Ochránce (seriál)

Každý někdy potřebuje zastání. Školský ombudsman řeší případy, které se dotýkají českého školství, a otevírá debatu o problémech, s nimiž se nezřídka potýkají učitelé, rodiče, žáci i další pedagogičtí pracovníci. Na ČT edu vám přinášíme rozhovory s odborníky, materiály i zkušenosti samotných učitelů. Další obsahy najdete mimo jiné i jinde na webu ČT.

Debaty a rozhovory

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Pracovní listy

Zobrazuji 1-12 z 58

12 ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce – publikace

Publikace Step by Step ČR a Gender Studies, o.p.s. nabízí učitelům konkrétní nástroje, jak ve svých třídách vytvářet férové prostředí a poskytovat všem dětem stejné příležitosti k učení. 12 metod, které umožňují vyučujícím lépe rozpoznávat a poskytovat příležitosti pro učení.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Kyberšikana a další formy kybernetické agrese – intervence pedagoga

Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy Centra PRVoK PdF UP Olomouc je pomoci porozumět fenoménu kyberšikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Šikana ve školním prostředí – intervence pedagoga

Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem tohoto metodického doporučení MŠMT je pomoci porozumět fenoménu šikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Podpora žáků s poruchami chování

Materiál je určen primárně učitelům základních a středních škol, vychovatelům a dalším pedagogickým pracovníkům. Tento studijní materiál se věnuje podpoře žáků v riziku a s poruchami chování a možnostem, jak s takovými žáky pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Metodické doporučení MŠMT k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních

Materiál určený primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy je pomoci porozumět, předejít a eliminovat riziková chování jako je šikana, užívání drog a další.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Úvodní metodika ke školnímu wellbeingu

V úvodní metodice si vysvětlíme, jak s celým okruhem školního wellbeingu pracovat.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete metodický list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak na umění spolupráce

Zde najdete pracovní list na téma jak na umění spolupráce.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 2

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Výroba portfolia 1

Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

Školní wellbeing: Mozaika školního týdne 2

Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Psychologie a sociologie
Výchova ke zdraví

ČT edu nejsou pouze videa

1 331 pořadů

1 331

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání