06:57
Každá doba má svou literaturu krásnou, populární, pokleslou i zakázanou. Ukázka nám odpoví na to, jaká literatura se četla a vydávala v 40. a 50. letech 20. století. Toto období našich dějin se neslo v duchu tvrdé cenzury a vydat knihu nebylo vůbec lehké.
24:37
Když děti učí telka! Pojďme si společně se s žáky 4. ročníku povídat o hlavním městě ČR. Prozkoumejme pražská místa. Navštivme nejen divadla, muzea, obchodní domy, ale i památky a zábavní centra. Kterou pražskou památku máte nejraději?
09:01
Pohádku bratří Grimmů o dívce Karolínce, která byla ve službě u stařenky Zimy, čte Pavel Tesař. Poslechněte si, jak to dopadlo s její nevlastní lenivou sestrou. Pohádka je tlumočena do znakové řeči.
18:01
Když děti učí telka! Pojďte se společně s mladšími žáky naučit číst ve školním rozvrhu. Budeme pracovat s tabulkou a rozpoznávat, co znamenají jednotlivé zkratky.
18:56
Když děti učí telka! Pojďte společně se staršími žáky na základě obrazových nápověd rozpoznat v textu hlavní historické postavy. Při práci s textem využijeme přímou řeč a budeme rozpoznávat charakteristické znaky hlavních postav. Dozvíte se, co mají hlavní postavy společného se Dnem české státnosti.
18:18
Když děti učí telka! Pojďte společně s mladšími žáky zkusit porovnat sebe, své zkušenosti a zážitky s postavami z knížky. Co s nimi máme společného, čím se lišíme? Chtěli, nebo naopak nechtěli bychom zažít to, co Julie anebo Jonáš v knížce Můj brácha Tornádo?
23:19
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 2. ročníku číst a psát skupiny dě, tě, ně. Budeme pojmenovávat obrázky, doplňovat slova vhodnými slabikami a také si rozšíříme slovní zásobu.
26:16
Když děti učí telka! Vyvodíme s žáky 1. ročníku písmeno Č, č a nacvičíme způsob psaní Č, č pro děti píšící pravou i levou rukou. S písmenky nám bude pomáhat básnička o čertovi. V této lekci se také zaměříme na rytmus a budeme vytleskávat slabiky.
23:48
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku při čtení využívat čtenářskou strategii hledání souvislostí. Budeme pracovat s příběhem a jeho téma propojovat s naším životem a životy našich kamarádů.
22:04
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku používat orientační prvky v textu k lepšímu porozumění. Vyzkoušíme si práci grafiků v grafickém studiu. Budeme připravovat naučný text, který pro lepší srozumitelnost označíme orientačními prvky.
20:03
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 3. ročníku pracovat s textem. Budeme číst, klást k textu otázky a naučíme se techniku čtení s předvídáním. K předvídání využijeme hádanku a text "O pyšném netopýrovi".
25:00
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 1. ročníku číst dvojhlásky ou, au, eu. Nejprve paní učitelka vytáhne z kouzelného klobouku předměty, v jejichž názvech se dvojhlásky vyskytují. Názvy k nim přiřadíme a pak předměty rozdělíme podle dvojhlásek do jednotlivých skupin.