Umění vs. Vandalismus: Co tvoří tvář našeho města?

Vandalismus, graffiti a street art jsou všudypřítomné jevy, ale názory na ně se často liší. Pojďte s námi nahlédnout pod povrch pouličního umění a rozvíjet u žáků a žákyň dovednost kriticky přemýšlet o svém okolí. Prostřednictvím pracovních listů a videí nahlédnou do kontroverzního světa umělce Banksyho, budou si formulovat vlastní postoje k podobě svého okolí i navrhovat řešení pro zlepšení veřejného prostoru.

Umění vs. Vandalismus: Co tvoří tvář našeho města?

vzdělávací cíle

Námět směřuje k tomu, aby žáci a žákyně dokázali:

  • rozlišovat mezi vandalismem, graffiti a street artem,
  • kriticky vyhodnotit, jak na ně působí jejich okolí a jakou hodnotu mají prvky ve veřejném prostoru (např. estetickou, funkční, finanční),
  • zaujmout a obhájit postoj ke graffiti, street artu a projevům vandalismu,
  • navrhovat řešení projevů vandalismu ve veřejném prostoru,
  • volit vhodné prostředky k tomu, jak upozornit na problém ve svém okolí, a rozvíjet svou kreativitu v rámci občanské společnosti.

Videa k námětu

Materiály k námětu

Vandalové ve městě

Pomocí aktivit zaměřených na vnímání veřejného prostoru vede pracovní list žáky a žákyně k rozlišování mezi vandalismem, graffiti a street artem. Rozvíjí jejich schopnost formulovat vlastní názory, posuzovat estetickou i funkční hodnotu městských prvků a navrhovat řešení projevů vandalismu.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Výtvarná výchova

Graffiti ve škole

Pracovní list vede žáky a žákyně k rozvoji porozumění pojmů vandalismus, graffiti, street art, umělecké dílo. Na základě videa se seznamují s pouličním umělcem Banksym, problematikou graffiti a tvorbou hodnoty uměleckého díla. Úkoly podporují kritické myšlení a reflexi vlastního postoje k okolí.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Výtvarná výchova

ČT edu nejsou pouze videa

1 337 pořadů

1 337

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání