Rozvíjí měkké dovednosti a klíčové kompetence žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Prezentace výsledků projektu

Toto metodické doporučení představuje techniku prezentace ve výtahu. Ta nachází své uplatnění nejen v projektovém řízení, ale v komunikaci obecně, například v managementu, reklamě apod. Rozvíjí měkké dovednosti a klíčové kompetence žáků.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Checklist

Pro mnohé žáky může být checklist nástrojem, který je bude motivovat k další práci na projektu. Zároveň slouží jako kontrola práce na projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Checklist

Pro mnohé žáky může být checklist nástrojem, který je bude motivovat k další práci na projektu. Zároveň slouží jako kontrola práce na projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Prezentace projektového záměru

Cílem následujících aktivit je, aby si žáci definovali vlastní kritéria pro správnou prezentaci projektového záměru. Také si svůj projektový záměr obhájí před spolužáky, mohou získat zpětnou vazbu a doporučení, která mohou následně zapracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Prezentace projektového záměru

Cílem následujících aktivit je, aby si žáci definovali vlastní kritéria pro správnou prezentaci projektového záměru. Také si svůj projektový záměr obhájí před spolužáky, mohou získat zpětnou vazbu a doporučení, která mohou následně zapracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Potřeba, motivace, záměr

Cílem této aktivity je, aby žáci na konkrétních příkladech zvládli vysvětlit pojmy potřeba, motivace a projektový záměr.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Dopad projektu

Cílem tohoto pracovního listu je, abych žáci v základu porozuměli dopadu projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodický list: Dopad projektu

Cílem tohoto metodického doporučení je, abych žáci v základu porozuměli dopadu projektu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Cílová skupina

Cílem tohoto pracovního listu je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Cílová skupina

Cílem tohoto metodického doporučení je, aby se žáci naučili definovat jednotlivé cílové skupiny svých projektů. Každá cílová skupina může vstupovat do projektu se zcela jiným očekáváním a projekt na ni bude mít následně jiný dopad.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Úvod k projektové práci

Pro mnohé žáky je oblast projektových prací zcela novou, proto je potřeba se intenzivněji věnovat úvodu do tématu. Cílem tohoto pracovního listu je aktivita, při které se žáci mohou zamyslet nad svými zkušenostmi s projekty.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Metodické doporučení: Úvod k projektové práci

Pro mnohé žáky je oblast projektových prací zcela novou, proto je potřeba se intenzivněji věnovat úvodu do tématu. Cílem tohoto metodického doporučení je realizace úvodní hodiny, kdy se žáci mohou zamyslet nad svými zkušenostmi s projekty.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Článek: Jak postupovat při hledání brigády

I hledání práce je umění a člověk se mu musí učit. Nenechte se odradit neúspěchy, tak to prostě někdy je. Zkuste změnit vaše postupy nebo postoje – jděte na to jinak! Materiály poskytl Národní pedagogický institut.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Najdi chyby v životopise

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Jaké máme pracovní úvazky a smlouvy

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Vytvoř si atraktivní životopis

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zhodnoť své pracovní zkušenosti

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Co si ujasnit, než začnu psát životopis

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Kde hledat pracovní nabídky

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Pracovní list: Zhodnoť své pracovní požadavky a očekávání

Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce

Článek: Psaní životopisu - tipy a doporučení

Neexistuje univerzální návod, jak napsat životopis. Ještě než začnete psát životopis, se proto zamyslete: Za jakým účelem ho píšete? Co by mělo být nejdůležitější? Materiály poskytl Institut ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Konec střídání času

Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Aktivita k rozvoji čtenářské, digitální a matematické kompetence: Ozdobný zápich

Žák vyrobí zápich z drátku podle instrukcí a prostřednictvím vlastní činnosti si ověří správnost popisu pracovního postupu. Napíše vlastní popis pracovního postupu. www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
1. stupeň ZŠ
Informatika
Matematika
Člověk a svět práce
Štítek Digitální kompetence

Co patří na štědrovečerní stůl

Formou několika hravých úkolů v pracovním listu si děti ujasní, jaký je rozdíl mezi obyčeji americkými a českými při chystání štědrovečerního stolu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd. Dětem postačí připravit si pastelky, nůžky a lepidlo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Když zavoní medové perníčky

V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Záhada bramborového salátu

Formou několika úkolů v pracovním listu si děti upevní své poznatky z videa o původu bramborového salátu a připomenou si i geografickou polohu ČR v Evropě. Pracovní list je určen především žákům 3. a 4. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a pero na psaní, případně i mapu Evropy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Chobotnice z II. patra - Vánoce

Námětem pro tento pracovní list je videoukázka Chobotnic z II. patra: Vánoce. Cílem je, aby si žáci uvědomili náročnost a složitost organizace určité události. Součástí úkolů je i vánoční tematika. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Věneček z papírových jablíček / Робочий лист: Віночок з паперових яблук

Cílem pracovního listu je procvičit si hravou formou počítání a práci s obrázkem. / Мета робочого аркуша – потренуватися в аритметиці та роботі з картинкою в ігровій формі.
1. stupeň ZŠ
Matematika
Člověk a svět práce
Čeština jako druhý jazyk

Pracovní list: Hmyzí hotely /Робочий лист: Готелі для комах

Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte o hmyzím hotelu. /Цей робочий лист для учнів початкової школи перевірить, що діти знають про готель для комах. Діти дізнаються, з яких матеріалів можна побудувати готель для комах та спробують зробити свій будиночок.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Člověk a svět práce
Přírodopis
Štítek V ukrajinštině

Pracovní list: Chytrý domov

Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. tříd prvního stupně základních škol. Žáci navrhnou možnosti, které by mohly přinést úlevu planetě a částečné řešení, ať už v okamžité nebo v blízké budoucnosti.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Člověk a svět práce
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Den otců

Pracovní list je určen žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s vyhledáváním informací pomocí digitálních technologií a zapisování dat do tabulky. Pracovní list obsahuje cvičení, která spojuje téma Den otců. Pomůcky: lepidlo, staré tričko, nůžky.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Praktické činnosti
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Zdravý piknik

Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. Děti se naučí vyrobit si zmrzlinu, připravit si zdravou svačinku a vzít si vše na piknik.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
30 minut

Výherci 1. místa: Mechový dort s pokladem

Jak vypadá výherní dort na téma "poklad"? Podívejte se sami. Moc gratulujeme žákům z Nebušic k výhře!
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce

Pracovní list: Voňavé korále

Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Žáci si nejprve přečtou text a zjišťují, zda mají všechny informace potřebné k výrobě korálů. Chybějící údaje zjistí z videa.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Praktické činnosti
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Výroba květiny z ubrousku

Cílem pracovního listu je poskytnout žákům návod na výrobu květiny z ubrousku.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
10 minut

Pracovní list: Řízkování rostlin

Cílem pracovního listu je poskytnout žákům návod na množení rostlin řízkováním.
1. stupeň ZŠ
Prvouka
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Příprava pindruše

Cílem pracovního listu je poskytnout žákům návod na přípravu pokrmu „pindruše – muchomůrky jedlé“.
1. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Škola peče s ČT edu: Jak se zapojit?

Jak se zapojit do soutěže Škola peče s ČT edu? Žáci 1. stupně upečou výrobek na téma "poklad", žáci 2. stupně na téma "kámen mudrců".
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce

Škola peče s ČT edu: Pravidla soutěže

Kompletní pravidla soutěže Škola peče s ČT edu.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce

Škola peče s ČT edu: Souhlas zákonného zástupce (formulář)

Formulář Souhlas zákonného zástupce se zpracováním osobních údajů pro účast v soutěži Škola peče s ČT edu k možnému stažení. Dle pravidel musí pedagogové zajistit od zákonných zástupců souhlas s účastní v soutěži, jehož součástí musí být i souhlas s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce

Pracovní list: Sluneční tisk

Vyzkoušejte si sluneční tisk! Podívejte se na video a společně s tímto pracovním listem se pusťte do tvoření.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Člověk a svět práce

Pracovní list: Na tom pražským mostě

Pracovní list je určen žákům 1.–3. tříd. Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky. Seznámí se s písní Na tom pražským mostě.
1. stupeň ZŠ
Hudební výchova
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Velikonoční zajíček

Děti mají možnost vybrat si, na jakém velikonočním zajíčkovi chtějí pracovat. Napíšou po jeho výrobě i popis pracovního postupu. Následně si děti své postupy vymění a vyrobí si zajíčka, kterého ještě nedělaly, vyrábět nebudou podle videa, ale podle textu ostatních.
1. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 147

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání