Zde najdete metodickou lekci k povídce No more drama od autora Vratislava Maňáka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Povídka No more drama od Vratislava Maňáka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Povídka Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka je součástí knihy povídek Kapuce od mikiny, v níž čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace a témata, do nichž se dostávají náctiletí. Celá sbírka povídek vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem a je doplněná o metodické lekce.
Zde najdete metodickou lekci k povídce Pogo andělů na špičce jehly od autora Petra Stančíka. Povídka je součástí knihy Kapuce od mikiny, ve které čeští spisovatelé líčí nesnadné životní situace, do nichž se dostávají náctiletí. Povídka vznikla v rámci projektu Celé Česko čte dětem.
Pracovní list je určen žákům 4.–5. tříd a zaměřuje se na základy digitální gramotnosti v souvislosti s ochranou proti kyberšikaně. Pokud budou žáci vyhledávat v online slovníku, budou potřebovat vhodné technologie a připojení na internet.
Pracovní list cílí na to, aby si žáci uvědomili, že jejich online hry jsou zdarma jen díky tomu, že obsahují cílenou reklamu. Dosáhnout takto zacílené reklamy je možné proto, že každý na internetu zanecháváme online stopu. Žáci mají také možnost si uvědomit, jaké stopy nevědomky zanechávají oni.
Je možné dostat facku přes internet? V pravém slova smyslu asi ne, ale přesto nám někdo může přes internet vyhrožovat, vydírat nás nebo nám jinak ubližovat.
Během vyplňování toho pracovního listu se žáci stanou filmovým režisérem, který má za úkol natočit dokumentární film o internetových šmejdech – tedy o nebezpečí, které na nás číhá na internetu.
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.