What the Fact?

Užitečná i zcela zbytečná fakta o světě kolem nás. ### Režie: David Čech a Pavel Borovička.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Pracovní listy

Zobrazuji 1-12 z 46

Robert Oppenheimer (verze pro základní školy)

Pracovní list se zaměřuje na osobnost Roberta Oppenheimera a jeho roli ve vývoji atomové bomby. Jeho hlavním cílem je u žáků rozvíjet schopnost kriticky přemýšlet o etice a odpovědnosti za technický pokrok. Aktivity rozvíjejí kompetenci k občanství i čtenářskou a pisatelskou gramotnost.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Robert Oppenheimer (verze pro střední školy)

Pracovní list se zaměřuje na osobnost Roberta Oppenheimera a jeho roli ve vývoji atomové bomby. Jeho hlavním cílem je u žáků rozvíjet schopnost kriticky přemýšlet o etice a odpovědnosti za technický pokrok. Aktivity rozvíjejí kompetenci k občanství i čtenářskou a pisatelskou gramotnost.
Střední škola
Dějepis

Vývoj atomové bomby (verze pro základní školy)

Od roku 1942 probíhal v USA přísně tajný projekt k vývoji atomové bomby. Tento pracovní list se věnuje právě tomuto tématu a spadá do stejnojmenného námětu. Využít můžete i další videa s klíčovými slovy vývoj atomové bomby, kde najdete rovněž mnoho tipů do výuky.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Vývoj atomové bomby (verze pro střední školy)

Od roku 1942 probíhal v USA přísně tajný projekt k vývoji atomové bomby. Tento pracovní list se věnuje právě tomuto tématu a spadá do stejnojmenného námětu. Využít můžete i další videa s klíčovými slovy vývoj atomové bomby, kde najdete rovněž mnoho tipů do výuky.
Střední škola
Dějepis

Proč jsou sociální sítě návykové?

Žáci během práce objeví mechanismy dopaminového cyklu a přerušovaného posilování. Odhalí tak, jaké prvky sociálních sítí vytvářejí závislostní chování, a promyslí přístupy, které je před ním mohou ochránit. Budou vedeni k tomu, aby kriticky zhodnotili své chování v digitálním světě.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Mediální výchova
Štítek Digitální kompetence

Poslanecká sněmovna a její složení

Pracovní list se věnuje složení Poslanecké sněmovny ČR, které vzejde z demokratických voleb. Jeho cílem je vést žáky a žákyně k pochopení základního členění politického spektra na pravicové a levicové subjekty.
Střední škola
Člověk a společnost

Úkoly politika

Pracovní list vede žáky a žákyně k zamyšlení nad rolí politiků a političek ve společnosti. Prostřednictvím diskusních a tvůrčích aktivit si žáci ujasní vlastní představy o politicích a političkách, porovnají je s názory dospělých i s reálnými politickými osobnostmi, a zamyslí se nad možnostmi vlastn
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Zaostřeno na voliče

Pracovní list se věnuje voličům a jejich motivaci k (ne)účasti ve volbách či vlivu volebních kampaní a spotů. Cílem materiálu je nejen seznámit žáky a žákyně s fakty, ale hlavně podpořit jejich zájem o participaci v občanské společnosti vyjádřenou právě aktivní účastí ve volbách.
Střední škola
Člověk a společnost

Zaostřeno na voliče

Pracovní list se věnuje voličům a jejich motivaci k (ne)účasti ve volbách či vlivu volebních kampaní a spotů. Cílem materiálu je nejen seznámit žáky a žákyně s fakty, ale hlavně podpořit jejich zájem o participaci v občanské společnosti vyjádřenou právě aktivní účastí ve volbách.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost

Vše, co jste kdy chtěli vědět o volbách do Poslanecké sněmovny (úroveň 2)

Pracovní list je věnován volbám do Poslanecké sněmovny České republiky. Zaměřuje se na podmínky výkonu volebního práva, organizaci voleb a průběh hlasování v České republice i v zahraničí. Obsah pracovního listu podporuje schopnost žáků a žákyň volit relevantní zdroje a přistupovat k nim kriticky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

Volby v demokratické společnosti

Cílem pracovního listu je ukázat na tuzemských příkladech, co vše volební právo obnáší, ale vést je i k uvědomění, že bez pravidel by volby v demokratických státech nemohly fungovat. Dílčí úkoly jsou didakticky pestré, kombinují různé organizační formy práce i výukové metody.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

AI a etika: Otázky do školních lavic i sborovny

Materiál poskytuje žákům a žákyním i vyučujícím prostor k reflexi aktuálního tématu - umělé inteligence, a to především z etického hlediska. Odpověďmi na otázky jsou rozvíjeny znalosti, hodnotové postoje i schopnost argumentace.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence

ČT edu nejsou pouze videa

1 330 pořadů

1 330

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání